Barcelonské principy 2.0 – svěží pohled na měření komunikace

3109 Barcelona Principles 2 Logo 1

Barcelonské principy 2.0 – tak se jmenuje nová podoba mezinárodního rámce pro měření výkonu komunikace. Dokument byl odhalen v Londýně a jednoznačně odráží obrovské změny odehrávající se na mediálním poli. AMEC – tedy Mezinárodní asociace pro měření a vyhodnocování komunikace – rozeslal novou podobu principů PR profesionálům po celém světě. 

Jde o první modernizaci Barcelonských Principů od doby jejich vzniku. Tento koncept byl vytvořen v Barceloně v roce 2010 jako celosvětový standart pro efektivní měření PR. K aktualizaci vyzvali delegáti posledního summitu AMECu ve Stockoholmu a změny jsou tak hotové už po dvou měsících. AMEC ke spolupráci přizval špičkové odborníky na komunikaci i reprezentanty korporací.
Autoři se snaží, aby modernizovaná verze odrážela integraci, ke které v oblasti komunikace dochází. Zatímco původní sada Principů se zaměřovala více na to „co nedělat“, Barcelonské Principy z roku 2015 poskytují více informací o tom „co dělat.“

Klíčové body nových Barcelonských principů jsou:

 

  • Rozšíření rozsahu za hranice měření PR: současný jazyk – tak aby bylo zdůrazněno, že Principy přinášejí základnu a jsou relevantní a mezinárodně použitelné pro všechny organizace, vlády, společnosti a značky
  • Posílení důležitosti integrace: uvědomění si, že v integrovaném komunikačním prostředí musí být integrované měření napříč geografiemi (globální i lokální), napříč metodami (kvalitativní a kvantitativní) i a napříč kanály 
  • Rozlišení mezi měřením a hodnocením 
  • Větší důraz na kvalitativní měření – kontext, který pomůže profesionálům porozumět tomu co je za kvantitativními výstupy

David Rockland, Ketchum Partner, předchozí předseda AMECu, který vedl pracovní skupinu, říká: „Snažili jsme se identifikovat způsoby, jak budovat na původních Barcelonských Principech a jak je předělat tak, aby ještě více odrážely branži a způsob jakým dnes pracují profesionálové v komunikaci. Hodně se toho za posledních pět let změnilo, ale jeden faktor zůstává neměnný: jako experti musíme být vždy připraveni prokázat naší hodnotu a ROI (návratnost investic) naší komunikace. Naším cílem je zajistit aby Barcelonské Principy nadále působily jako základ, který budou moci používat profesionálové dnes i do budoucna.“

V čem se Barcelonské principy změnily, najdete zde: http://www.newtonmedia.cz/cs/jak-byly-aktualizovany-barcelonske-principy

 

AMEC (Association for Measurement and Evaluation of Communication)
Mezinárodní organizace AMEC, se sídlem v Londýně, je globálním oborovým sdružením a profesionálním zázemím pro agentury a profesionály, zabývajícími se službami monitoringu a analýz mediální komunikace a měření její efektivnosti. AMEC má v současnosti přes 120 členů ze 41 zemí z celého světa.
Kontaktní osoba pro další informace:
Barry Leggetter, CEO, AMEC
+44 7748 677504 nebo +44 1268 412414
barryleggetter@amecorg.com
NEWTON Media, a.s.
NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí, sahající do roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast “tradičních” médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě, sahajícím do roku 1996. Klienti rovněž využívají služby včasného varování při krizové komunikaci, monitoring reklamy i trénink v oblasti sociálních sítí. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. NEWTON Media poskytuje služby s přeshraničním a vícejazyčným přesahem. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa.

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!