PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

blog_pr_index
PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

Tým analytiků NEWTON Media, který za vývojem PR Indexu stojí, je držitelem několika prestižních ocenění AMEC Awards, nejvyšší možné ocenění v oboru media intelligence, což potvrzuje mezinárodní uznání jejich metodik a analytických postupů v oblasti měření PR a komunikace.

Odborná metodika PR Indexu

PR Index vychází z mezinárodních AMEC standardů a respektuje Barcelonské principy 4.0, které představují globální rámec pro měření efektivity komunikace. Kombinuje kvantitativní i kvalitativní ukazatele, zohledňuje specifika jednotlivých oborů a umožňuje srovnání s konkurencí. Stejnou metriku dlouhodobě používá analytický tým, při vytváření mediálních analýz. Nyní je metrika nově dostupná u mediálních výstupů přímo v aplikaci N1NG v reálném čase napříč tradičními i sociálními médii.

Jak PR Index funguje

Před nastavením probíhá konzultace se specialistou, aby PR Index co nejlépe odpovídal  komunikačním cílům klienta. Společně se nastaví systém vyhodnocení, který následně každý mediální výstup posuzuje podle tří klíčových parametrů:

🔵 Kontext

Zohledňuje sentiment vůči značce. Tedy to, jak pozitivně, neutrálně, ambivalentě nebo negativně je vaše komunikace vnímána v médiích.

🔵 Důležitost

Vyjadřuje dosah mediálního výstupu (čtenost, sledovanost) a významnost média (tzv. tiering, tedy postavení média v rámci trhu a oboru).

🔵 Viditelnost 

Měří, jak výrazně a atraktivně se značka v médiích objevuje. Hodnotí se například rozsah informace, přítomnost obrázku, pozice v titulkutématická relevance.

PRINDEX parametry

Každému parametru je přiřazena hodnota, ze které se na základě definovaného vzorce vypočítá výsledný PR Index pro daný mediální výstup od -100 do 100. Celkový PR Index za zvolené období pak představuje průměr všech těchto hodnot, a poskytuje tak jasný přehled o výkonnosti a kvalitě vaší mediální komunikace.

Na rozdíl od klasických metrik, jako je AVE (Advertising Value Equivalent) nebo GRP (Gross Rating Point), které se zaměřují spíše na kvantitativní aspekty komunikace a postupně při měření komunikace ustupují do pozadí, PR Index poskytuje komplexní kvalitativní pohled na skutečný dopad a efektivitu mediálního obrazu.

Proč využívat PR Index?

✅ Měří výkon i kvalitu komunikace

✅ Umožňuje rychlé, strategické rozhodování

✅ Vyhodnocuje výsledky v kontextu vašeho oboru

✅ Umožňuje porovnání s konkurencí

✅ Každý nový mediální příspěvek se vyhodnotí okamžitě

✅ napříč tradičními i sociálními médii

bagnall_na prbrunch
Aktualizované Barcelonské principy představil v Praze na PR Brunch Richard Bagnall

S PR Indexem máte jistotu, že vaše rozhodování stojí na přesných datech, založených na odborné metodice.

Získejte nástroj, který vám pomůže řídit komunikaci efektivně. V reálném čase a s jasnými výsledky.

Pro nastavení PR Indexu kontaktujte svého obchodního zástupce, využijte live chat v aplikaci nebo zákaznickou podporu na help@newtonmedia.eu.

Čtěte také

PF2026 CZ
Blog

Přejeme krásné Vánoce

Vánoce jsou ideální chvílí zpomalit a ohlédnout se za uplynulým rokem.
Děkujeme, že jste byli jeho součástí,
a přejeme Vám krásné a klidné svátky.

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

telefon kresba

Jdeme na to!