Postřehy z Big Data Meetup

06

Big Data: hybná síla ekonomiky nebo jen přechodný trend? Na tuto otázku se pokusili najít odpověď účastníci networkingové akce Big Data Meetup, kterou ve čtvrtek 20. července 2017 pořádali Dataconomy Media ve spolupráci s CreativeDock Praha. Na akci nechyběli naši kolegové ze zahraničního oddělení, takže se s vámi můžeme podělit o pár drobných postřehů.

Setkání zahájili svými prezentacemi tři profesionálové z oboru, poté mezi účastníky započala živá debata. Témata se týkala například datové archivace, využití big data při sledování dlouhodobých změn podnebí, v pojišťovnictví a dalších oblastech. Probíralo se ale i nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů a přístup k regulaci v této oblasti obecně.

04-1.jpg

 

Louise McCluskey ze společnosti Kx Systems mluvila o tom, jak inovativní technologie a BI projekty z Wall Street mohou „urychlit“ svět. Zaujal nás zejména její příklad o využití datových technologií při monitoringu dopravních nehod v New Yorku.

Miroslav Esser se zabývá inovacemi a big data a zároveň je partnerem CreativeDock. Ve své prezentaci odhalil nový systém pojištění vozidel, který je momentálně před spuštěním. Jeho příspěvek vyvolal řadu dotazů mezi diváky. Zajímalo je zejména, jaké další produkty a služby mohou fungovat na podobném principu a jakým způsobem se data sbírají.

Posledním z prezentujících byl Jan Romportl, Chief Data Scientist v O2 CzechRepublic. Ve svém příspěvku upozornil na fakt, že data, která dnes shromažďují telefonní operátoři, mají přesah do mnoha dalších odvětví. Například některé systémy hodnocení úvěrových rizik aktivně pracují s daty z O2.

Děkujeme za vydařenou akci a těšíme se na viděnou na dalším setkání Meetup!

Čtěte také

mikulas
Blog

Mikulášská nadílka v Newtonu! 

Ve čtvrtek 5. prosince jsme měli v našich kancelářích netradiční návštěvu. Zavítal k nám totiž Mikuláš, anděl i čert! A protože jsme čekali, že by se něco takového mohlo stát,

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

telefon kresba

Jdeme na to!