Entity přináší rychlou orientaci v mediálních datech

titulka

Přicházíme s dalšími novinkami pro efektivnější práci s mediálními daty. Ve spolupráci se softwarovou společností Geneea jsme vyvinuli entity, které ze souboru článků vybírají nejvíce frekventované výrazy a umožňují tak rychlou orientaci ve velkém množství zpráv. Jako jediní na trhu pracujeme s analýzou větných členů, která znázorňuje, jaká sdělení se v textech objevují nejčastěji. Ve stejné době zpřístupňujeme svým klientům sociodemografická data k 760 mediálním titulům, díky kterým mohou lépe plánovat a vyhodnocovat mediální kampaně.

Newton Media jako jediný na trhu přináší nový způsob analýzy mediálních dat velkých objemů. Tradiční analytika není schopná zpracovat data v reálném čase, ale díky mediálním entitám lze velmi rychle z monitoringu i archivu získat osoby, produkty, organizace, odvětví nebo místa, které se v textech vyskytují nejčastěji. „Potřebujete si například udělat rychlý přehled o značce Hyundai. Dáte-li její jméno do Googlu, zaplaví vás texty z poslední doby. Anebo použijete štítky, ale ty vám stejně jako Google jen přiřadí články, které Hyundai zmiňují. Oproti tomu entity pracují s frekvencí výskytu daného slova a ukazují, se kterými výrazy byla značka v médiích nejčastěji spojována,“ přibližuje novinku Věra Lhotská, CEO Newton Media.

entity

 „Stačí kliknout na kategorii automobilový průmysl a hned zjistíte, jak silná je jeho medializace, jak si vedou jednotlivé modely aut anebo které vozy podle médií představují pro Hyundai konkurenci. Můžete se dozvědět, kteří autoři píšou o značce nejvíce, a které modely mají nejraději. Dokážeme také analyzovat větné členy a zobrazit vztahy mezi klíčovými slovy. Díky tomu uživatel zjistí, jaké vlastnosti jsou spojované s danou značkou v médiích,“ pokračuje Lhotská. Entity jsou pro klienty Newtonu dostupné jak v monitoringu, tak archivu či v mediálních analýzách.

Na vývoji entit spolupracujeme se softwarovou firmou Geneea, přední společností na českém trhu, která se věnuje automatické analýze a robotickému vytváření textů. Pod taktovkou společnosti Geneea dokážou roboti skládat smysluplné texty pro Českou tiskovou kancelář, shrnovat uživatelské recenze pro webový srovnávač zboží anebo odpovídat klientům přes chatbota. „Spolupráce s Newtonem je pro nás příležitostí zapojit širokou škálu algoritmů pro analýzu textů a uvést do praxe poslední novinky z oblasti umělé inteligence,“ říká Jiří Hana, spoluzakladatel Geneea.

Kdo čte vaše články?

Další novinkou Newton Media jsou informace o cílových skupinách 760 mediálních titulů, které jsou nově dostupné v monitoringu. Díky sociodemografickým datům zpřístupněným jako samostatný widget v dashboardu aplikace NewtonOne je možné zjistit bližší údaje o lidech, které mohly reálně zasáhnout publikované příspěvky.

Cílové skupiny jsou rozděleny podle pohlaví, dosaženého vzdělání, věku a příslušnosti do jedné ze socioekonomických kategorií dle klasifikace ABCDE. Data, která Newtonu poskytuje mediální agentura Omnicom Media Group, vycházejí ze stejných výzkumů, podle kterých probíhá mediální plánování v ČR. Jsou k dispozici za všechny mediální zdroje, které jsou měřeny v one-currency mediálních výzkumech pro jednotlivé mediatypy. Takto rozsáhlé informace má Newton jako jediný na trhu monitorovacích služeb.

V červnu jsme oznámili spuštění monitoringu YouTube videí a podcastů. V září pak rozšíření množství přepisovaných televizních a rozhlasových pořadů. Nyní po dvou měsících představujeme opět další novinku. „Vývojem a zpřístupněním mediálních entit zdokonalujeme naše služby tak, abychom nabídli klientům co nejrychlejší a nejkomplexnější přehled o jejich mediálním obraze. Ve spolupráci s Geneea teď pracujeme na sentimentu entit, díky kterému bude možné posoudit vyznění zprávy vůči konkrétní osobě, firmě, politické straně nebo produktu. Entity chceme v blízké době přidat také k datům ze sociálních sítí,“ uzavírá Věra Lhotská.

Čtěte také

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

telefon kresba

Jdeme na to!