Smutný Apríl

april

Letošní Apríl byl smutný. Z jednoduchého důvodu. Aprílové žerty přestávají být vtipné. Je totiž těžké odlišit je od reality, která je v posledních měsících mnohdy neuvěřitelnější než ledajaký novinářský chyták.

Foto: ilustrační. Zdroj: archiv Mediainfo.cz.

Tento rok jsem byla z mediálních žertíků značně zmatená. Ne, že by redaktoři ztratili smysl pro humor. U hodně vtipů jsem ale přemýšlela, jestli jsou opravdu vymyšlené. Přišly mi totiž jako pouhý slabý odvar reality. Abych byla upřímná, většina zpráv mi nepřišla nereálných a vlastně by mě ani nepřekvapilo, kdyby se objevily za pár dní jako seriózní informace.

Babiš na nákupech

Nejčastěji se v aprílových zprávách objevoval místopředseda vlády Andrej Babiš. Server Aktuálně napsal, že se vlivný politik a podnikatel inspiroval vítězstvím Andreje Kisky ve slovenských prezidentských volbách a začal připravovat kampaň pro volby české hlavu státu, v níž by chtěl na Pražský hrad prosadit hokejistu Jaromíra Jágra.

Redakce serveru Aha rozšířila spekulace, jaké příští médium chce miliardář Babiš koupit. Nedržela se vůbec při zemi – volba podle ní padla na samotnou Českou televizi. Stejné téma napadlo autory křesťanského webu Christnet, podle nějž měl velkopodnikatel koupit Katolický týdeník a přejmenovat jej na Katolicko- evangelický. Nápodobně projekt Demagog na svém blogu napsal, že Andrej Babiš se stal úplným a jediným vlastníkem vykonavatelských práv nad tímto projektem.

Kromě koupě České televize, která je na první pohled vtipem, vlastně není žádný z výše zmíněných aprílových žertíků ani zdaleka tak neuvěřitelnou informací, jako když nejbohatší Slovák žijící v Česku oznámil nákup Mafry, a následně se stal místopředsedou vlády a ministrem financí. Naopak si myslím, že od Andreje Babiše ještě můžeme čekat mnoho překvapivějších zpráv.

Mediálního tématu se držel i server Digizone. Martin Veselovský a Daniela Drtinová podle jeho tvůrců měli chystat nové Události a komentáře pro TV Barrandov. Což opět působí jako jedna z naprosto reálných variant, jakou cestou by se mohla bývalá redakce Událostí, komentářů vydat.

Modrý majáček

Z jiného soudku byl článek portálu lidovky.cz, který reagoval na aktuální kauzu děkana Národohospodářské fakulty VŠE Miroslava Ševčíka. Ten jel po dálnici D5 v protisměru se zapnutým modrým majáčkem. Aprílové lidovky napsaly, že Ševčík chce svou chybu odčinit tím, že se bude věnovat charitě a založí nadaci Modrý maják. Článek byl tak věrohodný, že rozproudil facebookové diskuze o opravdovosti Ševčíkova kroku.

Bartošová už nepřekvapí

Bulvár přidal svou stálici Ivetu Bartošovou. Podle Aha.cz se zpěvačka za zády svého současného manžela Josefa Rychtáře, který jí k nelibosti Zdeňka Macury nechává sledovat pracovníky své bezpečnostní agentury, opět schází se svým bývalým manželem Jiřím Pomeje. Zpráva ale asi nechá chladným téměř každého. Od Ivety jsme si zvykli na peprnější životní kolotoče.

Úplně jiným směrem se vydal a pověst aprílových žertíků do jisté míry zachránil server magazínu Týden. Američtí vědci podle něj dokázali, že „je pravda to, co všichni tak trochu očekávali“, tedy že přispěvatelé do internetových diskuzí mají v průměru menší přirození než zbytek populace. Překvapivě ale nikoho ze stálých diskutujících neodradili, protože jen pod dotyčným článkem se sešlo 90 příspěvků od čtenářů, kteří útočili na sebe navzájem.

Marie Bydžovská
autorka je novinářka, zabývá se ekonomikou

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!