Není Sparta jako Sparta aneb jak umělá inteligence pomůže rozlišit hokej od fotbalu

sparta carousel

Společnost NEWTON Media má nového klienta. Je jím HC Sparta Praha. Jedním z hlavních důvodů přestupu bylo dostat monitoring médií, který dokáže odlišit hokejovou Spartu od fotbalové. Jakým způsobem hokejový klub využívá monitoring médií, v jakých situacích jí už pomohl a jak ovlivňuje komunikaci klubu to, co se dočte v médiích?

„Snažíme se mít všechny mediální výstupy podchycené a vědět o nich předem. Se zástupci médií máme nastavená pravidla, která většina novinářů dodržuje. Bohužel se ale najdou i výjimky a někdy nám nějaký článek uteče. Mediální monitoring je pro nás důležitý i u typů článků, které podchytit nemůžeme, například ve formě názorových blogů, komentářů a podobně. Na základě určitých článků z médií pak také můžeme přijít s vlastním obsahem a některé zprávy rozporovat či upřesňovat,“ popisuje mluvčí HC Sparta Praha Marek Táborský, proč je pro chod klubu každodenní monitoring médií nezbytný.

Pomáhá i umělá inteligence

Zásadní při výběru monitorovací společnosti bylo přehledné třídění článků i schopnost rozlišit, jestli se jedná o hokejovou či fotbalovou Spartu. „Díky přesnějším a neopakujícím se výsledkům teď šetříme spoustu času,“ dodává Marek Táborský. Jak přesně taková technologie funguje? „Pro efektivnější vyhodnocování relevance článků jsme v NEWTON Media Group vyvinuli výjimečný systém, který využívá umělou inteligenci. Vznikla tak funkce zvaná klasifikace. Díky pokročilé technologii jsme naučili tento systém vybrat texty týkající se daného tématu a zároveň články, které klienta nezajímají. Následně vytrénujeme model tak, aby s pomocí jednoduchých dotazů sám dokázal vybírat jen články odpovídající zadání,“ popisuje Michal Hroneš, Customer Care Manager NEWTON Media.

Výpis aktuálních článků chodí každé ráno i vedení klubu, nicméně marketingové oddělení s ním přirozeně pracuje nejvíce, protože mu pomáhá vymýšlet další kroky nebo zlepšovat komunikační strategii. „Vybavuji si například situaci, kdy se ostatní kluby v médiích vyjadřovaly k možnosti úpravy herního řádu extraligy, na což jsme tehdy reagovali formou otevřeného prohlášení naší generální manažerky. Dále si vybavuji únik informací o odchodu jednoho našeho hráče s nepřesnými informacemi, které jsme poté rychle dávali na pravou míru formou rozhovoru se sportovním ředitelem,“ popisuje konkrétní postup Marek Táborský.

Michal Hroneš z firmy NEWTON Media dále konkrétně vysvětluje, co všechno se umělá inteligence dokáže naučit. „V případě hokejové Sparty jsme nejdříve z archivu vybrali texty zmiňující HC Sparta Praha a ty jsme vytrénovali s množinou článků o Spartě fotbalové a dalších klubech, které mají v názvu Sparta. Stejným způsobem řešíme i hráče, vedení a štáb klubu. Pokud má někdo jmenovce, pomocí strojového učení ukážeme systému správnou osobu a pak také všechny nesprávné. Dochází tak k žádané filtraci článků a ke zkvalitňování výstupů mediálního monitoringu. Klient tak dostává přesnější a komplexnější informace.“

Poučit se z cizích chyb

Jak už Marek Táborský naznačil, prostřednictvím monitoringu od NEWTON Media sledují i konkurenci, a to nejen hokejovou, ale i fotbalovou. „Snažíme se učit z jejich mediálních chyb,“ říká. „Například už víme, že není potřeba reagovat za jakoukoliv cenu, čímž se někdy kluby dostanou do ještě větší spirály problémů. Hodně dobře to dělali například loni v Pardubicích v kauze odchodu kapitána Rolinka. Už jsme se naučili, že je lepší rozebrat problém ve větším kolektivu, než jej řešit s horkou hlavou nebo v afektu,“ popisuje Táborský.

Zároveň dodává, že kromě tradičních médií jsou pro Spartu stejně důležité i vlastní kanály, prostřednictvím nichž oslovuje své věrné fanoušky. „Klasická média jsou pro nás důležitá hlavně ve vztahu k fanouškům, kteří náš klub podporují v menší míře. Jsou to například náhodní či budoucí návštěvníci našich zápasů. Je pro nás stěžejní, aby o klubu média referovala pozitivně a s respektem. Média využíváme i pro propagaci zejména domácích zápasů, ale také našich CSR aktivit a prodeje merchandisingu,“ doplňuje mluvčí sportovního klubu.

NEWTON Media, a. s.
Společnost NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast tradičních médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě sahajícím do roku 1996. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa. Pro více informací navštivte www.newtonmedia.cz

Kontakt pro média:

Jitka Adamčíková
T: 00420 605 441 267
Jitka.Adamcikova@newtonmedia.cz

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!