Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

AMEC Ai
Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

AMEC je mezinárodní organizace sdružující firmyexperty zabývající se monitoringem médií a media intelligence, jejíž jsme hrdými členy. I letos jsme se proto zúčastnili celé řady inspirativních a informativních webinářů v rámci listopadového Measurement Month. O našich poznatcích z nich jsme vás průběžně informovali na našem LinkedInu , ale informace shrnujeme také do textu níže.  

Co nás nejvíce zaujalo v souvislosti s využitím AI nejenom pro media intelligence?

  1. Umělá inteligence by se měla využívat k řešení problémů, které sama vytváří nebo pomáhá vytvářet – především se jedná o různé deepfakes, kyberútoky a dezinformace. 
  2. AI bychom mohli a měli používat k tvorbě krizových scénářů a simulací, na kterých si můžeme krizovou komunikaci vyzkoušet. 
  3. Ve využívání AI je prostor pro větší kreativitu a vynalézavost. Ti, kteří AI zneužívají, to dělají, ale my ostatní zatím moc ne. 
  4. V krizových scénářích bychom neměli považovat za samozřejmý přístup ke komunikačním nástrojům a k internetu, tedy k emailu, webu, sociálním sítím. Pro útočníky je snadné vyřadit je z provozu. 
  5. Komunikační strategie by měla být cyklická, ne přímočará. Každý bod bychom měli zpětně přehodnocovat, k čemuž můžeme využít AI pro vymyšlení všech možných „what ifs“ a scénářů, které by nás samotné nenapadly.  
  6. U AI především platí: garbage in = garbage out. Kvalita dat je základ dobré analýzy médií.  
  7. Hlavně v sociálních médiích existuje velké množství příspěvků generovaných boty, ne lidmi. Zaměřme se na to, co je lidské. 
  8. Velké generativní AI modely jako ChatGPT jsou v analýze médií úžasným pomocníkem, nicméně nezapomínejme na vlastní technologie a modely pro zkoumání dat. 
  9. Instantní vyhodnocení jsou v této době čím dál víc zásadní, protože klient se potřebuje velice rychle orientovat a upravovat na základě získaných dat svou komunikaci. 
  10. Generativní AI se už trvale zapsala do analýz a media intelligence a klienti očekávají, že se významně propíše i do reportingu. 

Jaké další myšlenky nás zaujaly?

  1. ESG je jádrem byznysu, neexistuje jako něco navíc vedle něj. Jedná se o komplexní záležitost; jde o celkovou proměnu byznysové strategie, nejen úzce vymezenou část jako je např. změna na ekologičtější plastové obaly výrobků. V této souvislosti je důležité si dávat pozor na tzv. greenwashing. 
  2. Při tvorbě strategií je důležité přemýšlet o propojení sustainability – risks – profitability. Firmy by měly zhodnotit svou ESG pozici komplexně a uvědomit si, jaká je jejich současná pozice, kam směřují a jaká jsou jejich rizika a příležitosti. 
  3. Social listening je důležitý pro pochopení preferencí klientů a pro případné úpravy marketingové strategie, pokud by se ukázalo, že komunikační plány nefungují tak, jak se očekávalo. Umělá inteligence je už dnes využívána pro tvorbu shrnutí ze zaznamenaných zmínek, což může výrazně usnadnit práci marketingových specialistů. 

Čtěte také

dira_na_trhu_blog
Blog

Objevte nové obchodní příležitosti díky monitoringu médií

Máte nápad na podnikání, ale nejste si jistí, jestli vás s ním někdo nepředběhl? Pokud hledáte díru na trhu, která by vám umožnila prorazit s novým produktem nebo službou, existuje několik způsobů, jak ji objevit. Najít nové obchodní příležitosti a být o krok před konkurencí je klíčové, a to nejen pro začínající podnikatele, ale i pro zavedené firmy.

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

telefon kresba

Jdeme na to!