Barcelonské principy 4.0: AMEC představuje revizi zásad měření firemní komunikace a PR

revize_barcelonske_principy_2025
10.–12. června 2025 proběhl ve Vídni summit mezinárodní asociace AMEC a zástupci NEWTON Media byli jako jedni z mála Čechů přímo na místě. V tomto článku vám přinášíme exkluzivní informace o dlouho očekávané revizi Barcelonských principů, která byla během summitu poprvé veřejně představena.

AMEC je největší profesní organizace, která sdružuje agentury a profesionály v oblasti komunikace a PR z celého světa, a NEWTON Media je jejím dlouholetým členem. V roce 2010 přišla s inovativními Barcelonskými principy, které se staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR.  

Tento obor je ale neustále vystaven změnám, které jsou poháněny novými technologiemi, přístupy a produkty. To, co platilo v době zavedení prvních Barcelonských principů, je už do velké míry překonáno. Odpovědí na tento rychlý vývoj se stala čtvrtá revize těchto principů, která byla představena během AMEC Summitu ve Vídni, kterého se za NEWTON Media účastnila CEO Magda Horánska společně s Petrou Novotnou z týmu zahraničního monitoringu. Díky nim máme exkluzivní insight do toho, co na místě zaznělo.  

barc principy
AMEC Barcelona Principles 4.0

Barcelonské principy 4.0: aktualizovaný koncept

Co tedy nejnovější verze Barcelonských principů přináší? Detailně se s ní můžete seznámit v originálním znění Barcelona Principles 4.0 – AMEC | International Association for the Measurement and Evaluation of Communication. My jsme pro vás ale vybrali to nejpodstatnější: 

🔴 PRINCIP 1: Stanovení jasných a měřitelných cílů je rozhodujícím předpokladem efektivního plánování komunikace, jejího měření a hodnocení.  

🟠 PRINCIP 2: Definování a pochopení všech zúčastněných stran jsou nezbytnými kroky k plánování, budování vztahů a vytváření trvalého dopadu.

🟠 PRINCIP 3: Komplexní měření a hodnocení komunikace by mělo být aplikováno na všechny relevantní kanály 

🔵 PRINCIP 4: Efektivní měření a hodnocení komunikace vyžaduje kvalitativní a kvantitativní analýzu. 

🟣 PRINCIP 5: Nevypovídající metriky (např. AVE) by se neměly používat. Místo toho měřte a vyhodnocujte přínos komunikace podle jejího výsledku a dopadu. 

🟣 PRINCIP 6: Měření a hodnocení by se mělo zaměřit nejenom na samotné výstupy komunikace, ale také její výsledky a dopady ve vztahu k organizaci i zainteresovaným stranám. 

PRINCIP 7: Etika, dobrá správa a transparentnost při práci s daty, metodikami a technologiemi budují důvěru a podporují učení. 

Jak jde vidět, revidované Barcelonské principy odrážejí posun, který oblast PR a komunikace zaznamenává v posledních letech,“ říká Magdalena Horánska a dodává: NEWTON Media plně podporuje tyto zásady, a především principy jako etika a transparentnost jsou a vždy byly klíčovým prvkem naší práce.“  

NEWTON Media se plně angažoval i při předchozích revizích Barcelonských principů. Přečíst si o tom můžete v článku Newton Media představuje nové mezinárodní principy měření PR. 

Chcete se o Barcelonských principech dozvědět více, abyste je mohli aplikovat i do vaší práce? NEWTON Media pro vás připravuje webinář s předním odborníkem na toto téma, který vás provede vším podstatným, co čtvrtá verze principů přináší. Sledujte náš blog a sociální sítě pro více informací o termínu. 

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!