Pivo na ex – nový fenomén na Facebooku

pivo na fc

Mohli jsme být například svědky toho, jak slečna z malého holandského města uspořádala na své 16. narozeniny facebookový open event a nechtěně tím dosáhla počtu 3 000 účastníků. Narozeninovou párty pak usměrňovalo na 600 policistů v těžké zbroji.

Foto: ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz

Vzpomenout si také můžeme na kdysi a možná dodnes oblíbenou hru Lying Down, kdy si lidé lehávali na určité objekty a fotili se. Tato populární hra měla však své oběti, ke kterým patří například usmrcení pádem z balkónu, kdy se účastník Lying Downu pokoušel o originální fotografii na jeho zábradlí.

Pivo na ex, nebo basu!

Něžné dívky, klopící do sebe půllitry s pivem za doprovodu hlasitého říhnutí a s následným dovětkem „Ty vole, já se pobliju.“ To je v posledních pár dnech novou zábavou českého facebooku. O co jde? Jedná se o řetězovou akci, kdy uživatel facebooku vypije pivo (0,5 l) na ex, natočí se u toho a videozáznam vloží na svou zeď. K tomu dodá: „Vyzývám vás – Sabino, Petře a Kláro, do 24hodin pivo na ex, nebo mi dlužíte basu“. Jména nominovaných dá do interaktivního linku, čímž je společensky obnaží a vystaví nátlaku nedočkavých přihlížejících. Sláva Zuckerbergovi!

Zahřátá srdce sládků

Za posledních pár dní jsem na svém facebooku zpozoroval takových videí desítky, přičemž každé z nich vyzývá další 3 uživatele. V této souvislosti se mi vybavily základní počty s mocninami. Jen tak pro zajímavost, vezměte si do ruky kalkulačku a počítejte. Podle statistik je na českém facebooku 4 200 000 lidí, to jen pro přehled. První člověk, který vypil pivo na ex, vyzval 3 lidi, kteří vyzvali další 3 a ti pak učinili to samé. Těžko jen spekulovat, kolik lidí výzvu přijme a kolik z nich osloví další tři uživatele facebooku, ovšem vzhledem k lidské povaze a funkci facebooku (viz další odstavec) je to navýsost jasné. Už počítáte? 3x3x3x3x3x3x3x3x3x3. 3 na desátou je? 59 049. Počítejme dále. Průměrná cena piva je 21 Kč. Kolik tedy vydělal játra milující nápad pivovarům? Ve skromném měřítku 10x zopakovaného článku řetězce 1 240 029 Kč. Nutno zdůraznit, že tato číslo jsou pouze modelem v menším měřítku. O skutečném počtu piv, celkové sumě a o tom, kdo s celým nápadem vlastně přišel, můžeme asi jen konspirovat. Celé mi to trochu připomnělo film Děkujeme, že kouříte. Tato virální událost by se do scénáře jistě hodila.

Opravdu jen zábava?

Lying Down, půl litru na ex nebo selfie fotky v neobvyklých situacích. Na první pohled nevinná legrace. Je tomu ale opravdu tak? Facebook je dnes součástí skoro každého z nás a ačkoliv tamní virtuální profil znamená pro někoho více a pro někoho méně, člověk je v neustálém spojení s komunitou. Vyvstává tedy otázka, jak je na tom psychika člověka zainteresovaného v této zábavě. Uživatel Jan Novák je vyzván svým kolegou Petrem Procházkou k vypití půl litru piva na ex. Honza a Petr mají 60 společných přátel ze školy, ze zaměstnání či běžného života. 60 lidí tak čeká, až vypije pivo, a Honza to moc dobře ví. Nejedná se pak o určitý kolektivní nátlak? Je tedy otázkou, jestli je ve většině případů vypití piva na ex opravdu dobrovolné. A co nám Zuckerbergovo koloseum přichystá příště? Ruskou ruletu nebo něco ve stylu Hunger Games?

Michal Mikle
autor je publicista

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!