Arcibiskup Dominik Duka bloguje

dominik duka

Pražský arcibiskup Dominik Duka má svůj blog. Se čtenáři se zde chce podělit o své osobní názory na aktuální dění a upozorňovat na pozitivní opomíjené věci.

 

Foto: Dominik Duka, Zdroj: Dominikduka.cz

Pražský arcibiskup Dominik Duka ve svém prvním příspěvku tvrdí, že „pro církev představuje současná doba velkou výzvu. Jsem toho názoru, že bychom se jako církev měli naučit lépe a především srozumitelněji komunikovat s většinovým obyvatelstvem. Máme svá církevní média, dostáváme nemalý prostor ve veřejnoprávních médiích, stejně jako v těch komerčních, to ano. Jaksi mi ale přijde, že uzavírání se do světa vlastních médií a televizních bloků není ta správná cesta, kterou bychom se měli vydat.“ 

I proto chce Dominik Duka na blogu nabídnout texty „nanejvýš subjektivní, v nichž se nebude muset držet předepsaného rozsahu a nebude muset přeopatrně formulovat a vážit každé slovo.“ „Ano, bude tu riziko, že nikdy nemohu vysvléknout kůži arcibiskupa a kardinála katolické církve a hrát si na soukromníka. Přece však v blogu budu moci o něco svobodněji a méně diplomaticky říci, co mi leží na srdci,“ napsal arcibiskup Dominik Duka. Blog by podle něj měl přispět i k lepší a srozumitelnější komunikaci mezi církví a lidmi.

„Je to zvláštní pocit. Nic přece nebrání arcibiskupovi, aby se cestou do katedrály nepustil v zimě do koulování turistů na pražském nádvoří, ale všichni víme, že se to jaksi ani neočekává, ani nepatří. Nicméně psát blog je přece jen takové to nenápadné hození sněhové koule k překvapení kolemjdoucích, kteří si uvědomí, že i kardinál je jen člověk a že v něm dřímá malý kluk,“ dodal ve svém prvním příspěvku v blogu, který má na serveru Aktuálně.cz.

Kardinál má také facebookový profil ale i klasické internetové stránky, na nichž informuje o své práci a sděluje stanoviska.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!