
TV JOJ uvádí: Trestuhodný český dabing
Že jazykoví puristé nepatří jen do učebnic literární historie, dokázaly na začátku prosince slovenské úřady, když uložily pokutu za pořad v českém znění nepředabovaný do slovenštiny. Je

Polský tisk: Češi plní kostely. Pozor na jejich rozinky!
O Češích toho Poláci mnoho nevědí, myslí si publicista Mariusz Surosz. Jeho kolega Piotr Semka ovšem naši zemi zná, což dokládá jeho článek o Pražské šunce. Tolik

Česká média a izraelsko-palestinský konflikt
Přední česká periodika o izraelsko-palestinském konfliktu informují vesměs jednostranně – preferují spíš izraelský pohled na celý spor. Foto: Ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz Jestliže si uvědomíme, že jde o jeden

Obamovo selfie: Jak udělat z fotky telenovelu
Jeden obraz řekne víc než tisíc slov. To si asi pomyslelo mnoho komentátorů, když se k nim dostala fotka ze slavnostní ceremonie k pohřbu Nelsona Mandely. Dánská

Mediální analýza českého pivovarnického trhu
Mediální analýza zkoumající medializaci 10 největších pivovarů působících na českém trhu vycházela z monitoringu tisku a reklamy. Dospěla mimo jiné ke zjištění, že neplatí univerzální přímá úměra mezi

Kde se pivo vaří….
S ohledem na výstav i publicitu konkuruje trhu pivovarů se zahraničními vlastníky (Prazdroj, Staropramen a Heineken) jen Budějovický Budvar. Úvod do mediální analýzy deseti největších pivovarů z dílny Newton

Chléb a hry Viktora Orbána
Podpora porodnosti a výstavba moderního sportovního areálu. Témata, která spolu nemají zdánlivě nic společného. Od konce října se však v Maďarsku překvapivě prolínají. Foto: Viktor Orbán. Zdroj: Profimedia.cz

Koho se bojí „Bílá média“?
Exposlanec Otto Chaloupka se na veřejnosti proslavil tvrdými rasistickými výroky o romské menšině. Jeho oficiální profil na sociální síti Facebook naznačuje, že nyní svoji působnost rozšířil i na další menšiny

Arabové nejsou Rusnok aneb do éteru jen spisovně
Když jsem pro Mediainfo.cz psal o katarské satelitní televizi al-Džazíra, nazval jsem ji médiem panarabským. Stalo se tak nejen kvůli tomu, jakou tematickou agendu šíří, ale i proto,

Vytlačí roboti novináře?
Žurnalistika prožívá těžké období. Nástup internetu a hospodářská krize ukrajují příjmy mediálních domů. Nyní se objevuje i třetí hrozba pro budoucnost novinářské profese. Placené autory by mohli nahradit

Mandela v proměnlivém zrcadle
Úmrtí osobnosti formátu Nelsona Mandely se česká média prostě vyhnout nemohla. Dalo se očekávat, že většina komentářů a nekrologů vyzní kladně, ale ve všech případech tomu tak

Klíčové tendry končícího roku (1.)
Jako mnoho jiných oborů, i reklamní agentury čeká koncem roku nemilosrdný okamžik pravdy – pomocí jednoduchých počtů lze obvykle snadno získat roční přehled o získaných a ztracených klientech.