Divácké zprávy FTV Prima – další směr občanské žurnalistiky v ČR

natocvideo

Od konce října mají diváci FTV Prima možnost sledovat ve večerním zpravodajském bloku také Divácké zprávy – videa natočená samotnými diváky. Nový koncept vznikl na základě spolupráce mezi FTV Prima a společností NatočVideo.cz. Nejzajímavější videa Prima zařazuje i do hlavní zpravodajské relace, Krimi nebo VIP zpráv.

Foto: aplikace Natoč video. Zdroj: milujuprahu.cz

Průměrná sledovanost je při podílu na trhu v cílové skupině dospělí 15+ k 26. 11. 14,14 %. Po úvodním týdnu, který byl pro novou relaci zpravodajské hodinky rekordní, sice došlo k mírnému poklesu sledovanosti, ale ta nyní postupně roste. Zatím nejúspěšnější bylo premiérové vydání Diváckých zpráv 28. 10. 201. Nenechalo si je ujít celkem 670 tisíc diváků v cílové skupině dospělí 15+.

„Divácké zprávy si téměř ihned získaly velkou rodinu fandů a velmi rychle se rozšiřuje i databáze našich diváckých reportérů. Podle našich dramaturgů jsou nejoblíbenější ta videa, kde jsou nějaké kuriózní situace nebo velmi aktuální svědectví. Budeme ale rozšiřovat základnu našich diváckých reportérů v oblasti sportu, protože to je také jedna z nejoblíbenějších oblastí,“ říká Jitka Obzinová, šéfredaktorka zpravodajství  a publicistiky.

FTV Prima a NatočVideo.cz rozdají měsíčně 80 tisíc korun. Porota Diváckých zpráv vyhlásí každý týden nejlepšího reportéra, který získá odměnu 10.000 Kč. Nezávisle na porotě získají další peníze reportéři, kteří se umístí v daném týdnu na prvních třech pozicích soutěžního žebříčku. Pozici v žebříčku ovlivňují body, které reportéři získávají za počet videí, počet shlédnutí a množství jejich videí použitých ve vysílání FTV Prima. První místo je oceněno 5.000 Kč, druhý reportér získá 3.000 Kč a třetí 2.000 Kč.

Jaké jsou plány NatočVideo.cz do budoucna? "Připravujeme spolupráci se zajímavými osobnostmi ze sportovního i kulturního života, které budou mít možnost pomocí naše platformy sdílet střípky ze zákulisí své práce," říká Jakub Liška.

Občanská žurnalistika není rozhodně věcí novou a její význam roste právě s rozvojem sociálních sítí a objemem chytrých telefonů mezi uživateli. Nejvíce se o ní ale začalo mluvit s nástupem arabského jara v roce 2010, během akce Occupy Wall Street a naposledy v plné síle vydala svá svědectví během bombového útoku v Bostonu. Nejde jen o samotné zaznamenávání událostí v podobě textových či obrazových informací a jejich rychlé sdílení díky sociálním sítím, ale také mnohem užší spolupráce médií a novinářů s veřejností a nový způsob získávání (a ověřování) takovýchto informací. Nejviditelnějším propagátorem tohoto směru u nás je divize nových médií České televize.

Spolupráce FTV Prima a NatočVideo.cz je jednou z dalších ukázek budoucnosti, ve které zaujmou silné postavení nová média a jejich použití v šíření informací. Že tomu tak bude (a mnohde již je), o tom nikdo nepochybuje.

Eliška Vyhnánková
autorka je konzultantkou sociálních médií

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!