Vydavatelé pod tlakem

rozmazané německé noviny na stole

Podle studie comScore více než polovinu z reklam v online médiích nikdo nevidí.

 

Foto: Tiskový servis – 65. novinářský kongres

Staré pořekadlo, že polovina peněz v reklamě je zbytečných, jen nikdo dopředu neví, která půlka to je, zdá se platí i pro digitální svět. Ohromujících 54% on-line reklam v „tisících“ kampaní měřených comScore Inc. mezi květnem 2012 a únorem letošního roku, skutečně nikdo neviděl. Nepleťte si ale pojmy „nebyly vidět“ s „ignorovat je.“ Tyto reklamy prostě nebyly vidět. Příčina? Technická závada, uživatelské návyky a podvod.

Toto zjištění samozřejmě okamžitě vyděsilo zadavatele. „Neviditelná reklama pro nás nemá žádnou cenu,“ prohlásil Ari Bluman, který má na starosti digitální reklamu ve společnosti Group M.  Není divu, že zadavatelé tak začínají tlačit na vydavatele, aby do obchodních smluv přidali ustanovení zaručující „čitelnost“ – resp. počet zobrazení reklam.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

Blog

Využíváte umělou inteligenci?

U nás v Newtonu ji využíváme dlouhodobě, ale pro poskytnutí kvalitních a přesných výstupů pro naše klienty se vždy ještě spoléháme na naše kolegy analytiky.

Blog

Jste na Telegramu?

Níže jsou uvedeny nejvíce zmiňované účty v tradičních českých médiích. Telegram je komunikační prostředek, který se řadí mezi nejoblíbenější u Ukrajinců a Rusů. Populární je především, protože zde

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít
kresba mobil s aplikací NewtonOne

Jdeme na to!