Světlo na sociálních sítích

svetlo socialnisite

O sociálních sítích bylo již řečeno mnohé a byly prozkoumány ze všech stran. Už víme, že mohou být místem roztěkané zahálky, produktivní reklamy, peprných diskuzí, nákupu a prodeje, šikovné komunikace a také výhodným středem veškerého informačního dění. Jejich nejsilnější potenciál hodný pozornosti však zůstává opomenut – je jím schopnost sdružovat a pomáhat.

Foto: ilustrační. Zdroj: freepik.com

V jednotě je síla

Přímo ukázkově fungují sociální sítě v krizových situacích, mezi které patří například období povodní. V reakci na loňské povodně na našem území vzniklo na Facebooku nesčetné množství skupin a stránek (například komunita Povodně 2013 – Živě, čítající přes 19 000 členů), kde lidé sdíleli nejnovější informace a fotografie ze zaplavených oblastí, organizovali potřebnou pracovní sílu a nabízeli finanční i materiální pomoc. Komunikace přes sociální sítě byla v tomto případě překvapivě rychlá a efektivní.

Sdružování lidí na Facebooku se ukázalo být nápomocným také při hledání dárců krve. Potenciál sdílení je zde obrovský a tak se informace o akutní potřebě krve určité krevní skupiny dočkají odezvy velmi brzy.

Dojemná shledání

Neméně dobrým nápadem je sdílení popisů hledaných a pohřešovaných osob, které mělo již několikrát právě díky sociálním sítím šťastný konec. Díky Facebooku či Twitteru se tak dnes může podařit, co bychom dříve zařadili spíše do sféry zázraků – najít své ztracené biologické rodiče pomocí virálního sdílení údajů o svém narození, znovu se shledat se svým milovaným čtyřnohým kamarádem, který omylem naskočil do vlaku a zmizel, zastavit únos novorozeněte, zachránit chlapce před ublížením si na zdraví nebo poskytnout nový domov stovkám zvířat v nouzi. Velmi pomoci lze i pouhým sdílením – psi, kočky, ale dokonce i fretky jsou často v situaci těsně před utracením a díky bleskovému šíření informací a ochotě lidí jim lze na poslední chvíli zachránit život.

Proste a bude vám dáno

Samostatnou a poslední kapitolu tvoří sbírky. Na Facebooku lze najít desítky skupin založených za účelem finanční pomoci lidem i zvířatům v nouzi či nemoci. Uživatelé mají v tomto případě díky sociálním sítím možnost přispět například na nákladnou léčbu dítěti s onkologickým onemocněním.

Nejsme jen zlí

Ne nadarmo se říká, že láska vždy zvítězí. A tak, přestože se na sociálních sítích najde nemalé množství trollů, dvakrát tolik lidí je ochotných druhým pomoci. Za umožnění tohoto objevu patří sociálním sítím velký dík.

Tereza Musilová
autorka je studentka

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!