Proč se nehonit za slepými čísly aneb Radmila Kleslová jako příklad toho, proč jen engagement nestačí

Radmila kleslova foto

Radmila Kleslová, starostka Prahy 10 je od včerejška hvězdou sociálních sítí a internetu.
Na svém profilu na Facebooku se u svých příspěvků z 29. června pyšní skvělou interakcí a nebývalým progresem. Posuďte sami:

Profil, který v podstatě nežil, byť se Radmila Kleslová snažila (od 1. do 28. června nabídla 14 admin postů s odezvou 55 lajků, 6 komentářů a 1 sdílení), v pondělí 29. června vyletěl na 71 lajků, 310 komentářů a 266 sdílení! Skvělý engagement na profil, který má 332 fanoušků.
K tomu si připočtěme na čtyři desítky příspěvků na webových portálech, v rozhlase a televizi jen během pondělí v porovnání s publicitou v řádech jednotek denně v předchozích týdnech.
Do tohoto bodu velice v pořádku.

Půjdeme-li však po stopách, tedy obsahu, tohoto výsledku, realita začne být méně veselá.
Vše začalo nadějně: v 13:30 Radmila Kleslová na svém výše zmíněném profilu ukazuje na dvou fotografiích tolik hledaný Peroutkův článek o Adolfu Hitlerovi. O dvě minuty později tuto zprávu nabízí i facebookový účet Prahy 10 (mimo jiné i jemu pomohla kauza k nárůstu interakce).
Ve 14:30 o úspěchu starostky informuje blesk.cz a zároveň vyvrací pochyby, že by šlo o vtip: „Kleslová našla noviny se svými kolegy v Čapkově vile. Jestli jsou pravé, tím si ale sami nejsou jistí, Blesku ale přísahali, že nejde o žádnou radniční kampaň a vtip,“ píše portál hned v perexu článku.
Poté o události informují další zpravodajské weby.

Mezitím na sociálních sítích a také v diskusích pod články začíná doslova „hon na starostku“. Ta se stává terčem pomluv a výsměchu. Přesto ještě v 18:00 živí na svém profilu kauzu prohlášením, že v pracovně spisovatele Karla Čapka byl nalezen výtisk zvláštního vydání Přítomnosti. „Tento dokument bude, stejně jako další nalezené materiály, odeslán k expertíze Národního památkového ústavu. Teprve po vyhotovení odborné analýzy budeme moci sdělit definitivní stanovisko k jeho pravosti,“ píše.
Ať jde o nepovedený vtip či naivitu starostky, plynou z kauzy poučení:

Stejně jako v případě motorismu platí, že „nejrychleji vždy neznamená nejdříve“, platí v prostředí sítí, že „nejrychleji vždy neznamená nejlépe“ a neuvážené kroky se nevyplácí. A také, že krásná a vysoká čísla nejsou vždy známkou úspěchu..

 

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

final blog zahr monitoring
Blog

Mějte přehled o zahraničních médiích – snadno a bez námahy

Ať už jste firma, instituce nebo třeba nezisková organizace, pokud se snažíte působit ve více zemích, pak je pro vás dobře nastavený monitoring médií zásadní. Pomůže vám nejenom lépe pochopit specifika místních trhů, ale zároveň získáte bezpočet důležitých podnětů pro ještě lepší strategické plánování.

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

telefon kresba

Jdeme na to!