The Washington Post mají nového majitele

the washington post

Zpráva roku! Ikonické noviny The Washington Post, jejichž reportéři rozkryli třeba aféru Watergate, mají nového majitele. Po 80 letech, kdy patřily rodině Grahamů, je koupil internetový miliardář Jeff Bezos.

 

Foto: The Washington Post, Zdroj: Profimedia.cz

Jeff Bezos je zakladatel a majitel největšího internetového obchodu světa Amazon.com, který vloni prodal zboží za 66 miliard dolarů. Podle Forbesu je to 19. nejbohatší muž planety s majetkem přes 25 miliard dolarů. Zajímavé tak je, že za The Washington Post zaplatil „jenom“ 250 milionů, čímž za legendární titul dal „jenom“ jedno procento svého majetku. Jak ale sám řekl, „je to skutečně jen kapka v moři jmění.“

A co na to Donald Graham, dosavadní šéf The Washington Post? „Věděli jsme, že dokážeme udržet The Washington Post při životě, že bychom mohli přežít. Ale naše přání a aspirace pro tento deník byly vyšší než jen to. Takže jsme začali hledat kupce.“

Je to prodej po 80 letech, kdy The Washington Post patřil jedné rodině. V poslední době noviny neměli dostatek prostředků z reklamy a jejich prodej klesal. V roce 2002 prodával 770 tisíc kusů, dnes už jenom 475 tisíc kusů denně. A v Americe je až na 8. místě v prodejnosti.

Prodej The Washington Post je druhou velkou mediální transakcí v USA za poslední týden. Americké vydavatelství The New York Times Company prodalo deník The Boston Globe Johnu W. Henrymu, který je hlavním majitelem baseballového klubu Boston Red Sox.

 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!