Mediální obraz očkování v českých médiích

ockovani infrografika nah

Očkování proti chřipce je v sociálních médiích velmi živým tématem. Od začátku září 2017 do března 2018 jsme si k němu mohli přečíst více jak 6,5 tisíce komentářů na Facebooku, Twitteru, lnstagramu nebo diskuzích u webových článků a internetových fórech. Podívejte se, jak se diskuze kolem očkování proti chřipce vyvíjela.

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné.

Mediální obraz očkování

Jak komunikují významné profily na Facebooku

 

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné. Vzhledem k tomu, že stále většina diskutujících upřednostňuje jako prevenci chřipky běžně dostupné léky, podívali jsme se na komunikaci na vybraných FB profilech největších lékáren. Jak jsou v komunikaci úspěšné a jakou mají odezvu u fanoušků se podívejte v infografice. I zde se ukazuje se, že méně je někdy více. Další diskuze o očkování se vedou také na odborných profilech, kde se nejvíce dařilo stránce Svoboda očkování. Významný zdroj zmínek najdeme i na webech, které se zabývají fake news a konspiračními teoriemi (např. AZ247). Dobrou zprávou pro výrobce vakcín je, že se více dařilo příspěvkům na podporu očkování. Celou podrobnou analýzu si stáhněte ZDE (PDF ke stažení)

Potřebujete zjistit jaký je dosah komunikace vaší značky v sociálních médiích? Jak se o produktu či značce mluví na diskuzních fórech? Náš analytický tým sociálních médií je tu pro vás. Napište na kampan@newtonmedia.cz a nechte si udělat nabídku analýzy zdarma!

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!