LGBT komunita v roce 2015: mezi společenským uznáním a trhem.

flag 1184117 640

Zdá se, že svůj vztah ke svým sexuálně Jiným si musí dříve či později vyřešit každá moderní společnost. Odžít či vybojovat – záleží na úhlu pohledu. Pokud je to pravda, mají Češi tuto kulturní válku asi za sebou. Vděčí za to jednomu intelektuálovi, který si na Prague Pride přinesl transparent „Katolické buzny zdraví Bátoru“, a jednomu prezidentu republiky, který ho na to konto odmítl jmenovat profesorem. Kauza kolem jmenování historika Martina Putny profesorem, kterou na sklonku jara roku 2013 žil český tisk a internet, představuje v českých médiích poslední větší kontroverzi spojenou s LGBT komunitou. Pozornost upřená ke zmíněnému pochodu hrdosti od té doby ochabuje: V následujícím roce (2014) klesla publicita pochodu na polovinu.

lgbt_graf1.png

 

 Na horizontu klesajícího zájmu médií o nejvýznačnější veřejnou manifestaci sexuálních menšin se vylepšuje její sentiment, který se letos skokově navýšil ze 17 % na 31 %. Jakkoli pozvolna, ochabují také kontroverze s festivalem spojené, ať již pokud jde o postoj k homosexualitě obecně nebo např. k adopci dětí homosexuálními páry. Napomohl tomu v neposlední řadě i postoj politiků. Praha letos pod záštitou primátorky Krnáčové pochod homosexuální hrdosti zaštítila a přispěla i finančně. Jediný „hlas volajícího na poušti“ proti tomu pozvedl Miroslav Macek na webu parlamentnilisty.cz a … to bylo všechno.

lgbt_graf2.png

 

Oproti době před takovými 15 lety, kdy média naše sexuálně Jiné teprve ostýchavě objevovala, svědčí nynější mediální obraz LGBT – výsledek analýzy 3 441 příspěvků v tisku, online, televizi a rozhlase od roku 2011 – o značném posunu. Od doby, kdy jsme vstupovali do Evropské unie, v ní dominuje trh práce s důrazem na pracovní právo, rovné příležitosti a diskriminaci. Od prostého uznání ve společnosti a na trhu práce se ohnisko pozornosti pohybuje spíše váhavě vstříc trhu jako takovému: takzvané růžové turistice, zábavě (gay kluby), firmám, které se vyznávají k přátelskému vztahu k homosexuálům (gay-friendly), a konečně k úvahám o jejich kupní síle a spotřebním chováním. V roce 2015 je tak LGBT komunita už (snad) uznána společností , nicméně trh ji ještě nezpozoroval, alespoň ne v takové míře jako v zemích na západ od nás.

Social media team

Čtěte také

IMG 9914
Nezařazené

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

telefon kresba

Jdeme na to!