Hvězda inspirovala

test640x360

 

Foto: Angelina Jolie, © ČTK/PA/Dominic Lipinski 2013

Porovnali sme dve obdobia rokov 2012 a 2013, kľúčové slovo bolo rakovina. Aké choroby a udalosti sa najčastejšie medializovali? Zvýšila sa medializácia rakoviny prsníka v súvislosti s Angelinou Jolie?

V obidvoch obdobiach (1. január – 23. máj 2012 a 1. január – 23. máj 2013) sa slovo rakovina medializovalo v rovnakom počte príspevkov (717). Krivka medializácie v roku 2012 vôbec nekopírovala kontinuálny rast, ktorý sme zaznamenali v roku 2013.

V obidvoch rokoch sa najviac medializovala rakovina prsníka a rakovina hrubého čreva. Pozrite si medializáciu vybraných 15-tich diagnóz.

Príspevky, ktoré obsahovali slovo rakovina, sme rozdelili aj na základe medializácie udalostí. Potešiteľným faktom bolo zistenie, že v každom sledovanom období sa najmedializovanejším výrazom stala prevencia. Zaznamenali sme aj 42 príspevkov, kde sa rakovina nemedializovala v súvislosti s chorobou, ale ako prirovnanie ku korupcii, klientelizmu a ostatným spoločenským neduhom.

V máji 2013 médiá informovali o operačnom zákroku, ktorý podstúpila herečka Angelina Jolie. Táto udalosť sa opísala v 42 príspevkoch. V máji 2013 (1. – 23. máj) zaznamenala rakovina o 37 príspevkov viac ako v porovnateľnom období roka 2012. Medziročne stúpla aj medializácia rakoviny prsníka a to o 67 príspevkov. Články o Angeline Jolie mali na tomto raste 63%-ný podiel.

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!