
Každému aspoň jednu „Kachnu“ týdně!
Rozhodně je nepřehlédnete. Každou středu vycházejí ve Francii dva satirické týdeníky: Le Canard enchaîné (Spoutaná kachna) a Charlie Hebdo (Karlíkův týdeník). Oba se významným způsobem liší od těch ostatních.

Klíčové tendry končícího roku (3.)
Poslední díl přehledu nejdůležitějších reklamních událostí roku 2013, jak je sestavil týdeník Marketing & Media. Foto: Eda Kauba, kreativní ředitel agentury Havas Prague na letošním předávání cen
Video: Katolický týdeník
Jak se Katolické noviny stavěly k mezníkům v našich dějinách – k roku 1968 a 1989? Martin Maruniak autor je novinář

Advertorial: trochu jiná reklama
Stále méně lidí věří klasické inzerci. To je názor jednoho z větších tuzemských reklamních zadavatelů. Číst něco takového není pro tradiční média moc příjemné. Nutí je to

Média o lidech s mentálním hendikepem: Ti, kterým pomáháme
Jednou z menšin, na níž je patrné, jakým způsobem média přispívají k vylučování lidí s tzv. „menšinovým statusem“, jsou lidé s mentálním hendikepem. Foto: Lidé s mentálním hendikepem v netradičních rolích. Na fotografii filmaři z občanského

Divácké zprávy FTV Prima – další směr občanské žurnalistiky v ČR
Od konce října mají diváci FTV Prima možnost sledovat ve večerním zpravodajském bloku také Divácké zprávy – videa natočená samotnými diváky. Nový koncept vznikl na základě spolupráce

TV JOJ uvádí: Trestuhodný český dabing
Že jazykoví puristé nepatří jen do učebnic literární historie, dokázaly na začátku prosince slovenské úřady, když uložily pokutu za pořad v českém znění nepředabovaný do slovenštiny. Je

Polský tisk: Češi plní kostely. Pozor na jejich rozinky!
O Češích toho Poláci mnoho nevědí, myslí si publicista Mariusz Surosz. Jeho kolega Piotr Semka ovšem naši zemi zná, což dokládá jeho článek o Pražské šunce. Tolik

Česká média a izraelsko-palestinský konflikt
Přední česká periodika o izraelsko-palestinském konfliktu informují vesměs jednostranně – preferují spíš izraelský pohled na celý spor. Foto: Ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz Jestliže si uvědomíme, že jde o jeden

Obamovo selfie: Jak udělat z fotky telenovelu
Jeden obraz řekne víc než tisíc slov. To si asi pomyslelo mnoho komentátorů, když se k nim dostala fotka ze slavnostní ceremonie k pohřbu Nelsona Mandely. Dánská

Mediální analýza českého pivovarnického trhu
Mediální analýza zkoumající medializaci 10 největších pivovarů působících na českém trhu vycházela z monitoringu tisku a reklamy. Dospěla mimo jiné ke zjištění, že neplatí univerzální přímá úměra mezi

Kde se pivo vaří….
S ohledem na výstav i publicitu konkuruje trhu pivovarů se zahraničními vlastníky (Prazdroj, Staropramen a Heineken) jen Budějovický Budvar. Úvod do mediální analýzy deseti největších pivovarů z dílny Newton