Pozornost v českých médiích v roce 2021

Pozornost

Čerstvá Ročenka Marketing a Media je věnována boji o pozornost. Na přání redakce jsme zanalyzovali, s čím byla v končícím roce pozornost nejčastěji v médiích spojována.

Patrně pod vlivem němčiny (Beachtung schenken) je pozornost něco, co nejčastěji někomu nebo něčemu „věnujeme“. Novináři v tom nejsou výjimkou a obrat „věnovat pozornost“ uplatnili hned ve 34 % všech použití slova pozornost. Často nestačí pozornost pouze věnovat, ale je nutné ji přímo „zaměřit“. O nutnosti „zaměřit pozornost“ novináři psali nejčastěji v souvislosti s potřebami dětí v oblasti vzdělání a zdravého osobnostního rozvoje. V úhrnu se tento obrat objevoval v 11 % výskytů slova pozornost. TOP 3 oblíbených obratů uzavírá sousloví „zasluhovat pozornost“ nebo „zasloužit pozornost„ (9 %). Vedle dětí zaslouží podle novinářů pozornost také naše zdraví, konkrétně fungování řady vnitřních orgánů, jejichž péče je v nynější době upozaděna ve prospěch akutní covidové péče. 

pozornost

Na prvním místě spojují novináři problematiku „pozornosti“ s oblastí vzdělávání. Jmenovitě jim dělá starost situace dětí, kterým obecně chybí láska a pozornost rodičů v době, kdy ji potřebují nejvíc, tedy v situacích, kdy jsou každou chvíli odkázány na online školu nebo mají kvůli výpadkům ve výuce a kvůli času trávenému na počítači či mobilu problémy s pozorností a soustředěním.

V době, kdy české zdravotnictví zajišťuje přednostně akutní covidovou péči, děsí novináře propad pozornosti zaměřené na jiná vzácnější i běžná onemocnění, na důsledky odkládání nutných zákroků, ale i podceňování duševních problémů.
Automobilismus je pro média velké téma v době krizí i konjunktur. Slovo pozornost se skloňovalo především v kontextu elektromobility, ale také ve zprávách o plánovaném vstupu na burzu firem jako Porsche, Rivian Automotive nebo Rimac Automobili. A samozřejmě ne/pozornost se uvádí jako příčina nehod i jako zdroj příležitostí pro zloděje.

Pozornost

V oblasti financí novináři s oblibou zdůrazňují pozornost věnovanou (ať už ze strany centrálních bank, firem či občanů) problému inflace. Novináři také rádi rozebírají, jakým příležitostem věnují pozornost investoři, experti a analytici. Jako terče jejich pozornosti nejčastěji vedly drahé kovy, nemovitosti, bitcoin, etherneum a další kryptoměny, akvizice významných českých firem (například Avast, Eurowag či Mall Group), ale také akcie hi-tech společností jako Nvidia, herní firma GameStop či fintech Robinhood. Na hraně floskulí balancují novinářské popisy jednání řady politiků, kteří podle nich buď svými činy pozornost přitahují, nebo ji naopak úmyslně od svých činů odvracejí.

Věříme, že i my si zasloužíme Vaši pozornost v novém roce 2022, do kterého Vám přejeme vše dobré!

Čtěte také

Blog

Webinář: Existují relevantní kontakty v mediálním světě?

Příští týden ve středu 7. 12. 2022 od 14:30 hodin se bude konat speciální webinář: Relevantní kontakty v mediálním světě! Naši kolegové Michal Hroneš a Václav Trunec vám prozradí, jak získat relevantní audience nejen z našeho produktového portfolia. Přijďte

Blog

Jaké jsou hlavní výhody MediaHQ?

Minulý týden jsme spustili nejrelevantnější a pravidelně validovanou databázi novinářů. Jaké jsou její výhody? ✔️ K dispozici je přes 3 000 neustále aktualizovaných a pro vás relevantních kontaktů. ✔️ Umožňuje

Newsletter

Nestihli jste včerejší online stream? 💻

Dobrý den, včera vám kolega Václav Trunec v online streamu představil největší aktualizovanou databázi kontaktů novinářů českých médií. Unikla vám tato událost? Nevadí! Podívejte se na online

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít
kresba mobil s aplikací NewtonOne

Jdeme na to!