Harry a Meghan s vystoupením u Oprah neuspěli. Na sítích je kritizuje 89 % diskutujících.

image 3

Již několik týdnů v médiích rezonuje kontroverzní rozhovor s princem Harrym a jeho chotí vévodkyní Meghan pro americkou televizi CBS. Interview s moderátorkou Oprah Winfreyovou poskytlo řadu nových tvrzení, která se stala předmětem nejen mnohých článků, ale také debat v sociálních médiích. Od 7. do 23. března se k tomuto tématu v českém prostředí objevilo 18 839 zmínek. Ačkoli debaty v posledních dnech utichají, Česká televize se rozhodla interview znovu oživit a odvysílá divákům jeho přeloženou verzi 1. dubna. 

Přestože někteří komentující uvedli, že je témata spojená s britskou monarchií nezajímají nebo je považují za malicherná v době poznamenané pandemií koronaviru, většina komentářů vyjadřovala jasné hodnotící postoje vůči vévodovi a vévodkyni ze Sussexu či britské královské rodině.

Princezna musí z kola ven

Slova vévodkyně Meghan a prince Harryho negativně hodnotilo 89 % uživatelů. „V příspěvcích nejčastěji zaznívalo, že je vévodkyně pouhou herečkou a její tvrzení nepůsobí důvěryhodným dojmem. Jako další argumenty uživatelé uváděli, že jde královskému páru o zisk nebo o zviditelnění,“ říká Martina Maňhalová, analytička společnosti Newton Media a dodává: „Objevily se také názory o manipulátorských praktikách vévodkyně vůči princi, jejím špatném vztahu s vlastní rodinou nebo snaze se připodobnit zesnulé princezně Dianě.“

Kritika vévodkyně Meghan byla mnohdy pronesena formou krátkých pejorativních pojmenování bez uvedeného kontextu. Uživatelé ji nazvali zlatokopkou, pomlouvačkou či komediantkou. Zjednodušenému „nálepkování“ se nevyhnul ani místopředseda hnutí SPD Radim Fiala, který Meghan ve svém příspěvku označil za neomarxistickou sluníčkářku, která se chová jako nepřizpůsobiví imigranti. Výroky, které královský pár v rozhovoru pronesl, kladně hodnotilo jen 11 % diskutujících s jasným názorem. V těchto příspěvcích zaznívaly slova podpory, kdy uživatelé přáli páru nabytou svobodu a klid nebo sympatizovali s jejich náročnou situací. Dále také oceňovali, že se nebáli veřejně vystoupit a okomentovat praktiky v paláci.

Raději za zavřenými dveřmi

Zatímco vůči královskému páru významně převyšovaly kritické zmínky, v případě královské rodiny byla tonalita příspěvků značně vyrovnanější. V návaznosti na kontroverzní rozhovor se o královské rodině vyjádřilo pozitivně 54 % příspěvků, negativní charakter mělo 46 % zmínek. Diskutující oceňovali, že královská rodina nemá zapotřebí „prát špinavé prádlo“ na veřejnosti a soukromé záležitosti chce řešit mimo média. V příspěvcích také zaznívalo, že už samotné povolení sňatku Harryho a Meghan bylo ústupkem a jasným gestem přijetí vévodkyně do královské rodiny.

Hodnocení královské rodiny na českých sociálních sítích

Uživatelé také často srovnávali povahové rysy a vystupování Meghan s vévodkyní z Cambridge Kate, vyzdvihovali také úroveň a chování britské královny. Kritické příspěvky odkazovaly především na historické události související s princeznou Dianou, kdy uživatelé shledávali podobné principy přístupu rodiny k vévodkyni Meghan jako k zesnulé princezně. Někteří uživatelé předpokládali, že se díky dalším podobným rozhovorům poodkryje pravda o zamlčovaných praktikách v Buckinghamském paláci.

Většina debat (80 %) o kontroverzním rozhovoru královského páru proběhla na Facebooku, nejčastěji pod příspěvky účtů zpravodajských portálů. „Řada uživatelů uvedla, že své názory utvořila na základě útržkovitých částí rozhovoru nebo mediálních sdělení. Je tedy otázkou, zda plné znění rozhovoru vysílané Českou televizí ovlivní dosavadní názory uživatelů a zdali je pro ně toto široce medializované téma stále atraktivní,“ uzavírá Martina Maňhalová.

Analýza vychází z dat sociálních médií v období 7. 3. 2021-23. 3. 2021. Vyhodnocení tonality byl vytvořeno na základě 10% vzorku z 18 839 příspěvků s hodnotícím charakterem.

Čtěte také

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

telefon kresba

Jdeme na to!