Balík problémů

stanislav balik

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila správní řízení s Českou televizí kvůli vystoupení politologa Stanislava Balíka v pořadu Události, komentáře věnovanému předvolební kampani.

Foto: politolog Stanislav Balík, Zdroj: Anna Vavríková / MAFRA /Profimedia.cz

Televize podle rady divákům zatajila Balíkovo členství v ODS, čímž mohla porušit vyváženost a objektivitu zpravodajství. Má to ale jeden malý háček. Balík nikdy nebyl členem ODS.

RRTV podle zákona mimo jiné dbá na obsahovou nezávislost vysílání. Tentokrát to se svojí aktivitou ale poněkud přehnala. "V rozhovoru na téma příprav na předvolební kampaň, v němž se Stanislav Balík vyjadřuje k odstředivým tendencím v ODS, neuvedla ČT stranickou příslušnost mluvčího k ODS a prezentovala jej pouze jako politologa Masarykovy univerzity v Brně, což implikovalo jeho nezávislost a divákovi tak byla upřena důležitá informace pro svobodné vytváření názorů," konstatovala RRTV ve zprávě ze svého zasedání 1. října, kterou rozeslala médiím.

Stanislav Balík na to reagoval prohlášením, že za ODS sice kandidoval jako nestraník v komunálních volbách do zastupitelstva jedné malé obce na severní Moravě, ale není a nikdy nebyl členem žádné politické strany.

Ověřte si fakta

Když už si rada chtěla rýpnout do České televize (případně do ODS), měla si nejprve ověřit fakta. Nezávislý pozorovatel sice může namítnout, že jestli je někdo členem politické strany nebo v jejích barvách jen kandiduje, znamená v podstatě totéž, právně je v tom ale setsakramentský rozdíl a RRTV zahájené správní řízení s Českou televizí rovnou může hodit do koše.

Omyl rady se dá asi nejpravděpodobněji vysvětlit vzrůstající nervozitou před nadcházejícími volbami. Není žádným tajemstvím, že místa jednotlivých radních jsou obsazována členy politických stran nebo lidmi, kteří jsou s jednotlivými stranami úzce spjati. Ačkoli v současnosti mezi nimi převažují radní nominovaní za ČSSD, je s podivem, že je na omyl neupozornili kolegové, kteří „kopou“ za ODS. V radě sedí nejméně tři.

Jiří Zázvorka
autor je redaktorem časopisu Týden

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!