Jak má vypadat redakce budoucnosti?

kongres

Digitální média změní i nastavení redakční práce.

 

Zdroj: Tiskový servis – 65. Světový novinářský kongres

Tvrdí to konzultační společnost pro média Innovation. Své představy o redakci budoucnosti prezentovala na 65. Světovém novinářském kongresu v Thajsku (World Newspaper Congress). „Newsroom a integrace novinářské práce jsou nutností, pokud chtějí být média konkurenceschopné v digitální éře,“ prohlásil Juan Señor ze společnosti UK Innovation Media Consulting. Podle něho se organizační struktura a „prožitky“ z tištěných dob musí radikálně změnit.

Foto: Juan Seño, Zdroj: WAN IFRA

Innovation proto navrhuje následující řešení:

– Vytvořit dva rytmy v newsroomu: rychlý a hloubkový
– „Radarové“ oddělení by mělo mít na starosti aktuální zpravodajství
– „Echo“ oddělení pokryje sociální média a SEO
– Nezbytností je analytické oddělení a datová žurnalistika

– Samozřejmostí je, že informace je třeba přinášet nejen v psané, ale také obrazové podobě
… a měl by vzniknout i tzv. „business superdesk“, který v sobě zarhne marketing, prodej, IT i development.

Zdroj: WAN IFRA

Světová asociace novin a vydavatelů novin (WANIFRA), která zastupuje více než 18.000 novin a časopisů, 15.000 internetových stránek a více než 3000 společností ve více než 120 zemích, zveřejnila v této souvislosti také již devátou zprávu o stavu zpravodajského průmyslu. Zde najdete pět klíčových trendů součastnosti. Zpravodajský cyklus se zrychluje a roste objem tzv. mobilních zařízení. Média musí vyprávění svých příběhů inovovat – s důrazem na interaktivnost a multimediálnost (i za cenu zpoplatnění některých informací). Stále větší sílu mají i tzv. sociální média a občanská žurnalistika.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!