
Stav e-diplomacie v Čechách
Slovo e-diplomacie, tj. používání internetu a moderních komunikačních technologií pro diplomatické účely, zní na české poměry poněkud cizokrajně. To ale neznamená, že v naší kotlině již tento jev také není

Janukovyč před volbami nakupuje média
Zvýšený zájem o koupi mediálních domů ze strany politicko-podnikatelské skupiny blízké ukrajinskému prezidentovi svědčí o tom, že Viktor Janukovyč přestal důvěřovat ukrajinským mediálním oligarchům, kteří se ještě

Louskáček pro mladé a další kreativní soutěže Honzy Marcinka
Honza Marcinek reklamní soutěže s oblibou nejen obesílá, ale poslední dobou i sám organizuje. Jak mu to jde? Foto: Jan Marcinek Zdroj: isifa Image Service V současnosti pracuje

Poláci o Václavu Havlovi: „Nasz Waszek“
Od úmrtí Václava Havla uplynuly v prosinci dva roky. Ani v Polsku však na něj nezapomněli, o čemž svědčí četné zmínky v tamním tisku v roce 2013. Foto: květen 1999: Václav

Bitcoin: Měna, kterou ovlivní novináři víc než bankéři
Oslavila teprve čtvrtý rok života a její otec je stále neznámý. Přesto již slaví závratné úspěchy a její hodnota mnohonásobně narůstá. Virtuální měna bitcoin, kterou před nedávnem

Kýč, hádanka naší doby
Ani v Česku se již diagnóza kýče neomezuje jen na pohoršlivé označení umění pro turisty a maloměšťáky, ale narážíme na ni v literatuře, politice a v jazyce všedního dne. Malá studie o jedné z nejzajímavějších

Každému aspoň jednu „Kachnu“ týdně!
Rozhodně je nepřehlédnete. Každou středu vycházejí ve Francii dva satirické týdeníky: Le Canard enchaîné (Spoutaná kachna) a Charlie Hebdo (Karlíkův týdeník). Oba se významným způsobem liší od těch ostatních.

Klíčové tendry končícího roku (3.)
Poslední díl přehledu nejdůležitějších reklamních událostí roku 2013, jak je sestavil týdeník Marketing & Media. Foto: Eda Kauba, kreativní ředitel agentury Havas Prague na letošním předávání cen
Video: Katolický týdeník
Jak se Katolické noviny stavěly k mezníkům v našich dějinách – k roku 1968 a 1989? Martin Maruniak autor je novinář

Advertorial: trochu jiná reklama
Stále méně lidí věří klasické inzerci. To je názor jednoho z větších tuzemských reklamních zadavatelů. Číst něco takového není pro tradiční média moc příjemné. Nutí je to

Média o lidech s mentálním hendikepem: Ti, kterým pomáháme
Jednou z menšin, na níž je patrné, jakým způsobem média přispívají k vylučování lidí s tzv. „menšinovým statusem“, jsou lidé s mentálním hendikepem. Foto: Lidé s mentálním hendikepem v netradičních rolích. Na fotografii filmaři z občanského

Divácké zprávy FTV Prima – další směr občanské žurnalistiky v ČR
Od konce října mají diváci FTV Prima možnost sledovat ve večerním zpravodajském bloku také Divácké zprávy – videa natočená samotnými diváky. Nový koncept vznikl na základě spolupráce