Profil na Facebooku má 74% Čechů a na Twitteru pouze 8%

Mediaresearch a step ahead

Podle výzkumu společnosti MEDIARESEARCH, kterého se zúčastnilo 1 084 respondentů z internetové populace 15+, jsou nejoblíbenějšími komunitními servery v Česku sítě Facebook, YouTube a Spolužáci.cz.

 

Obrázek: Logo Mediaresearch, Zdroj: Mediaresearch.cz

Agentura MEDIARESEARCH zpracovala výzkum, jak Češi vnímají velké komunitní weby. Zaměřila se tak na sociální sítě, diskuzní fóra, chaty, seznamky apod. Výsledky prvních příček nejsou překvapivé.  Největší popularitě se podle posledního výzkumu společnosti MEDIARESEARCH těší sociální síť Facebook.  Tuto sít znaní téměř všichni respondenti a až tři čtvrtiny z nich na ní mají vlastní profil. Zajímavostí je, že podobně rozšířená je mezi českými internetovými uživateli sociální síť Spolužáci.cz, na které má profil 71 % respondentů – čím se ale Spolužáci.cz od Facebooku významně liší, je jejich návštěvnost: zatímco Facebook denně navštíví polovina respondentů, Spolužáky.cz navštěvuje jen 2,5 % dotázaných.

Nejnavštěvovanějším českým komunitním webem se v roce 2012 stala Československá filmová databáze (ČSFD). Ta se navíc může chlubit největším nárůstem návštěvnosti v letech 2011 a 2012. Čím dál populárnější je v Česku také sociální síť Google+. V roce 2012 se stala webem s největším procentuálním nárůstem počtu vlastníků účtů. Síť sdružující profesionály – Linkedin, naopak patří mezi ty nejméně známé komunitní weby.

Podle článku na cnews.cz (cituje NetMonitor) je u nás 6,2 milionu surfařů. Dle interních statistik Facebooku je na síti 4,2 milionu Čechů, což by znamenalo, že 68 % z nich má na této síti účet. Výzkum ukázal, že jich je 74 %. Na LinkedInu má účet 496 000 Čechů , tedy 8 % surfařů (Media Research napočítal 6 %). Warforum má 620 000 registrovaných účtů, tj. 10 % surfující populace (dle výzkumu 9 %). Realita tedy není daleko.

Najdeme však i větší rozdíly. V šestimilionové populaci by filmová databáze ČSFD měla mít asi 740 000 profilů. Samotná stránka ale mluví o 300 000 účtech, přičemž část z nich patří Slovákům. Na Twitteru by zase mělo být až půl milionu Čechů, avšak (nedokonalá) analýza Klábosení.cz  odhaduje jen 184 000 účtů (opět společně se Slováky).

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

Pozvanka webinar korporace 1
Blog

Webinář týkající se e-commerce a elektroniky

Na webináři vám Vašek a Vojta představí konkrétní mediální výstupy třech českých firem. Uvidíte využití nejnovějších funkcionalit aplikace NewtonOne nové generace. Vašek a Vojta se zaměří nejen na obecné novinky a zajímavosti, ale také rozeberou mediální data těchto

telefon kresba

Jdeme na to!