Nejlepší evropské večírky, teambuildingy a jiné eventy

ceny bea

Desátý ročník soutěže BEA o nejlepší italský event a osmý ročník o nejlepší evropský počin na poli event marketingu se uskutečnil minulý týden v italském Miláně.

Foto: Sbírka cen na německo-slovenském stolku. Zdroj: Jan Brychta

Do letošního ročníku soutěže EUBEA (European Best Event Awards) se přihlásilo 104 prací ze sedmnácti evropských zemí. Za Českou republiku soutěžila narozeninová party Seznam.cz, která se ale mezi oceněné nedostala. Úspěšnější byla slovenská agentura Creative Pro, která se svým „kreativním filmbuildingem“ pro pojišťovnu Re Swiss vyhrála kategorii teambuildingů.

Byl to první český nebo slovenský úspěch na této soutěži, na jejím chodu se ale Češi podíleli už loni, kdy v porotě zasedla eventová specialistka společnosti Vodafone Věra Gajdošíková, letos byl porotcem marketingový ředitel Škoda Auto Rolf Schumann. Přesně opačný pak byl trend vítězných kampaní – loni vyhrál ping-pongový souboj autíček Smart, letos byl nejlepším evropským eventem zvolen švýcarský operátor Swisscom a jeho launch Samsungu S4 od berlínské agentury Heimat. V jeho rámci se na curyšském nádraží objevil displej, a kdo do něj vydržel šedesát minut zírat, mohl nový mobil vyhrát. Jak se blížil konec časového limitu, narůstala i snaha najatých herců pozornost hráčů narušit – na scénu nastoupilo italské manželství, hořící prodavač párků i bourající motorkář.

Nejlepší eventy jsou z Německa

Nejúspěšnější zemí letošního ročníku EUBEA se tak jednoznačně stalo Německo, všechny tři nejlepší letošní eventy byly vytvořeny německými agenturami. Kromě zmíněného Samsungu S4 šlo o realizaci fotografického hřiště pro nový fotoaparát Olympus OM-D, kdy v berlínské továrně vyrostlo mnoho kreativních realizací a fotografové se tak mohli do libosti vyřádit. Na bronzové příčce se umístila roadshow farmaceutické společnost Bayer k příležitosti 150 let od jejího založení.

Ale soutěžních kategorií bylo samozřejmě mnohem více, nejzajímavějším kongresem byla zvolena londýnská konference Cisco Live, Cisco zabodovalo i v kategorii hybridních eventů s akcí GSX 2013, které se pomocí online konference zúčastnilo přes dvacet tisíc obchodních partnerů společnosti. Jako odborná akce roku zvítězil Google s Creative Sandbox, nejlepším eventem neziskového sektoru se stala City Tour společnosti Aktion Mensch od německé agentury insglück.

Nejekologičtější, nejinovativnější, nejlevnější

Samostatnou soutěžní kategorií byl i nejekologičtější event, kterým se stal španělský hudební festival Dia De La Musica 2012 s energeticky soběstačnými pódií, neutrální uhlíkovou stopou a dalšími udržitelnými technologiemi. V kategorii kulturních akcí zvítězilo znovuotevření holandského Rijksmuseua, kterého se zúčastnila i holandská královna. Poté, co otočila zlatým zámkem a symbolicky tak muzeum otevřela, stali se přítomní svědky prvního ohňostroje za denního světla. Muzeum očekávalo dva miliony návštěvníků během čtyř let, nakonec se dvoumiliontý návštěvník objevil po sedmi měsících od otevření. Nejinovativnější akcí roku byl zvolen event francouzského operátora Orange, kterým reagoval na nástup levného operátora Free.

Interním eventem roku se stal rodinný den automobilky Audi v německém Ingolstadtu, pro který každé oddělení vymyslelo vlastní návštěvnický program. Za nejlepší provedení byla oceněna akce Renault, které se zúčastnilo 94 náklaďáků a dvanáct tisíc lidí. Nejlepším insightem bylo zvoleno řešení pódia německých New Media Awards – ocenění pro digitální agentury doprovázela obří analogová kniha, představující jednotlivé soutěžní kategorie.

Za využití prostoru byla oceněna belgická agentura Ter Beke, která pro těstoviny Come e Casa připravila restauraci na čerstvě posečených polích. Bez jediného inzerátu se dočkala mohutného mediálního pokrytí. Na každý termín, kdy měla být „restaurace pod širým nebem“ otevřena, byly vyčleněny dva víkendy, nakonec vyšla slunečná obloha vždy na poprvé. Oceněn byl i event s rozpočtem do patnácti tisíc eur, kategorii vyhrála akce školy Karlin Burger v německém Ludwigshafenu.

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!