Profil na Facebooku má 74% Čechů a na Twitteru pouze 8%

Mediaresearch a step ahead

Podle výzkumu společnosti MEDIARESEARCH, kterého se zúčastnilo 1 084 respondentů z internetové populace 15+, jsou nejoblíbenějšími komunitními servery v Česku sítě Facebook, YouTube a Spolužáci.cz.

 

Obrázek: Logo Mediaresearch, Zdroj: Mediaresearch.cz

Agentura MEDIARESEARCH zpracovala výzkum, jak Češi vnímají velké komunitní weby. Zaměřila se tak na sociální sítě, diskuzní fóra, chaty, seznamky apod. Výsledky prvních příček nejsou překvapivé.  Největší popularitě se podle posledního výzkumu společnosti MEDIARESEARCH těší sociální síť Facebook.  Tuto sít znaní téměř všichni respondenti a až tři čtvrtiny z nich na ní mají vlastní profil. Zajímavostí je, že podobně rozšířená je mezi českými internetovými uživateli sociální síť Spolužáci.cz, na které má profil 71 % respondentů – čím se ale Spolužáci.cz od Facebooku významně liší, je jejich návštěvnost: zatímco Facebook denně navštíví polovina respondentů, Spolužáky.cz navštěvuje jen 2,5 % dotázaných.

Nejnavštěvovanějším českým komunitním webem se v roce 2012 stala Československá filmová databáze (ČSFD). Ta se navíc může chlubit největším nárůstem návštěvnosti v letech 2011 a 2012. Čím dál populárnější je v Česku také sociální síť Google+. V roce 2012 se stala webem s největším procentuálním nárůstem počtu vlastníků účtů. Síť sdružující profesionály – Linkedin, naopak patří mezi ty nejméně známé komunitní weby.

Podle článku na cnews.cz (cituje NetMonitor) je u nás 6,2 milionu surfařů. Dle interních statistik Facebooku je na síti 4,2 milionu Čechů, což by znamenalo, že 68 % z nich má na této síti účet. Výzkum ukázal, že jich je 74 %. Na LinkedInu má účet 496 000 Čechů , tedy 8 % surfařů (Media Research napočítal 6 %). Warforum má 620 000 registrovaných účtů, tj. 10 % surfující populace (dle výzkumu 9 %). Realita tedy není daleko.

Najdeme však i větší rozdíly. V šestimilionové populaci by filmová databáze ČSFD měla mít asi 740 000 profilů. Samotná stránka ale mluví o 300 000 účtech, přičemž část z nich patří Slovákům. Na Twitteru by zase mělo být až půl milionu Čechů, avšak (nedokonalá) analýza Klábosení.cz  odhaduje jen 184 000 účtů (opět společně se Slováky).

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!