Železný jde od kormidla. Kdo bude řídit růžovou bárku?

zelezny odchod

O konci Vladimíra Železného informovaly ve čtvrtek v poledne téměř všechny online deníky. Informaci jako první přitom přinesl server digizone.eu s odkazem na zdroj obeznámený se situací v TV Barrandov. Tiskové oddělení ani sám Železný dosud tuto informaci nepotvrdili. Server digizone.eu jako první informoval i o příchodu Železného do funkce. Vedení vydavatelství to následující den, tedy 24. října 2013, potvrdilo na tiskové konferenci.

Foto: Vladimír Železný v roce 2013. Zdroj: Profimedia.cz

Kromě Železného končí ve své funkci i ředitelka programu Markéta Zahradníková. Prozatímní ředitelkou televize Barrandov je Marcela Hrdá z Empresa Media. Již od března přitom televizní diváci mohli zaznamenat první programové změny, které Železný za účelem zvýšení sledovanosti naplánoval.

Co z toho ovšem vyplývá pro TV Barrandov? Půjde o druhý otřes v krátkém období a není jisté, jestli to takto mladá televize ustojí.  Když Vladimír Železný na konci října oznámil, že se ujme kormidla růžové bárky, málokdo tehdy věděl, v jak špatném stavu je loď. Televize měla velké ztráty a nízkou sledovanost. Její zaměstnanci, kteří se báli o svoji budoucnost, se začali na Železného dívat jako na spasitele.

Jak všichni vědí, cesta ke spasení je komplikovaná, proto spousta zaměstnanců nakonec přišla o místo. Železnému se přesto povedlo transformovat dost zoufalou relaci Hlavních zpráv v téměř fungující Naše zprávy. Samozřejmě je možné jim pár nedostatků vytknout, především účast astrologa Antonína Baudyše, ale vzhledem k podmínkám, za jakých zprávy vznikají, je to chvályhodný výkon.

Programové změny, které Vladimír Železný po svém nástupu zavedl možná už tak skvělé nebyly. Jeho krok ukončit 30 případů majora Zemana se možná divákům nelíbil, stejně jako konec další socialistické perly Žena za pultem. Železný místo na starší diváky zacílil na ženy ve středním věku. Ačkoli původně uváděl, že TV Barrandov se pod jeho vedením bude orientovat na „Husákovy pravnuky“, nezdá se, že by nekonečná turecká telenovela imponovala náctiletým nebo dětem.

Proč tedy Železný vlastně končí? Řadoví zaměstnanci TV Barrandov byli skutečně překvapeni změnou vedení, o které se ve čtvrtek dozvěděli až z médií. Evidentně ovšem ne všichni. Ještě v únoru se přitom spekulovalo, že ostatní média v koncernu Empresa Media omezí své náklady, aby se hlavní finanční tok mohl nasměrovat do televize. Přejdeme tedy raději k možným důvodům, proč Železný nyní opouští TV Barrandov.

Tři možné důvody odvolání

První možností je, že i přes změny, které Železný s televizí provedl, je tato stanice dál velice ztrátová. Majiteli mediálního koncernu tak došla trpělivost s neustálým dotováním růžového kolosu a rozhodl se, že ho nechá potopit. První tedy odstranil kapitána.

Další scénář představuje Vladimíra Železného v podobě nebohé oběti, kdy po zavedení změn byl odejit, aby se ušetřil jeho plat. Televizi povstávající z popela pak povede někdo jiný, lépe řečeno levnější.

Třetí možnost počítá s prodejem TV Barrandov. Ještě před dosednutím Železného do ředitelského křesla se dlouze šuškalo o možnosti předání televize Barrandov Andreji Babišovi. Když se pak vedení ujal Železný, spekulovalo se o kamufláži pro případné kupce.  TV Barrandov by pod vedením ostříleného televizního matadora vypadala atraktivněji. Popravdě, spekulací a možných teorií je celá řada. Oficiální důvody znají pouze odstupující ředitel Železný a vydavatel Soukup.

Na závěr si ještě dovolím malou retrospektivu. Pár týdnu po nástupu do funkce ředitele TV Barrandov poskytl Vladimír Železný rozhovor Ondřeji Austovi, kde uvádí, že si dali s Jaromírem Soukupem společný cíl, a to do konce roku 2014 dosáhnout 10%  podílu na sledovanosti. Vladimír Železný tohoto cíle s TV Barrandov již jistě nedosáhne a pravděpodobně jej bez Železného nikdy nedosáhne ani TV Barrandov.

Barbora Janáková
autorka je studentka

Čtěte také

IMG 9914
Nezařazené

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

telefon kresba

Jdeme na to!