O kom psal nejčtenější český deník v roce 2016 nejvíce?

Blesk

Nejčtenějším deníkem v České republice je již několik let Blesk. Exkluzivně pro nedělní Newsroom ČT24 sestavili mediální analytici NEWTON Media zajímavý přehled celebrit, o kterých se během roku psalo nejčastěji.

Pro Blesk se širokou cílovou skupinou čtenářů je charakteristický bulvární styl psaní, který rok po roce upoutává pozornost nejvíce obyvatel České republiky. Jak by se mohlo předpokládat, mezi dlouhodobě zmiňované celebrity patří zpěváci a herci, například Karel Gott, Hana Zagorová nebo Iva Janžurová. Nejčastěji zmiňovanými tématy, se kterými jsou tyto celebrity spojovány, jsou smrt, nemoc, rozvod, osobní krize všeho druhu apod. O Heleně Vondráčkové po řadě zpěvaččině žalob už deník tolik nepíše a Hana Hegerová se mu letos svěřila všehovšudy jen s tím, jak ve svém bytě hubí myši (Hegerová hubí myši, 4. října).

grafy-01.pngGraf přináší seznam umělců, kteří byli v deníku Blesk zmiňováni nejčastěji a zároveň byli zmínění nejméně ve 20 článcích. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Nováčci na výsluní celebrit jako jsou Ewa Farna, Tomáš Klus nebo Jiří Mádl (všichni 15krát) v počtu zmínek nepřekonaly osobnosti působící na umělecké scéně déle, jako jsou Michal David (36krát) nebo Dagmar Havlová (37krát). Také dlouhodobé vztahy slavných dostaly v deníku větší prostor před krátkými románky: Felix Slováček a jeho partnerka Dáda Patrasová (73krát a 76krát) byli téměř dvakrát tolik medializováni oproti dnes již bývalému páru z TV Nova Lucii BorhyovéMichalu Hrdličkovi (48krát a 39krát). Žebříčku nejmedializovanějších celebrit panoval Karel Gott (215krát) a jeho boj s rakovinou mízních uzlin.

grafy-02.pngGraf nejčastěji zmiňovaných sportovců. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Mezi sportovci si obdobně dobře jako Karel Gott počínal Jaromír Jágr (241krát). Kromě něho redakce Blesku preferovala tenisové hvězdy, o čemž svědčí vysoký počet zmínek o Berdychovi, Šafářové, Kvitové, Štěpánkovi a „královně večírků“ Plíškové.

grafy-03.pngGraf znázorňuje počet článků, ve kterých byli zmíněni jednotliví čeští politici. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Z domácích politiků poutal největší pozornost Miloš Zeman (356krát), v čemž se příliš nelišil od Václava Klause (307krát za stejné období v roce 2006). Následoval Andrej Babiš (233krát), Bohuslav Sobotka (207krát) a ministryně školství Kateřina Valachová, hlavní postava Bleskem proklínané inkluze ve školních třídách.

grafy-04.pngGraf publicity zahraničních politiků. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Ze zahraničních politiků Blesk v dosavadním průběhu roku nejvíce psal o Donaldu Trumpovi (62krát) a Vladimíru Putinovi (56krát). Vůdci západního světa Barack Obama (39krát) a Angela Merkelová (38krát) následovali až za nimi. Bruselské politiky naproti tomu Blesk ignoroval: evropského „prezidenta“ Donalda Tuska si všiml 7krát, předsedovi Evropského parlamentu Martinu Schulzovi pak věnoval jen dvě zmínky.

Metodika

Data: deník Blesk, 1. 1.–11. 10. 2016. Výběr osobností v analýze je ilustrativní, nikoli vyčerpávající.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!