Ukrajinka v Česku – web pro ženy z Ukrajiny postavený na datech Newtonu

banner square

Radio Ukrajina provozované skupinou Media Bohemia spojilo síly s ukrajinskou novinářkou Oksanou Maslovou a spustilo nový online zpravodajský servis Ukrajinka v Česku. Ten pokračuje v poslání stejnojmenného telegramového účtu, který Maslova založila po svém útěku z Oděsy, a tím je informační servis v ukrajinštině pro ukrajinskou diasporu v České republice. Od počátku cílí hlavně na matky s dětmi. Na rozjezdu projektu se podílel i Newton Media.

Šéfredaktorka online magazínu o kultuře a životě v Oděse Oksana Maslova utekla se svou osmiletou dcerou do Prahy v prvních dnech válečného konfliktu. Krátce po příjezdu založila telegramový kanál Українка в Чехії (Ukrajinka v Česku), kde začala zveřejňovat ukrajinsky psané anotace českých zpráv a postů ze sociálních sítí. S rozjezdem telegramového kanálu pomohl ukrajinské novinářce Newton Media, který pro ni hned v začátku sestavil monitoring zachycující potřebné informace z médií a sociálních sítí, se kterými Maslova pracuje. Jde o zprávy týkající se zaměstnávání a ubytování ukrajinských uprchlíků, poskytování zdravotní a psychologické péče, podmínek získání finanční podpory nebo zápisu ukrajinských dětí do škol a školek. Ke konci dubna měl kanál přes 4 000 odběratelů, přičemž jednotlivé příspěvky dosahují několik stovek sdílení a shlédne je tak až 37 000 uživatelů.

Spojení s Rádiem Ukrajina

Nemožnost vyhledávat a třídit informace na Telegramu vedla k potřebě pokročit z platformy na zpravodajský web. Proto se Maslova propojila s majiteli rádiové skupiny Media Bohemia (Rádio Blaník, HitRádio apod.). Ta stojí za internetovým projektem Rádio Ukrajina, které spustili vlastníci Media Bohemia 22. března coby nekomerční formu podpory ukrajinským uprchlíkům.

„Cílem Radia Ukrajina je vytvářet pocit klidu a bezpečí. Vysíláme hodně ukrajinské hudby, pohádky pro děti a také duchovní promluvy a básně. To prokládáme zprávami a praktickými informacemi z Česka i Ukrajiny. Tento obsah jsme chtěli rozšířit o původní online zpravodajství a rozcestník praktických informací, a tak jsme spojili síly právě s Oksanou, která vede náš web pod svou značkou Українка в Чехії (Ukrajinka v Česku) a informace z něj i rádia bude dál šířit na svém telegramovém účtu,” vysvětluje Lukáš Nádvorník z Media Bohemia.

„Víme, že veřejnoprávní i komerční média tvoří obsah pro ukrajinskou diasporu, otázkou však zůstává, nakolik se jim daří zasáhnout cílovou skupinu,” říká Oksana Maslova. „Web Ukrajinka v Česku tak má díky propojení se známým telegramovým účtem nespornou výhodu,” dodává Maslova.

Ukrajinská diaspora bude potřebovat své ukrajinské médium

Dramaturgie zpravodajství počítá také s pokrytím informací, které ukazují, nakolik je pro Českou republiku obtížné zvládat stávající uprchlickou vlnu, jaké obtíže doprovází začlenění tak velkého množství Ukrajinců do české společnosti a také jaké obavy nastalá situace u Čechů vzbuzuje.

„Věříme, že toto otevřené zpravodajství pomůže snižovat napětí ve společnosti v době, kdy entuziasmus pomáhat Ukrajincům opadne,” říká Jiří Kučera z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, který podpořil rozjezd zpravodajského webu grantem. “Ukrajinská komunita, která si časem vytvoří vlastní kulturní a politické instituce, bude potřebovat média, která budou reflektovat fungování diaspory. Informace z ukrajinské komunity budou sloužit k lepší informovanosti Čechů o problémech, se kterými se tato skupina obyvatel potýká,” uzavírá Kučera.

Čtěte také

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

Proč váš startup potřebuje monitoring médií
Blog

4 důvody, proč Váš startup potřebuje monitoring médií 

Když vstupujete na trh s novou firmou, je tady hned několik kroků, které musíte podniknout. Kromě samotných úkonů, které musíte udělat, aby Vaše firma mohla vůbec začít fungovat, byste se měli zaměřit i na propagaci své práce. Ale jak to udělat, abyste získali maximální užitek i bez celého marketingového týmu?  

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

Jana Barakova CEO
Blog

Ohlédnutí Jany Barákové: 6 měsíců ve funkci CEO Newton Media

Někomu se půl roku může zdát jako dlouhá doba, ale pro Janu Barákovou vše uběhlo v rychlém tempu. Od ledna 2024, kdy byla jmenována na pozici ředitelky Newton Media, musela totiž čelit nejedné výzvě. Zajímalo nás, jak toto období plné změn vnímá a jak se se svou novou rolí sžila. Sedli jsme si proto společně ke krátkému rozhovoru, který Vám exkluzivně přinášíme na stránkách tohoto blogu.

telefon kresba

Jdeme na to!