Kreativní soutěže z celého světa a jak na ně

Festival

Na základě zájmu, který vyvolal článek o Janu Marcinkovi na Mediainfu, jsem se rozhodl sestavit krátký seznam kreativních soutěží, do kterých se mohou hlásit zájemci o práci v reklamním byznyse. V jejich portfoliu by se případné vítězství určitě neztratilo!

Foto: Michael Moore na filmovém festivalu. Zdroj: Wikimedia

S většinou soutěží je kromě výhry spojen i výlet do místa vyhlášení, kde se často jedná o exkluzivní destinace včetně odpovídajícího ubytování a další péče. Podobné zkušenosti ze zahraničních soutěží má na našem trhu pouze omezené množství lidí a v zájmu zvyšování kvalifikace a vaší ceny na pracovním trhu jde o jeden z nejpříjemnějších způsobů. Tak proč to nezkusit?

PDN Photo Annual Competition

Už počtrnácté pořádá americký fotografický časopis Photo District News (PDN) soutěž pro fotografy z celého světa. Ti mohou zaslat deset svých nejlepších prací, které posoudí odborná porota složená z fotoeditorů, designerů, znalců umění a galeristů. Celkem si soutěžící rozdělí více než 40.000 dolarů, největší částkou ve výši patnáct tisíc dolarů je dotována cena Arnolda Newmana, která ocení inovativní přístupy k portrétové fotografii. 

Letošní soutěžní kategorie jsou:

  • reklama
  • časopisy
  • fotoknihy
  • reportáže/sport
  • korporátní a produktové fotografie
  • osobní
  • fotobanky
  • webové stránky
  • studentské práce
  • video

Každá přihlášená fotografie vyjde na 45 dolarů, přihlášení série stojí 55 dolarů, pro studenty platí jednotná cena 25 dolarů. Uzávěrka přihlášek je 25. února, ale přihlášení prací, které dorazí po 29. lednu, bude stát o deset dolarů víc.

RSA Student Design Awards 2013-2014 Competition

Jedna z nejstarších designerských soutěží v Británii běží nepřetržitě od roku 1924, kdy sloužila pro výběr nadaných stipendistů. Letošní ročník si klade za cíl vyjádřit palčivé sociální, ekologické a ekonomické otázky skrze užitý design. Soutěž vychází z osmi zadání, z nichž každé je zvlášť oceněno. Soutěž je otevřena studentům z celého světa.

Letošní zadání zní:

  • zítřejší pracoviště
  • každodenní pohoda
  • lepší hygiena znamená lepší život
  • voda, všude voda
  • znovuobjevení toalety
  • celoobal
  • inovativní dárky
  • společná spotřeba 

Jedna přihláška do RSA Student Design Awards vyjde na 35 liber, uzávěrka přihlášek je 10. března.

Aesthetica Short Film Festival

Festival krátkých filmů Aesthetica přijímá do soutěže krátké filmy do třiceti minut od filmařů z celého světa, ať už studentů nebo zkušených tvůrců. Snímky, které se probojují do finále, budou promítány v rámci festivalu, kde budou také určeny vítězné práce. 

Vítěz festivalové ceny obdrží 500 liber, favorit návštěvnického hlasování získá 250 liber, vítězné snímky pak čeká turné po spřátelených filmových festivalech. Přihlášené filmy mohou být takřka jakéhokoliv žánru – animované, hrané, dokumentární, hudební nebo umělecké. 

Přihlašovací poplatek je stanoven na přátelských patnáct liber, uzávěrka přihlášek je 31. května. 

DC Shorts Film Festival + Screenplay Competition 

Jedenáctý ročník festivalu krátkých filmů DC se snaží vyhledávat a oceňovat nezávisle vyrobené krátké filmy a díky později zavedené soutěži scénáristů i napomáhat jejich vzniku. V minulém roce se do soutěže přihlásilo 152 filmů z 21 zemí, které celkem zhlédlo 9300 diváků. Scénáristická soutěž se letos koná poosmé a autor vítězného scénáře si odnese dva tisíce dolarů a zaplacenou účast na DC festivalu příští rok. 

Uzávěrka přihlášek do filmové soutěže končí 31. dubna, scénáře je možno zasílat ještě o celý jeden měsíc později. Letošní ročník DC festivalu proběhne od 11. do 21. září na více místech v americkém Washingtonu. Přihlašovací poplatky se pohybují od 25 do 85 dolarů podle kategorie a data přihlášení. 

FotoFilmic’14 Juried Film Photography Competition

Mladá společnost VNB, zabývající se audiovizuálním uměním, spouští druhý ročník fotografické soutěže FotoFilmic’14, která chce popularizovat focení na klasické kinofilmy. Ze třiceti finalistů vybere odborná porota tři dílka, která ocení peněžní cenou (500 kanadských dolarů za první místo, 300 za druhé a 200 za třetí), další tři finalisté obdrží čestné uznání a zmínku v katalogu. 

Letos bude související výstava FotoFilmic’14 poprvé putovní a představí se zájemcům ve dvou městech – v Los Angeles a ve Vancouveru. Každý účastník může přihlásit nejméně čtyři a nejvíce deset fotografií za jednotnou přihlašovací cenu třiceti kanadských dolarů. 

34th Mini Print International of Cadaqués

Španělské město Cadaqués bude hostit 34. ročník akce Mini Print International, mezinárodní soutěže uměleckého tisku. Zváni jsou umělci využívající jakékoli tiskové techniky a postupy, každý soutěžící by se měl prezentovat čtyřmi pracemi. 

Odborná porota rozhoduje pouze v jedné celkové kategorii, ve které vybere šest vítězných prací. Ty se stanou součástí prodejní výstavy, která následně poputuje po známých evropských galeriích. Poplatek za přihlášení je pro Španěly čtyřicet Euro, zájemci z jiných zemí zaplatí buď sto dolarů, nebo osmdesát Euro. 

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

telefon kresba

Jdeme na to!