Měření komunikace už nikdy nebude takové jako bývalo aneb co nás zaujalo na AMEC Summit 2025 ve Vídni

AMEC_summit_2025
Ani letošní AMEC Summit, který probíhal ve Vídni od 10. - 12. června, si NEWTON Media nenechal ujít. Nejenže jsme z informacemi nabitých přednášek získali mnoho cenných podnětů a inspirace, ale naše ředitelka Magdalena Horánska rovněž své know-how předala v rámci panelové diskuze s ostatními CEO.

Jako dlouholetý člen profesní organizace AMEC (International Association for the Measurement and Evaluation of Communication), která sdružuje organizace z celého světa v oblasti měření a hodnocení komunikace, se pravidelně účastníme jejích  konferencí. Díky těmto podnětům máme přímý přístup k nejnovějším trendům, nástrojům a metodologiím v oboru. Tyto poznatky pak aktivně promítáme do našich služeb, abychom klientům poskytovali řešení, která odpovídají světovým standardům a nejvyšší úrovni. 

Letošní ročník AMEC Summitu se zaměřil na otázky reputace, spolehlivosti a výsledků komunikačních aktivit, ale velký prostor jsme věnovali i AI, která už i v PR a komunikaci ovlivňuje mnohé, říká Magdalena Horánska a dodává: Bylo mi ctí o těchto vysoce aktuálních trendech debatovat s jinými řediteli i před zraky publika.“ 

Magdalena Horánska totiž letos vystoupila i v pozici řečníkarámci CEO panelu Leading Through the Chaos — AI, Geopolitics, and the Human Factor

V této živé debatě diskutovala společně s dalšími řediteli jako Bruce Davidson, CEO, Mediality; Steffen Egelund, CEO, Mediatrack Pte; Illia Krustev, CEO, A Data Pro; Tim Marklein, CEO, Big Valley o současných výzvách na poli AI, copyrightu, ale i o inovacích, technologiích a duševním zdraví. Celý program letošního summitu je k dispozici zde: 2025 Programme – AMEC. 

CS mgada 2025

Klíčové poznatky, které zazněly během summitu

Co hlavního zaujalo zástupce NEWTON Media během přednášekdiskuzí? Přinášíme vám několik myšlenek a poznatků:  

💡 Umělá inteligence se čím dál více používá i k měření komunikace. Pomáhá zrychlit a zefektivnit základní procesy jako kategorizace, identifikace mediálních vzorců a trendů, od základu mění proces vyhledávání informací a práce s textem. 

💡 AI ale stále ještě neumí zasadit analyzované informace do správného kontextu. Zde je potřeba přidat i lidský faktor, který dokáže rozpoznat jemné rozdíly v tónu sdělení a vzít v potaz kulturní i politický rozměr.  

💡 AI neumí nahradit proces rozhodování.  

💡 Dnes už existuje i možnost nasimulovat cílové skupiny prostřednictvím AI, což jednoduše pomáhá určit, zda sdělení zasáhne skupinu tak, jak potřebujete.  

💡 Zastaralé metriky jako AVE a analýza založená pouze na kvantitě nemá vypovídací schopnost. 100 impresí neznamená, že 100 lidí bylo ohromeno. Je potřeba vzít v potaz i kvalitativní analýzu a důsledky komunikace.  

💡 Důvěra v média je na historickém minimu. Přitom v dnešním mediálním světě je důvěra tou nejdůležitější měnou.  

💡 Vizuál a design tu není jen od toho, aby vypadal hezky. Má hlavně přesvědčovat.

Update Barcelonských principů 4.0

Důležitou součástí letošního AMEC Summitu bylo i představení revidovaných Barcelonských principů, které se od svého prvního uvedení v roce 2010 staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR. O jejich současném znění se můžete dočíst v jiném článku na našem blogu: Barcelonské principy 4.0.  

NEWTON Media bude pro vás i nadále sbírat zajímavé podněty, inspirativní přístupy a současné best practices. Sledujte náš blog a LinkedIn pro ty nejaktuálnější informace.  

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!