Divácké zprávy FTV Prima – další směr občanské žurnalistiky v ČR

natocvideo

Od konce října mají diváci FTV Prima možnost sledovat ve večerním zpravodajském bloku také Divácké zprávy – videa natočená samotnými diváky. Nový koncept vznikl na základě spolupráce mezi FTV Prima a společností NatočVideo.cz. Nejzajímavější videa Prima zařazuje i do hlavní zpravodajské relace, Krimi nebo VIP zpráv.

Foto: aplikace Natoč video. Zdroj: milujuprahu.cz

Průměrná sledovanost je při podílu na trhu v cílové skupině dospělí 15+ k 26. 11. 14,14 %. Po úvodním týdnu, který byl pro novou relaci zpravodajské hodinky rekordní, sice došlo k mírnému poklesu sledovanosti, ale ta nyní postupně roste. Zatím nejúspěšnější bylo premiérové vydání Diváckých zpráv 28. 10. 201. Nenechalo si je ujít celkem 670 tisíc diváků v cílové skupině dospělí 15+.

„Divácké zprávy si téměř ihned získaly velkou rodinu fandů a velmi rychle se rozšiřuje i databáze našich diváckých reportérů. Podle našich dramaturgů jsou nejoblíbenější ta videa, kde jsou nějaké kuriózní situace nebo velmi aktuální svědectví. Budeme ale rozšiřovat základnu našich diváckých reportérů v oblasti sportu, protože to je také jedna z nejoblíbenějších oblastí,“ říká Jitka Obzinová, šéfredaktorka zpravodajství  a publicistiky.

FTV Prima a NatočVideo.cz rozdají měsíčně 80 tisíc korun. Porota Diváckých zpráv vyhlásí každý týden nejlepšího reportéra, který získá odměnu 10.000 Kč. Nezávisle na porotě získají další peníze reportéři, kteří se umístí v daném týdnu na prvních třech pozicích soutěžního žebříčku. Pozici v žebříčku ovlivňují body, které reportéři získávají za počet videí, počet shlédnutí a množství jejich videí použitých ve vysílání FTV Prima. První místo je oceněno 5.000 Kč, druhý reportér získá 3.000 Kč a třetí 2.000 Kč.

Jaké jsou plány NatočVideo.cz do budoucna? "Připravujeme spolupráci se zajímavými osobnostmi ze sportovního i kulturního života, které budou mít možnost pomocí naše platformy sdílet střípky ze zákulisí své práce," říká Jakub Liška.

Občanská žurnalistika není rozhodně věcí novou a její význam roste právě s rozvojem sociálních sítí a objemem chytrých telefonů mezi uživateli. Nejvíce se o ní ale začalo mluvit s nástupem arabského jara v roce 2010, během akce Occupy Wall Street a naposledy v plné síle vydala svá svědectví během bombového útoku v Bostonu. Nejde jen o samotné zaznamenávání událostí v podobě textových či obrazových informací a jejich rychlé sdílení díky sociálním sítím, ale také mnohem užší spolupráce médií a novinářů s veřejností a nový způsob získávání (a ověřování) takovýchto informací. Nejviditelnějším propagátorem tohoto směru u nás je divize nových médií České televize.

Spolupráce FTV Prima a NatočVideo.cz je jednou z dalších ukázek budoucnosti, ve které zaujmou silné postavení nová média a jejich použití v šíření informací. Že tomu tak bude (a mnohde již je), o tom nikdo nepochybuje.

Eliška Vyhnánková
autorka je konzultantkou sociálních médií

Čtěte také

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

final blog zahr monitoring
Blog

Mějte přehled o zahraničních médiích – snadno a bez námahy

Ať už jste firma, instituce nebo třeba nezisková organizace, pokud se snažíte působit ve více zemích, pak je pro vás dobře nastavený monitoring médií zásadní. Pomůže vám nejenom lépe pochopit specifika místních trhů, ale zároveň získáte bezpočet důležitých podnětů pro ještě lepší strategické plánování.

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

telefon kresba

Jdeme na to!