Barcelonské principy 2.0 – svěží pohled na měření komunikace

Barcelonské principy 2.0 – tak se jmenuje nová podoba mezinárodního rámce pro měření výkonu komunikace. Dokument byl odhalen v Londýně a jednoznačně odráží obrovské změny odehrávající se na mediálním poli. AMEC – tedy Mezinárodní asociace pro měření a vyhodnocování komunikace – rozeslal novou podobu principů PR profesionálům po celém světě. 

Jde o první modernizaci Barcelonských Principů od doby jejich vzniku. Tento koncept byl vytvořen v Barceloně v roce 2010 jako celosvětový standart pro efektivní měření PR. K aktualizaci vyzvali delegáti posledního summitu AMECu ve Stockoholmu a změny jsou tak hotové už po dvou měsících. AMEC ke spolupráci přizval špičkové odborníky na komunikaci i reprezentanty korporací.
Autoři se snaží, aby modernizovaná verze odrážela integraci, ke které v oblasti komunikace dochází. Zatímco původní sada Principů se zaměřovala více na to „co nedělat“, Barcelonské Principy z roku 2015 poskytují více informací o tom „co dělat.“

Klíčové body nových Barcelonských principů jsou:

 

  • Rozšíření rozsahu za hranice měření PR: současný jazyk – tak aby bylo zdůrazněno, že Principy přinášejí základnu a jsou relevantní a mezinárodně použitelné pro všechny organizace, vlády, společnosti a značky
  • Posílení důležitosti integrace: uvědomění si, že v integrovaném komunikačním prostředí musí být integrované měření napříč geografiemi (globální i lokální), napříč metodami (kvalitativní a kvantitativní) i a napříč kanály 
  • Rozlišení mezi měřením a hodnocením 
  • Větší důraz na kvalitativní měření – kontext, který pomůže profesionálům porozumět tomu co je za kvantitativními výstupy

David Rockland, Ketchum Partner, předchozí předseda AMECu, který vedl pracovní skupinu, říká: „Snažili jsme se identifikovat způsoby, jak budovat na původních Barcelonských Principech a jak je předělat tak, aby ještě více odrážely branži a způsob jakým dnes pracují profesionálové v komunikaci. Hodně se toho za posledních pět let změnilo, ale jeden faktor zůstává neměnný: jako experti musíme být vždy připraveni prokázat naší hodnotu a ROI (návratnost investic) naší komunikace. Naším cílem je zajistit aby Barcelonské Principy nadále působily jako základ, který budou moci používat profesionálové dnes i do budoucna.“

V čem se Barcelonské principy změnily, najdete zde: http://www.newtonmedia.cz/cs/jak-byly-aktualizovany-barcelonske-principy

 

AMEC (Association for Measurement and Evaluation of Communication)
Mezinárodní organizace AMEC, se sídlem v Londýně, je globálním oborovým sdružením a profesionálním zázemím pro agentury a profesionály, zabývajícími se službami monitoringu a analýz mediální komunikace a měření její efektivnosti. AMEC má v současnosti přes 120 členů ze 41 zemí z celého světa.
Kontaktní osoba pro další informace:
Barry Leggetter, CEO, AMEC
+44 7748 677504 nebo +44 1268 412414
barryleggetter@amecorg.com
NEWTON Media, a.s.
NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí, sahající do roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast “tradičních” médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě, sahajícím do roku 1996. Klienti rovněž využívají služby včasného varování při krizové komunikaci, monitoring reklamy i trénink v oblasti sociálních sítí. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. NEWTON Media poskytuje služby s přeshraničním a vícejazyčným přesahem. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa.

Čtěte také

prymula grafika
Blog

Příběh zvaný Entity

První Prymulův týden na Ministerstvu zdravotnictví„Dej mi dohromady všechno důležité, co Prymula udělal za první týden po jmenování. Potřebuju taky vědět, kde dělal před tím, komu

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít