Lidé chtějí zábavu!

marek suchy

I když má Rádio Impuls podle průzkumů nejdůvěryhodnější zpravodajství, lidé ho prý na webu moc nečtou. Jednoznačně dávají přednost poslechu a zábavě. Více v rozhovoru s ředitelem on-line oddělení Rádia Impuls Markem Suchým.

Foto: Marek Suchý, Zdroj: Matyáš Kaiser

Jak jsi spokojený s webem – internetovým portálem Rádia Impuls? Jak by z vizuálního i funkčního hlediska obstál impuls.cz ve srovnání s konkurencí?

Kdysi, když vznikala současná podoba webu Rádia Impuls, jsme přemýšleli nad tím, co návštěvníci od radiového webu očekávají. Do té doby, jsme nabízeli veškeré informace, kterými rádio disponovalo. To jsou zpravodajství, informace z dopravy, ceny pohonných hmot a původní pořady.

Z analýzy návštěvnosti vyplynulo, že lidé chtějí zábavu. Pro celorepublikové zpravodajství lidé chodí na etablované zpravodajské portály a i když má Rádio Impuls podle průzkumů nejdůvěryhodnější zpravodajství, lidé ho na webu moc nečtou, dávají přednost poslechu.

Oddělili jsme tedy informace od rádia. Na webu iregiony.cz přinášíme zpravodajství z regionů, dopravu a ceny benzínu. Na Impuls.cz dáváme video a audio záznamy pořadů, soutěže a dění v Ráááádiu. Rozdělení se ukázalo jako krok správným směrem, a proto v současné době chystáme novou podobu webu, která bude ještě více rádiová.

Jaká specifika má "rádio" web – jak se liší od webových stránek například TV, či novin? A jakou roli má vlastně pro rádio … video obsah, audio obsah na internetu?

Web televize či deníku má oproti rádiovému webu cestu jasnou, překlápí svoji produkci na web, mnohdy to ale k zajištění solidní návštěvnosti nestačí. Zdá se, že lidé, jsou nabídkou  přesyceni.

Jakou úlohu má web pro rádio? Myslím, že stejnou jako pro ostatní, je to levné médium, kde se dají realizovat příjmy, které se neuskutečnily v médiu hlavním. Produkt se prodává 2x a pokaždé cílí na trochu jinou skupinu lidí. Nezanedbatelná je také role podpory hlavního média a oboustranná komunikace s posluchačem, což není v klasických médiích možné.

O co je mezi návštěvníky největší zájem – jak je to s web soutěžemi – je to stále to největší lákadlo?

Největší zájem na webu Rádia Impuls je o on-line poslech rádia, soutěže, především o hru Haló tady Impulsovi. Následuje archiv videí, jemuž kralují Impulsy Václava Moravce a vtip Vlasty Korce.

Intenzivně se dnes mezi odborníky diskutuje o zpoplatnění webového obsahu – je to i cesta pro web rádia? Rozdělit obsah na dvě části – základní a prémiový?

O zpoplatnění našeho webu neuvažuji, to je cesta, kterou se mohou vydat jen weby se specializovaným obsahem.

Dají se vnímat nějaké aktuální trendy ve struktuře/fungování web stránek médií, resp. rádií (odkud kam se to posouvá…)?

Weby jdou neustále dopředu, v poslední době se strukturou zjednodušují, dbají na větší přehlednost a jednoduchou orientaci v obsahu. Do značné míry k tomu přispěly mobilní zařízení, kde je složitější se někam „proklikat“.

Aktuálně se často diskutuje i o vykrádání obsahu webu, jako je to v případě Impuls.cz? Jste svědky kradení vašeho obsahu, resp. jak je na tom samotný Impuls.cz s přebíráním cizího obsahu, resp. dodržováním autorského zákona jako takového?

Vykrádání webu impuls.cz jsem zaznamenal asi jen na Youtube.com. Někdo si na svůj profil nahrál Impulsí videa, ve snaze je zpeněžit kontextovou reklamou. Naštěstí existuje v CMS Youtube nástroj, kterým se k autorství přihlásíte a nastavíte si, jestli chceme videa na jiných profilech zakázat, nebo jestli jen chcete přesměrovat příjem z reklamy na svůj účet.

Impuls.cz cizí obsah nepřebírá, na iRegiony.cz jde i obsah od partnerů např. od Vltava Labe Press, ale s těmi máme dlouhodobé smlouvy.

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!