Nejvíce ohlasů na sítích vyvolal novoroční projev Petra Fialy. Prezident Zeman sklidil kritiku za podporu očkování.

02 4 1

Z novoročních proslovů tří nejvyšších ústavních činitelů vzbudil nejvíce ohlasů v sociálních médiích Petr Fiala. Mezi nejvlivnější kritiky premiérova projevu patřili na sítích Tomio Okamura, Andrej Babiš či Alena Schillerová. Kritické hlasy zazněly rovněž na adresu prezidenta Miloše Zemana, a to překvapivě z řad jeho příznivců, kteří mu vyčítali podporu očkování proti Covid-19. Nejmenšímu zájmu diskutujících se těšil předseda Senátu Miloš Vystrčil. Vyplývá to z analýzy společnosti Newton Media.

Všichni tři nejvyšší ústavní činitelé přednesli národu své vánoční či novoroční projevy. Jako první vystoupil 26. prosince se svým vánočním poselstvím prezident Miloš Zeman, 1. ledna pak krátce po poledni předseda Senátu Miloš Vystrčil a téhož dne ve 20:00 také premiér Petr Fiala. Největší sledovanosti dosáhl premiér, jehož projev jen na ČT 1 vidělo 1,48 mil. diváků.

Fiala také vzbudil ze všech tří ústavních činitelů nejvíce zájmu na sociálních sítích. Jak vyplývá z analýzy společnosti Newton Media, v prvních 24 hodinách po projevu reagovalo na Fialu dvakrát tolik příspěvků než o týden dříve na projev prezidenta republiky. Nejmenšímu zájmu na sítích se naopak těšil předseda Senátu Miloš Vystrčil.

srovnání novoročních projevů

Sentiment neboli srovnání negativního a pozitivního hodnocení komentářů vyznívá u prezidenta, premiéra i předsedy Senátu stejně. U všech tří převažují kritická hodnocení nad pozitivními. Mezi kritiky Petra Fialy měl na sítích největší vliv Tomio Okamura. Ten na vlastní Facebookový profil umístil své vyjádření pro CNN Prima NewsČT24, ve kterých označil Fialův projev za povrchní. Okamurovy odsuzující příspěvky následně sdílelo přes tisíc uživatelů. Hned za Tomiem Okamurou měla na sítích největší dopad kritika Petra Fialy zveřejněná na profilech Andreje BabišeAleny Schillerové.

Překvapivě kritické byly však i komentáře k vánočnímu poselství Miloše Zemana, a to i z řad jeho stoupenců. Ti mu nejčastěji vyčítali podporu povinného očkování proti Covid-19. Naopak pochvalu si vysloužil hlavně za výzvu vládě k odmítnutí tzv. Green Dealu.

Kritika namířená na Miloše Vystrčila se pak týkala spíše jeho obecných politických názorů (např. podpory Tchaj-wanu, o které však nepadla v projevu žádná zmínka). Negativní komentáře vůči Vystrčilovi výrazněji rozvířil Facebookový post Parlamentních listů s informací, že Institut svobody a demokracie vedený Janou Bobošíkovou vyzval krátce po skončení Vystrčilova projevu k jeho odstranění ze Senátu, a to za jeho adoraci Evropské unie.

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!