Budoucnost? Mobilní internetová reklama!

iab europe

Mezinárodní internetová asociace IAB zveřejnila údaje o velikosti globální mobilní inzerce. V loňském roce dosáhly 6,9 miliard €, což je oproti roku 2011 (3,8 mld. €) růst o neuvěřitelných 83 %.

 

Foto: Archiv IAB Europe

Z pohledu starého kontinentu je zajímavé (zároveň ale i nepřekvapivé) zjištění, že většina inzerce směrovala do regionů severní Ameriky a do pacifické Asie (s celkovým podílem přes 80 %). V regionu střední Evropy bylo na mobilní marketing v loňském roce utraceno “pouhých” 87 milionů eur, což odpovídá jen asi 1,3% celkové útraty klientů. Jak ale připomíná studie IAB, mobilní reklama má i v našem regionu velký potenciál a na tento rok se očekává její růst o 39 %.

Na celkovém čísle se podílí reklama v mobilním vyhledávání z 53 %, display reklama z 39 % a SMS a MMS zprávy z 8 %. Podle komentátorů výzkumu mezinárodní internetová asociace IAB to dokládá rostoucí význam mobilního zařízení jako reklamního média, na které je možné plánovat v regionálním i globálním měřítku. Do budoucna tento trend podporují i další ukazatele – rostoucí počet i rychlost připojení, delší strávený čas apod.

Chcete vědět víc?  Prezentaci základních výsledků studie IAB si můžete stáhnout zde a nebo v tiskové zprávě IAB Europe.

MEDIAINFO

 

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.
 

 

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!