Od nůžek k digitalizaci

prezentace FIBEP 60th Anniversary Workshop

FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d´Extraits de Presse) je mezinárodní asociace sdružující téměř 100 monitorovacích společností ze 46 zemí. Jediným českým zástupcem ve FIBEP je od roku 2002 společnost NEWTON Media.

Foto: ilustrační, Zdroj: FIBEP

Kongresy asociace FIBEP se konají jednou za 18 měsíců,  v roce 2008 byla  pořadatelem kongresu  Praha. Série workshopů letošního jubilejního setkání členů FIBEP se věnovala otázkám autorských práv a vztahům s vydavateli  tištěných médií, monitoringu sociálních sítí, digitalizaci mediálních dat a novým směrům v oboru.

Za 60 let doznalo odvětví monitoringu médií významných změn. Od nůžek a klasické výstřižkové služby, přes elektrické nůžky a automatické lepící stroje, skenování a zavádění OCR technologie po dnešní komplexní digitální workflow. S tím, jak se život zrychluje, zvyšují se i požadavky na rychlost mediálních služeb. V 60. letech minulého století se monitoring klientům posílal v tištěné podobě poštou a jeho doručení trvalo i 4 dny. V dnešní době musí mít zákazník informace co nejdříve, nejlépe v reálném čase, aby na ně dokázal včas reagovat.

Nejstarší monitorovací společností  na světě  je  firma Argus de la Press, která byla založena v roce 1879 v Paříži. Její ředitel, pan Alexis Donot,  je čtvrtou generací původního zakladatele. Z malé výstřižkové agentury se postupně stalo impérium, které obsluhuje více než 10.000 klientů a připravuje více než 6 milionů klipů z novin a časopisů ročně. Kromě monitoringu tisku nabízí monitoring televize a rozhlasu, tiskových agentur, webu a sociálních sítí. Poskytuje také  profesionální systémy pro specialisty PR a mediální analýzy.

Magdalena Horanská
Newton Media, a,s.

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!