Srovnání komunikace trojice největších mobilních operátorů na Facebooku

hand 1839105 640

Tři největší mobilní operátoři působící na českém trhu, O2, T-Mobile a Vodafone, adaptovali do svého komunikačního portfolia sociální sítě mezi prvními. Dnes počet jejich facebookových fanoušků dosahuje statisíců a studie NEWTON Media formou série komentovaných infografik porovnává základní parametry komunikace na facebookových stránkách všech tří značek.

13.jpg

Komunikační aktivita a míra zapojení fanoušků

Ve sledovaném období (březen 2012 – březen 2013) se na facebookových  profilech operátorů objevilo 927 příspěvků. Nejaktivnější v objemu umístěných příspěvků byla Telefónica O2, které patří 44 % z celkového počtu publikovaných příspěvků.  Nejméně aktivní byl v této oblasti T-Mobile (16 %), který ale naopak dokázal nejlépe zapojit své fanoušky. Ačkoliv publikuje ze všech operátorů nejméně, získal nejvyšší (44%) podíl na celkovém engagementu.

Nejoblíbenější formy obsahu

Zatímco u  Vodafonu  a O2 jsou v největší oblibě fotografie (tvoří kolem 50 % publikovaných příspěvků a vyprodukují zhruba stejný objem engagementu), u  T-Mobilu vedou videa. ,,Zadarova videa“ tvořila 24 % z celkové komunikace T-Mobilu, a dokázaly zajistit  77% podíl na jeho engagementu.

Komunikace z hlediska frekvence

Komunikace v pracovních dnech je u každého z operátorů téměř rovnoměrně rozložena a není silnějších a slabších dní.  O víkendu je nejaktivnější Telefónica 02, která v sobotu i neděli publikuje jen o třetinu menší množství komunikace pracovního týdne. Vodafone se zaměřuje spíše na neděli a T- Mobile víkendům nepřikládá důležitost.

V rámci dne se O2  zaměřuje na dopolední hodiny (10-12 hod.) Vodafone má nejsilnější hodinu v 16 hod.  a T- Mobile je nejaktivnější odpoledne mezi 15-18 hodinou.

14.png

Metodika

Zdroj dat: www.facebook.com. Data byla vybrána za období od března 2012 do března 2013. Uzávěrka dat 1.4. 2013. Za příspěvky operátorů jsou považovány příspěvky publikované na facebookové zdi, nejsou započítávány reakce na příspěvky od ostatních uživatelů. Položka engagement zahrnuje Like, sdílení a komentář fanoušků v reakci na zveřejněné příspěvky.

Jan Jüptner, Ph.D.
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

mikulas
Blog

Mikulášská nadílka v Newtonu! 

Ve čtvrtek 5. prosince jsme měli v našich kancelářích netradiční návštěvu. Zavítal k nám totiž Mikuláš, anděl i čert! A protože jsme čekali, že by se něco takového mohlo stát,

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

telefon kresba

Jdeme na to!