Vydavatelé pod tlakem

9083834398 dba10e63c9 h

Podle studie comScore více než polovinu z reklam v online médiích nikdo nevidí.

 

Foto: Tiskový servis – 65. novinářský kongres

Staré pořekadlo, že polovina peněz v reklamě je zbytečných, jen nikdo dopředu neví, která půlka to je, zdá se platí i pro digitální svět. Ohromujících 54% on-line reklam v „tisících“ kampaní měřených comScore Inc. mezi květnem 2012 a únorem letošního roku, skutečně nikdo neviděl. Nepleťte si ale pojmy „nebyly vidět“ s „ignorovat je.“ Tyto reklamy prostě nebyly vidět. Příčina? Technická závada, uživatelské návyky a podvod.

Toto zjištění samozřejmě okamžitě vyděsilo zadavatele. „Neviditelná reklama pro nás nemá žádnou cenu,“ prohlásil Ari Bluman, který má na starosti digitální reklamu ve společnosti Group M.  Není divu, že zadavatelé tak začínají tlačit na vydavatele, aby do obchodních smluv přidali ustanovení zaručující „čitelnost“ – resp. počet zobrazení reklam.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!