Vedie Nivea, Eva, reklama a marketing

Redakcia Medan.sk vytvorila krátku mediálnu analýzu, ktorá zmapovala medializáciu vybraných kozmetických značiek na slovenskom mediálnom trhu. Monitorované obdobie bolo od 1.1. do 30.6. 2013.

Foto: Ilustrační, Zdroj: Profimedia.cz

Celkovo sme o vybraných značkách zaznamenali  relevantných 480 príspevkov. Vzhľadom na široké portfólio medializovaných produktov, najvyšší podiel pripadol značke Nivea (188 príspevkov, 39%). Na druhom mieste sa umiestnila značka L'Oréal (99, 21%), na treťom Schwarzkopf (70, 15%), nasledovala Dove (62, 13%), Garnier (49, 10%) a napokon Wella (12, 2%).

Najvyššia medializácia značiek pripadla na marec (117 príspevkov). V tomto mesiaci zaznamenali svoje vrcholy medializácie Nivea (39), L'Oréal (28) a Schwarzkopf (26). V apríli zaznamenala vrchol značka Dove (22) a Wella (6). Garnier naopak v júni (16). V medikvartálnom porovnaní bol silnejším 2.Q, kedy média publikovali 245 príspevkov (1.Q: 235).

Najmedializovanejšou témou v súvislosti s vybranými kozmetickými značkami bola Reklama a marketing (135 príspevkov), na druhom mieste sa umiestnila téma Hospodárske výsledky (61) a na treťom Krém na tvár (57). Najvyšši podiel na medializácii tém mala značka Nivea (41%), čo bolo podmienené jej širokým produktovým portfóliom.

Značka Nivea zároveň získala najviac, a to 15 prvých miest v témach: Krém na tvár; Telové mlieko; Antiperspirant, dezodorant; Lak na vlasy; Krém na ruky; Sprchový gél; Slnečná kozmetika; Čistiace emulzie na tvár; Pleťová maska; Telový olej; Pleťová voda; Pena do kúpeľa; Detská kozmetika; Očný krém; Olej do kúpeľa. Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing a Telové mlieko (po 32 príspevkov).

L'Oréal získala 7 prvých miest v témach: Lak na vlasy (spoločne s Nivea a Schwarzkopf); Farba na vlasy (spoločne so Schwarzkopf); Make-up; Maskara; Očné tiene; Rúž; Lak na nechty. Najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Reklama, marketing (33).

Značke Schwarzkopf pripadli 4 prvé miesta: Reklama, marketing; Hospodárske výsledky; Lak na vlasy a Farba na vlasy (spoločne s L'Oréal). Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing (34).

Garnier si pripísala 1 prvé miesto: Šampón. Najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Krém na tvár (16).

Dove získala 1 prvé miesto: Antiperspirant, dezodorant (spoločne s Nivea). Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing (26).

Značka Wella nezískala žiadne prvé miesto. Jej najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Reklama, marketing (6).

Logicky, najviac príspevkov o kozmetických značkách priniesli lifestylové tituly (265 príspevkov, 55%). Na druhom mieste sa umiestnili internetové portály (119, 45%) a na treťom odborné tituly (49, 10%).

Top médiom medializácie značiek bol mesačník Eva (49 príspevkov). Nivea mala najviac príspevkov v SME ženy (18), L'Oréal v mesačníku Eva (15), Dove na Medialne.sk (12), Garnier v Eve (6), Wella v Star (3) a Schwarzkopf na Aktualne.sk (14).

Prehľad jednotlivých skupín médií a titulov s najvyššou medializáciou:

LIFESTYLOVÉ TITULY:

Eva (49 príspevkov) – najviac medializované značky: Nivea (15), L'Oréal (15)

INTERNETOVÉ PORTÁLY:

Aktuality.sk (25) – najviac medializovaná značka: Schwarzkopf (14)

Medialne.sk (25) – najviac medializovaná značka: Dove (12)

ODBORNÉ TITULY:

Stratégie (24) – najviac medializovaná značka: L'Oréal (10)

CELOŠTÁTNE DENNÍKY:

Hospodárske noviny (9) – najviac medializovaná značka: Nivea (4)

REGIONÁLNE TITULY:

KORZÁR, košický denník (4) – medializované značky: Garnier, Wella, L'Oréal, Schwarzkopf (po 1 príspevku)

TV A ROZHLAS:

Rádio Expres (1) – medializovaná značka: L'Oréal (1)

MEDAN.SK

Čtěte také

Case study

Pomáháme bořit mýty o lidech s diagnózou schizofrenie. Podívejte se, jaký je mediální obraz „100 tisíc neviditelných“

Lidé, u nichž byla diagnostikována schizofrenie, se musí potýkat s mnoha společenskými mýty, negativními stereotypy a nepochopením společnosti. Negativní stereotypy a mýty jsou často reprodukovány také médii. V sociálních médiích mají zásadní vliv na vývoj debaty outsideři, u kterých často vytvářejí vnímané stereotypy právě insideři – tedy paradoxně lidé, kteří mají se schizofreniky nějakou osobní zkušenost. Podívejte se na shrnutí mediální analýzy, která zkoumala mediální obraz schizofrenie v tradičních a sociálních médiích.

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít