Není Sparta jako Sparta aneb jak umělá inteligence pomůže rozlišit hokej od fotbalu

sparta carousel

Společnost NEWTON Media má nového klienta. Je jím HC Sparta Praha. Jedním z hlavních důvodů přestupu bylo dostat monitoring médií, který dokáže odlišit hokejovou Spartu od fotbalové. Jakým způsobem hokejový klub využívá monitoring médií, v jakých situacích jí už pomohl a jak ovlivňuje komunikaci klubu to, co se dočte v médiích?

„Snažíme se mít všechny mediální výstupy podchycené a vědět o nich předem. Se zástupci médií máme nastavená pravidla, která většina novinářů dodržuje. Bohužel se ale najdou i výjimky a někdy nám nějaký článek uteče. Mediální monitoring je pro nás důležitý i u typů článků, které podchytit nemůžeme, například ve formě názorových blogů, komentářů a podobně. Na základě určitých článků z médií pak také můžeme přijít s vlastním obsahem a některé zprávy rozporovat či upřesňovat,“ popisuje mluvčí HC Sparta Praha Marek Táborský, proč je pro chod klubu každodenní monitoring médií nezbytný.

Pomáhá i umělá inteligence

Zásadní při výběru monitorovací společnosti bylo přehledné třídění článků i schopnost rozlišit, jestli se jedná o hokejovou či fotbalovou Spartu. „Díky přesnějším a neopakujícím se výsledkům teď šetříme spoustu času,“ dodává Marek Táborský. Jak přesně taková technologie funguje? „Pro efektivnější vyhodnocování relevance článků jsme v NEWTON Media Group vyvinuli výjimečný systém, který využívá umělou inteligenci. Vznikla tak funkce zvaná klasifikace. Díky pokročilé technologii jsme naučili tento systém vybrat texty týkající se daného tématu a zároveň články, které klienta nezajímají. Následně vytrénujeme model tak, aby s pomocí jednoduchých dotazů sám dokázal vybírat jen články odpovídající zadání,“ popisuje Michal Hroneš, Customer Care Manager NEWTON Media.

Výpis aktuálních článků chodí každé ráno i vedení klubu, nicméně marketingové oddělení s ním přirozeně pracuje nejvíce, protože mu pomáhá vymýšlet další kroky nebo zlepšovat komunikační strategii. „Vybavuji si například situaci, kdy se ostatní kluby v médiích vyjadřovaly k možnosti úpravy herního řádu extraligy, na což jsme tehdy reagovali formou otevřeného prohlášení naší generální manažerky. Dále si vybavuji únik informací o odchodu jednoho našeho hráče s nepřesnými informacemi, které jsme poté rychle dávali na pravou míru formou rozhovoru se sportovním ředitelem,“ popisuje konkrétní postup Marek Táborský.

Michal Hroneš z firmy NEWTON Media dále konkrétně vysvětluje, co všechno se umělá inteligence dokáže naučit. „V případě hokejové Sparty jsme nejdříve z archivu vybrali texty zmiňující HC Sparta Praha a ty jsme vytrénovali s množinou článků o Spartě fotbalové a dalších klubech, které mají v názvu Sparta. Stejným způsobem řešíme i hráče, vedení a štáb klubu. Pokud má někdo jmenovce, pomocí strojového učení ukážeme systému správnou osobu a pak také všechny nesprávné. Dochází tak k žádané filtraci článků a ke zkvalitňování výstupů mediálního monitoringu. Klient tak dostává přesnější a komplexnější informace.“

Poučit se z cizích chyb

Jak už Marek Táborský naznačil, prostřednictvím monitoringu od NEWTON Media sledují i konkurenci, a to nejen hokejovou, ale i fotbalovou. „Snažíme se učit z jejich mediálních chyb,“ říká. „Například už víme, že není potřeba reagovat za jakoukoliv cenu, čímž se někdy kluby dostanou do ještě větší spirály problémů. Hodně dobře to dělali například loni v Pardubicích v kauze odchodu kapitána Rolinka. Už jsme se naučili, že je lepší rozebrat problém ve větším kolektivu, než jej řešit s horkou hlavou nebo v afektu,“ popisuje Táborský.

Zároveň dodává, že kromě tradičních médií jsou pro Spartu stejně důležité i vlastní kanály, prostřednictvím nichž oslovuje své věrné fanoušky. „Klasická média jsou pro nás důležitá hlavně ve vztahu k fanouškům, kteří náš klub podporují v menší míře. Jsou to například náhodní či budoucí návštěvníci našich zápasů. Je pro nás stěžejní, aby o klubu média referovala pozitivně a s respektem. Média využíváme i pro propagaci zejména domácích zápasů, ale také našich CSR aktivit a prodeje merchandisingu,“ doplňuje mluvčí sportovního klubu.

NEWTON Media, a. s.
Společnost NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast tradičních médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě sahajícím do roku 1996. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa. Pro více informací navštivte www.newtonmedia.cz

Kontakt pro média:

Jitka Adamčíková
T: 00420 605 441 267
Jitka.Adamcikova@newtonmedia.cz

Čtěte také

1x2
Blog

Sportovci vs. média

Kdo vyjde z mediálního klání jako vítěz?

Rok 2024 je skutečně nabitý sportovními událostmi. Sotva jsme se vzpamatovali z nezapomenutelného hokejového šampionátu, hned tu máme fotbalové EURO. A další velký sportovní svátek začíná zanedlouho ve Francii…

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!