LGBT komunita v roce 2015: mezi společenským uznáním a trhem.

Zdá se, že svůj vztah ke svým sexuálně Jiným si musí dříve či později vyřešit každá moderní společnost. Odžít či vybojovat – záleží na úhlu pohledu. Pokud je to pravda, mají Češi tuto kulturní válku asi za sebou. Vděčí za to jednomu intelektuálovi, který si na Prague Pride přinesl transparent „Katolické buzny zdraví Bátoru“, a jednomu prezidentu republiky, který ho na to konto odmítl jmenovat profesorem. Kauza kolem jmenování historika Martina Putny profesorem, kterou na sklonku jara roku 2013 žil český tisk a internet, představuje v českých médiích poslední větší kontroverzi spojenou s LGBT komunitou. Pozornost upřená ke zmíněnému pochodu hrdosti od té doby ochabuje: V následujícím roce (2014) klesla publicita pochodu na polovinu.

lgbt_graf1.png

 

 Na horizontu klesajícího zájmu médií o nejvýznačnější veřejnou manifestaci sexuálních menšin se vylepšuje její sentiment, který se letos skokově navýšil ze 17 % na 31 %. Jakkoli pozvolna, ochabují také kontroverze s festivalem spojené, ať již pokud jde o postoj k homosexualitě obecně nebo např. k adopci dětí homosexuálními páry. Napomohl tomu v neposlední řadě i postoj politiků. Praha letos pod záštitou primátorky Krnáčové pochod homosexuální hrdosti zaštítila a přispěla i finančně. Jediný „hlas volajícího na poušti“ proti tomu pozvedl Miroslav Macek na webu parlamentnilisty.cz a … to bylo všechno.

lgbt_graf2.png

 

Oproti době před takovými 15 lety, kdy média naše sexuálně Jiné teprve ostýchavě objevovala, svědčí nynější mediální obraz LGBT – výsledek analýzy 3 441 příspěvků v tisku, online, televizi a rozhlase od roku 2011 – o značném posunu. Od doby, kdy jsme vstupovali do Evropské unie, v ní dominuje trh práce s důrazem na pracovní právo, rovné příležitosti a diskriminaci. Od prostého uznání ve společnosti a na trhu práce se ohnisko pozornosti pohybuje spíše váhavě vstříc trhu jako takovému: takzvané růžové turistice, zábavě (gay kluby), firmám, které se vyznávají k přátelskému vztahu k homosexuálům (gay-friendly), a konečně k úvahám o jejich kupní síle a spotřebním chováním. V roce 2015 je tak LGBT komunita už (snad) uznána společností , nicméně trh ji ještě nezpozoroval, alespoň ne v takové míře jako v zemích na západ od nás.

Social media team

Čtěte také

prymula grafika
Tiskové zprávy

Příběh zvaný Entity

První Prymulův týden na Ministerstvu zdravotnictví„Dej mi dohromady všechno důležité, co Prymula udělal za první týden po jmenování. Potřebuju taky vědět, kde dělal před tím, komu

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít