Klíčové tendry končícího roku (3.)

Eda Kauba

Poslední díl přehledu nejdůležitějších reklamních událostí roku 2013, jak je sestavil týdeník Marketing & Media.

Foto: Eda Kauba, kreativní ředitel agentury Havas Prague na letošním předávání cen Effie. Zdroj: Effie.cz

V září ukončila společnost Sony tříkolové výběrové řízení na PR agenturu, které bylo vyhlášeno začátkem července. Celkem se vybíralo ze šesti agentur, vítězem se stali Bison & Rose. Ve druhém zářijovém tendru na strategický a kreativní servis pro značku Rexona z portfolia společnosti Unilever vyhrála agentura Outbreak, specializující se na word of mouth marketing. Výběrové řízení se týkalo engagement marketingu Rexony v online prostředí a v televizní a outdoorové reklamě.

Zářijové dění oživil nepovedený mail, kterým asistentka vedení oznamovala přejmenování podlinkové divize Ogilvy Action na značku Geometry Global. Špatný překlad zřejmě z polštiny stál dotyčnou sekretářku místo. Během září byl také oznámen vznik nové soutěže Fenix Content Marketing, která chce pod patronací agentury Freya, patřící někdejší předsedkyni PR Klubu Kateřině Borovanské, konkurovat soutěži Zlatý středník, hodnotící nejlepší firemní publikace a další počiny na poli interní komunikace.

Jedenáct bubnů jako v Portoroži

Říjen zahájila agentura TBWA Praha launchovací kampaní produktu Persil Duo-Caps se svěžestí Silanu pro společnost Henkel. Ve slovinské Portoroži proběhl dvacátý ročník nejvýznamnějšího reklamního festivalu východní Evropy Golden Drum. České reklamní agentury si z Portorože odvezly celkem jedenáct bubnů, z toho pět zlatých a šest stříbrných. Dva zlaté bubny vybojovala agentura Mark/BBDO s kampaní Jízda vašeho života pro Mercedes-Benz – ta byla oceněna v prestižní kategorii Film a v kategorii internetové reklamy nazvané Digital.

Výběrové řízení na podlinkové aktivity a direct mail vyhlásila stavební spořitelna Modrá pyramida, a mBank potvrdila v roli PR agentury Weber Shandwick. Značka Martini si pro své promo aktivity zvolila česko-slovenskou agenturu Sales House. Česká pošta si ve výběrovém řízení na eventovou agenturu vybrala společnost We Make Media.

V říjnu se novým členem skupiny agentur Kindred Group stala PR agentura Focus Agency. Spolupráci domluvili vlastník Focus Agency Robert Svoboda a Michal Nýdrle, ředitel celé skupiny. PR osobností roku se stal Marek Pražák, spolumajitel agentury Svengali Communications a tiskový mluvčí prezidentské kampaně Karla Schwarzenberga. Rozhodli o tom návštěvníci pátého ročníku PR Summitu.

Listopadová výběrka a soutěže

Listopad byl opět ve znamení ukončených výběrových řízení. Společnost Puma si jako novou PR agenturu vybrala Best Communications. Agentura Sales House vyhrála tendr ING Konta, Microsoft si jako PR agenturu zvolil Pram Consulting, a agentura Wunderman bude připravovat věrnostní program pro řetězec Globus. Velký tendr na na kreativitu, média i PR vypsala společnost Oriflame, řetězec Billa zase poptával PR agenturu.

Reklamní soutěže proběhly v listopadu dvě – soutěž o nejefektivnější českou reklamu Effie ovládly skupiny agentur Havas a Ogilvy. Do soutěže o nejlepší reklamní počiny neziskového sektoru Žihadlo se přihlásilo celkem 62 kampaní od 32 organizací. Zvláštní cenu poroty si odnesla kampaň organizace Raná péče EDA, cenu veřejnosti získal rozhlasový spot neziskové organizace Helppes – Centra výcviku psů pro postižené od agentury Scholz & Friends.

V prosinci pak byly vyhlášeny výsledky prestižní reklamní soutěže EPICA, ve které rozhodují šéfredaktoři odborných periodik z celého světa, a tuzemský Art Directors Club oznámil přejmenování nejprestižnější české reklamní soutěže Louskáček na ADC Creativity Award. Tolik souhrn nejdůležitějších událostí roku 2013 v reklamní branži. Uvidíme, zda i nastupující rok bude pro ni tak bohatý na události.

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

Blog

Podporujeme nezávislou žurnalistiku!

Nadace OSF pořádá soutěž Novinářská cena 2022, ve které ocení novinářské práce, které zajímavým způsobem reflektují problematiku dnešní společnosti. Zajímá vás, kdo cenu získá? Sledujte s námi

Newsletter

Mediální data v kapse

Krásné pondělí z Newtonu! Máme pro vás skvělou zprávu! Nová mobilní aplikace NewtonOne nové generace je tady! S velkou hrdostí vám ji dnes přinášíme. Mediální data vždy po ruce i na cestách Aplikace

Blog

NewtonOne nové generace má mobilní aplikaci!

Připravili jsme pro vás novou mobilní aplikaci NewtonOne nové generace. Aplikace nabízí stejné funkce a možnosti jako desktopová verze. To znamená, že uživatelé mohou využívat všechny oblíbené

Blog

Využíváte umělou inteligenci?

U nás v Newtonu ji využíváme dlouhodobě, ale pro poskytnutí kvalitních a přesných výstupů pro naše klienty se vždy ještě spoléháme na naše kolegy analytiky.

kresba mobil s aplikací NewtonOne

Jdeme na to!