Hvězda inspirovala

test640x360

 

Foto: Angelina Jolie, © ČTK/PA/Dominic Lipinski 2013

Porovnali sme dve obdobia rokov 2012 a 2013, kľúčové slovo bolo rakovina. Aké choroby a udalosti sa najčastejšie medializovali? Zvýšila sa medializácia rakoviny prsníka v súvislosti s Angelinou Jolie?

V obidvoch obdobiach (1. január – 23. máj 2012 a 1. január – 23. máj 2013) sa slovo rakovina medializovalo v rovnakom počte príspevkov (717). Krivka medializácie v roku 2012 vôbec nekopírovala kontinuálny rast, ktorý sme zaznamenali v roku 2013.

V obidvoch rokoch sa najviac medializovala rakovina prsníka a rakovina hrubého čreva. Pozrite si medializáciu vybraných 15-tich diagnóz.

Príspevky, ktoré obsahovali slovo rakovina, sme rozdelili aj na základe medializácie udalostí. Potešiteľným faktom bolo zistenie, že v každom sledovanom období sa najmedializovanejším výrazom stala prevencia. Zaznamenali sme aj 42 príspevkov, kde sa rakovina nemedializovala v súvislosti s chorobou, ale ako prirovnanie ku korupcii, klientelizmu a ostatným spoločenským neduhom.

V máji 2013 médiá informovali o operačnom zákroku, ktorý podstúpila herečka Angelina Jolie. Táto udalosť sa opísala v 42 príspevkoch. V máji 2013 (1. – 23. máj) zaznamenala rakovina o 37 príspevkov viac ako v porovnateľnom období roka 2012. Medziročne stúpla aj medializácia rakoviny prsníka a to o 67 príspevkov. Články o Angeline Jolie mali na tomto raste 63%-ný podiel.

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!