Jak má vypadat redakce budoucnosti?

banner 65th World Newspaper Congress

Digitální média změní i nastavení redakční práce.

 

Zdroj: Tiskový servis – 65. Světový novinářský kongres

Tvrdí to konzultační společnost pro média Innovation. Své představy o redakci budoucnosti prezentovala na 65. Světovém novinářském kongresu v Thajsku (World Newspaper Congress). „Newsroom a integrace novinářské práce jsou nutností, pokud chtějí být média konkurenceschopné v digitální éře,“ prohlásil Juan Señor ze společnosti UK Innovation Media Consulting. Podle něho se organizační struktura a „prožitky“ z tištěných dob musí radikálně změnit.

Foto: Juan Seño, Zdroj: WAN IFRA

Innovation proto navrhuje následující řešení:

– Vytvořit dva rytmy v newsroomu: rychlý a hloubkový
– „Radarové“ oddělení by mělo mít na starosti aktuální zpravodajství
– „Echo“ oddělení pokryje sociální média a SEO
– Nezbytností je analytické oddělení a datová žurnalistika

– Samozřejmostí je, že informace je třeba přinášet nejen v psané, ale také obrazové podobě
… a měl by vzniknout i tzv. „business superdesk“, který v sobě zarhne marketing, prodej, IT i development.

Zdroj: WAN IFRA

Světová asociace novin a vydavatelů novin (WANIFRA), která zastupuje více než 18.000 novin a časopisů, 15.000 internetových stránek a více než 3000 společností ve více než 120 zemích, zveřejnila v této souvislosti také již devátou zprávu o stavu zpravodajského průmyslu. Zde najdete pět klíčových trendů součastnosti. Zpravodajský cyklus se zrychluje a roste objem tzv. mobilních zařízení. Média musí vyprávění svých příběhů inovovat – s důrazem na interaktivnost a multimediálnost (i za cenu zpoplatnění některých informací). Stále větší sílu mají i tzv. sociální média a občanská žurnalistika.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

prymula grafika
Tiskové zprávy

Příběh zvaný Entity

První Prymulův týden na Ministerstvu zdravotnictví„Dej mi dohromady všechno důležité, co Prymula udělal za první týden po jmenování. Potřebuju taky vědět, kde dělal před tím, komu

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít