NEWTON Media podpořil Novinářskou cenu a kvalitní českou žurnalistiku

novinarska cena

NEWTON Media byl opět partnerem soutěže Novinářská cena, kterou tradičně pořádá Nadace Open Society Fund Praha. Jsme hrdí, že jsme mohli být mezi prvními, kteří poděkovali čerstvým držitelům ocenění. Autoři se věnovali nejaktuálnějším a palčivým problémům dnešního světa. Vítězným 13 autorům a autorkám srdečně gratulujeme, všem 360 nominovaným přejeme inspiraci, svobodu a možnost prosazovat kvalitní českou žurnalistiku také v následujících letech.

Mezi nejlepšími se prosadily příspěvky reflektující nejdiskutovanější témata současnosti, jakými jsou migrace, netolerance a zhoršování vztahů mezi lidmi. Porotu zaujaly také příspěvky reflektující problematické kapitoly české historie. Velmi pozitivně vnímáme také to, že se mezi finalisty i vítězi objevili i novináři z regionů. Například Jana Ustohalová, vítězka Ceny za regionální žurnalistiku, s rozhovorem o odsunu brněnských Němců po druhé světové válce. Autorku porota ocenila za mimořádný společenský přínos.

Novinářskou cenu podporuje NEWTON Media i proto, že neustrnula a hledá nové cesty, jak ocenit přínosy novinářů v datové a online žurnalistice nabízející východiska a řešení: „Těší mě, že Novinářská cena hledá inovace v online žurnalistice a zároveň se snaží podporovat kvalitu novinářských textů. V našich výstupech pro klienty dlouhodobě vidíme rostoucí význam online žurnalistiky, ale především vysoký mediální dopad investigativně zpracovaných témat s velkým společenským přesahem,“ uvedl Petr Herian, zakladatel a předseda představenstva NEWTON Media.

fotka.pngOndřej Besperát © 2016

Cenu pro mladé talenty datové žurnalistiky předala dvojici studentů z Fakulty sociálních věd UK, Adamu Nedvědovi a Tomášovi Ducháčkovi, odborná konzultantka NEWTON Media Pavlína Kvapilová: „Považuji za velmi důležité a motivující podporovat kvalitu ve všech oborech a ve všech smyslech slova. Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky umožňuje propojení svěžích lidí a jejich nápadů s těmi, kdo rozumí mediálnímu zpracování. Mohou tak vznikat zajímavé hutné výstupy a věříme, že tomu tak bude i v tomto případě.“

Roberta Basche, ředitele pořádající Nadace OSF, stejně jako nás těší, že se do Novinářské ceny hlásí stále širší spektrum médií, vítězové tohoto ročníku jsou toho dokladem: „Novinářská cena oceňuje nejlepší příspěvky z předešlého roku. Nejedná se ale pouze o ocenění, ale i jakési ohlédnutí za tím, jaká témata nebo kauzy hýbaly společností. Proto si ceníme dlouhodobého partnerství se společností NEWTON Media, jejíž databáze slouží jako paměť mediálních výstupů – nestranná a nezávislá. Novinářská cena usiluje o totéž a důkazem jsou i letošní vítězové.“

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!