Český rozhlas ulovil neplatiče!

cesky rozhlas 526

Veřejnoprávnímu rozhlasu se v I. pololetí 2013 podařilo navýšit příjmy z výběru rozhlasového poplatku na částku 1.039,5 mil. Kč. Ve srovnání s I. pololetím 2012 to představuje nárůst o 40,9 mil. Kč.

 

Foto: Nový vizuál ČRo, Zdroj: Český rozhlas

Zdá se, že výběr rozhlasového poplatku se Českému rozhlasu zatím daří. Dle oficiální tiskové zprávy se této veřejnoprávní instituci jen v I. pololetí 2013 podařilo navýšit příjmy z výběru rozhlasového poplatku na částku 1.039,5 mil. Kč, což ve srovnání s I. pololetím předchozího roku představuje nárůst o 40,9 mil. Kč, resp. o 4,1 %. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování jeho vysílání. „Dobrých výsledků ve výběru rozhlasového poplatku se daří dosahovat především díky plošným oslovovacím akcím, zaměřeným na potenciální poplatníky zejména v kategorii domácností a novému individuálnímu řešení výběru poplatku od významných poplatníků z řad právnických osob a fyzických podnikajících osob“, prohlásil v této souvislosti Ing. Ladislav Musil, náměstek GŘ pro správu a provoz.

Rozhlasové poplatky dnes platí tři miliony fyzických osob. Platí jeden poplatek za domácnost bez ohledu na to, kolik přijímačů vlastní. Od roku 2006 činí 45 korun měsíčně; o jeho zvýšení se neuvažuje. V minulosti některé domácnosti přestaly rozhlasový poplatek platit s tím, že už nevlastní rádio, ale třeba jen televizi. Jenže rozhlasovým přijímačem je i rádiobudík, počítač s DVB-tunerem nebo digitální televize. I v dalším období tak budou podle rozhlasu pokračovat tzv. akviziční akce, které posilují vědomí o povinnostech a právech vyplývající ze zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, mezi dosud nepřihlášenými osobami v České republice.

Lidé se často ptají na to, jestli jim kvůli neplacení rozhlasového poplatku hrozí nějaký postih. Odpověď je jednoduchá. Ano,  mohou dostat pokutu. Sankce pět tisíc korun hrozí v případě, že Český rozhlas přijde na to, že některá osoba nebo domácnost neplní svou zákonnou povinnost a neplatí rozhlasový poplatek. Druhá sankce je tisíc korun a ta se vztahuje na takzvané dlužníky, tedy evidované poplatníky, kteří z nějakého důvodu přestali platit. Pokud obdržíte výzvu k hrazení poplatku a žádný přijímač nemáte, můžete do třiceti dnů poslat zpět čestné prohlášení, jinak Český rozhlas pokračuje ve vymáhání rozhlasových poplatků. Informace o poplatcích, jejich výši a způsobu placení naleznete na webu www.rozhlasovypoplatek.cz.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!