Lidé chtějí zábavu!

Marek Suchy Impuls

I když má Rádio Impuls podle průzkumů nejdůvěryhodnější zpravodajství, lidé ho prý na webu moc nečtou. Jednoznačně dávají přednost poslechu a zábavě. Více v rozhovoru s ředitelem on-line oddělení Rádia Impuls Markem Suchým.

Foto: Marek Suchý, Zdroj: Matyáš Kaiser

Jak jsi spokojený s webem – internetovým portálem Rádia Impuls? Jak by z vizuálního i funkčního hlediska obstál impuls.cz ve srovnání s konkurencí?

Kdysi, když vznikala současná podoba webu Rádia Impuls, jsme přemýšleli nad tím, co návštěvníci od radiového webu očekávají. Do té doby, jsme nabízeli veškeré informace, kterými rádio disponovalo. To jsou zpravodajství, informace z dopravy, ceny pohonných hmot a původní pořady.

Z analýzy návštěvnosti vyplynulo, že lidé chtějí zábavu. Pro celorepublikové zpravodajství lidé chodí na etablované zpravodajské portály a i když má Rádio Impuls podle průzkumů nejdůvěryhodnější zpravodajství, lidé ho na webu moc nečtou, dávají přednost poslechu.

Oddělili jsme tedy informace od rádia. Na webu iregiony.cz přinášíme zpravodajství z regionů, dopravu a ceny benzínu. Na Impuls.cz dáváme video a audio záznamy pořadů, soutěže a dění v Ráááádiu. Rozdělení se ukázalo jako krok správným směrem, a proto v současné době chystáme novou podobu webu, která bude ještě více rádiová.

Jaká specifika má "rádio" web – jak se liší od webových stránek například TV, či novin? A jakou roli má vlastně pro rádio … video obsah, audio obsah na internetu?

Web televize či deníku má oproti rádiovému webu cestu jasnou, překlápí svoji produkci na web, mnohdy to ale k zajištění solidní návštěvnosti nestačí. Zdá se, že lidé, jsou nabídkou  přesyceni.

Jakou úlohu má web pro rádio? Myslím, že stejnou jako pro ostatní, je to levné médium, kde se dají realizovat příjmy, které se neuskutečnily v médiu hlavním. Produkt se prodává 2x a pokaždé cílí na trochu jinou skupinu lidí. Nezanedbatelná je také role podpory hlavního média a oboustranná komunikace s posluchačem, což není v klasických médiích možné.

O co je mezi návštěvníky největší zájem – jak je to s web soutěžemi – je to stále to největší lákadlo?

Největší zájem na webu Rádia Impuls je o on-line poslech rádia, soutěže, především o hru Haló tady Impulsovi. Následuje archiv videí, jemuž kralují Impulsy Václava Moravce a vtip Vlasty Korce.

Intenzivně se dnes mezi odborníky diskutuje o zpoplatnění webového obsahu – je to i cesta pro web rádia? Rozdělit obsah na dvě části – základní a prémiový?

O zpoplatnění našeho webu neuvažuji, to je cesta, kterou se mohou vydat jen weby se specializovaným obsahem.

Dají se vnímat nějaké aktuální trendy ve struktuře/fungování web stránek médií, resp. rádií (odkud kam se to posouvá…)?

Weby jdou neustále dopředu, v poslední době se strukturou zjednodušují, dbají na větší přehlednost a jednoduchou orientaci v obsahu. Do značné míry k tomu přispěly mobilní zařízení, kde je složitější se někam „proklikat“.

Aktuálně se často diskutuje i o vykrádání obsahu webu, jako je to v případě Impuls.cz? Jste svědky kradení vašeho obsahu, resp. jak je na tom samotný Impuls.cz s přebíráním cizího obsahu, resp. dodržováním autorského zákona jako takového?

Vykrádání webu impuls.cz jsem zaznamenal asi jen na Youtube.com. Někdo si na svůj profil nahrál Impulsí videa, ve snaze je zpeněžit kontextovou reklamou. Naštěstí existuje v CMS Youtube nástroj, kterým se k autorství přihlásíte a nastavíte si, jestli chceme videa na jiných profilech zakázat, nebo jestli jen chcete přesměrovat příjem z reklamy na svůj účet.

Impuls.cz cizí obsah nepřebírá, na iRegiony.cz jde i obsah od partnerů např. od Vltava Labe Press, ale s těmi máme dlouhodobé smlouvy.

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

prymula grafika
Tiskové zprávy

Příběh zvaný Entity

První Prymulův týden na Ministerstvu zdravotnictví„Dej mi dohromady všechno důležité, co Prymula udělal za první týden po jmenování. Potřebuju taky vědět, kde dělal před tím, komu

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít