Entity přináší rychlou orientaci v mediálních datech

titulka

Přicházíme s dalšími novinkami pro efektivnější práci s mediálními daty. Ve spolupráci se softwarovou společností Geneea jsme vyvinuli entity, které ze souboru článků vybírají nejvíce frekventované výrazy a umožňují tak rychlou orientaci ve velkém množství zpráv. Jako jediní na trhu pracujeme s analýzou větných členů, která znázorňuje, jaká sdělení se v textech objevují nejčastěji. Ve stejné době zpřístupňujeme svým klientům sociodemografická data k 760 mediálním titulům, díky kterým mohou lépe plánovat a vyhodnocovat mediální kampaně.

Newton Media jako jediný na trhu přináší nový způsob analýzy mediálních dat velkých objemů. Tradiční analytika není schopná zpracovat data v reálném čase, ale díky mediálním entitám lze velmi rychle z monitoringu i archivu získat osoby, produkty, organizace, odvětví nebo místa, které se v textech vyskytují nejčastěji. „Potřebujete si například udělat rychlý přehled o značce Hyundai. Dáte-li její jméno do Googlu, zaplaví vás texty z poslední doby. Anebo použijete štítky, ale ty vám stejně jako Google jen přiřadí články, které Hyundai zmiňují. Oproti tomu entity pracují s frekvencí výskytu daného slova a ukazují, se kterými výrazy byla značka v médiích nejčastěji spojována,“ přibližuje novinku Věra Lhotská, CEO Newton Media.

entity

 „Stačí kliknout na kategorii automobilový průmysl a hned zjistíte, jak silná je jeho medializace, jak si vedou jednotlivé modely aut anebo které vozy podle médií představují pro Hyundai konkurenci. Můžete se dozvědět, kteří autoři píšou o značce nejvíce, a které modely mají nejraději. Dokážeme také analyzovat větné členy a zobrazit vztahy mezi klíčovými slovy. Díky tomu uživatel zjistí, jaké vlastnosti jsou spojované s danou značkou v médiích,“ pokračuje Lhotská. Entity jsou pro klienty Newtonu dostupné jak v monitoringu, tak archivu či v mediálních analýzách.

Na vývoji entit spolupracujeme se softwarovou firmou Geneea, přední společností na českém trhu, která se věnuje automatické analýze a robotickému vytváření textů. Pod taktovkou společnosti Geneea dokážou roboti skládat smysluplné texty pro Českou tiskovou kancelář, shrnovat uživatelské recenze pro webový srovnávač zboží anebo odpovídat klientům přes chatbota. „Spolupráce s Newtonem je pro nás příležitostí zapojit širokou škálu algoritmů pro analýzu textů a uvést do praxe poslední novinky z oblasti umělé inteligence,“ říká Jiří Hana, spoluzakladatel Geneea.

Kdo čte vaše články?

Další novinkou Newton Media jsou informace o cílových skupinách 760 mediálních titulů, které jsou nově dostupné v monitoringu. Díky sociodemografickým datům zpřístupněným jako samostatný widget v dashboardu aplikace NewtonOne je možné zjistit bližší údaje o lidech, které mohly reálně zasáhnout publikované příspěvky.

Cílové skupiny jsou rozděleny podle pohlaví, dosaženého vzdělání, věku a příslušnosti do jedné ze socioekonomických kategorií dle klasifikace ABCDE. Data, která Newtonu poskytuje mediální agentura Omnicom Media Group, vycházejí ze stejných výzkumů, podle kterých probíhá mediální plánování v ČR. Jsou k dispozici za všechny mediální zdroje, které jsou měřeny v one-currency mediálních výzkumech pro jednotlivé mediatypy. Takto rozsáhlé informace má Newton jako jediný na trhu monitorovacích služeb.

V červnu jsme oznámili spuštění monitoringu YouTube videí a podcastů. V září pak rozšíření množství přepisovaných televizních a rozhlasových pořadů. Nyní po dvou měsících představujeme opět další novinku. „Vývojem a zpřístupněním mediálních entit zdokonalujeme naše služby tak, abychom nabídli klientům co nejrychlejší a nejkomplexnější přehled o jejich mediálním obraze. Ve spolupráci s Geneea teď pracujeme na sentimentu entit, díky kterému bude možné posoudit vyznění zprávy vůči konkrétní osobě, firmě, politické straně nebo produktu. Entity chceme v blízké době přidat také k datům ze sociálních sítí,“ uzavírá Věra Lhotská.

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!