Zrychlujeme a zpřesňujeme vyhledávání

networking 1626666 640

Když je vaše reputace v sázce, nemusíte se brodit tunami mediálního balastu.

Zadání z porady vedení pro tiskové útvary bývá v řadě firem i státních institucí obdobné. Nespusťte určitou kauzu z očí a buďte připraveni v krátkém čase adekvátně reagovat. V sázce je v jednom případě dobré jméno firmy, ve druhém například pověst ministra. Některé kauzy zahoří, objeví se stovky článků, řada rozhlasových a televizních pořadů. Pak se dále táhnou přiživovány vlivovými servery nebo nepovšimnuty i řadu let a je jen otázkou času, kdy se opět následkem nějaké nové informace vynoří.

Vedení žádá od svého PR týmu ujištění, že jeho lidé sledují mediální vývoj kauzy průběžně, v celém kontextu a reagují na základě relevantních informací. Pro ně to pak doposud často znamenalo vidinu toho, že se budou složitě prokousávat k mediálním datům. Čím kratší dobu zabere pátrání po dostupných informacích k případu, tím více času zbyde na přemýšlení o tom nejpodstatnějším, jak v dané situaci veřejně nejlépe zareagovat.

Proto je zájem o technologie, které mohou přístup k informacím z databází mediálního obsahu uživateli ještě více usnadnit a zrychlit. Nestačí s mediálním archivem v rozhodující chvíli disponovat, ale spolehnout se na to, že ho lze pohotově využít. Po letech relativního klidu v této oblasti se začíná něco dít. Společnost NEWTON Media, pyšnící se největší mediální databází na našem trhu, zareagovala na poptávku jako první. CEO společnosti Petra Mašínová už dříve uvedla, že hlavní úsilí teď směřuje k tomu, aby klienti nebyli zahlcováni mediálními daty, ale dokázali si v každý moment jednoduše najít přesně tu informaci, kterou potřebují.

NEWTON proto přichází v těchto dnech s novinkou na svém technologickém pozadí, kde původní způsob práce s archivem nahrazuje moderním ElasticSearchem. „Nové vyhledávání překonalo nedostatky dosavadního systému, jde uživateli víc naproti a využívá mírně pozměněnou syntaxi dotazů ”, říká generální ředitelka NEWTON Media Petra Mašínová: ,,I za delší časové období a i při zadání obecnějších klíčových slov, bude vyhledávání přesnější a rychlejší. Důraz klademe především na jednoduchost a relevanci nalezených článků.“ Dnes už nejde o to mít všechny informace, ale naopak dostat se s co nejmenší námahou k tomu nejpodstatnějšímu odkudkoliv online a intuitivně spěchat k žádanému obsahu.

Samozřejmostí je automatické skloňování slov, technologie si poradí se složitějšími souslovími, přídavkem navíc je graf sledování mediální pozornosti zadanému tématu v čase.
Právě ElasticSearch seřadí výsledky podle relevance článku, a navíc dokáže z nejdůležitější části textu vytvořit chytrou anotaci. I v oblasti vyhledávání v mediálních archivech tak jde vývoj vstříc především uživatelskému komfortu.

Jsme pravděpodobně na začátku rušnějšího období na poli práce s agregovanými mediálními informacemi. NEWTON Media novou technologií ElasticSearch hází rukavici případné konkurenci. Otevírá cestu k řadě dalších inovací při využití jejich unikátního mediálního archivu MediaSearch, jehož výhodou je monitoring nejen zpravodajství stovek internetových portálů a celostátních i regionálních tištěných médií, ale také vyhledávané přepisy hlavních televizních a rozhlasových pořadů.

Určitě to není konečné slovo. Právě v této oblasti se nabízejí další výzvy například snadněji zjišťovat, který z mluvčích získal jaký prostor v televizi a v radiu nebo identifikovat postoje autorů i celých médií k vybraným zprávám. Podle Petry Mašínové je nový MediaSearch první z širších změn, které NEWTON Media postupně spojí v nově připravované aplikaci očekávané na počátku příštího roku. Lepší přístupnost mediálních dat, včetně sociálních sítí a analytiky, usnadní klientům NEWTONu práci.

Čtěte také

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!