Pokémon GO na českých sociálních sítích

italy 1519286 1920

Česká sociální média už přes týden žijí mánií Pokémon GO. Každý den o nich lidé napíší tisíce příspěvků a zdá se, jako by tímto nečekaným zájmem oživili již mrtvou značku. To však není úplně pravda – fenomén Pokémonů totiž zcela neutichl. Ačkoliv svoji největší slávu zažil na počátku tisíciletí, data ze sociálních sítí ukazují, že své aktivní fanoušky mají Pokémoni stále. Na internetu fanoušci průběžně diskutovali jak o karetní hře, tak i o původním seriálu. Objem těchto diskusí zpravidla nepřesahoval řádově desítky nových příspěvků denně. Po spuštění aplikace Pokémon GO na český trh se množství zmínek v těchto diskusích zmnohonásobilo. V uplynulém týdnu jsme zaznamenali strmý nárůst počtu zmínek o Pokémonech. V průměru v posledních dnech přibylo denně na sociálních sítích kolem 1600 příspěvků zmiňujících Pokémony.

web2.pngGraf zobrazuje počet zmínek o Pokémonech v sociálních médiích za poslední tři měsíce

Popularita stránek zaměřených na Pokémony rychle roste

Vedle zmínek přibývá také fanoušků Facebookových stránek zaměřených na Pokémony. Ještě před příchodem mobilní hry bylo na Facebooku hned několik fanouškovských stránek – ty „nejúspěšnější“ byly Pokémon CZ & SK a Milujeme pokémony!!! Na těchto stránkách byly pravidelně publikovány příspěvky o grafice s tematikou Pokémonů a o karetní hře. V rámci aktuální vlny zájmu získaly tyto stránky oživení v podobě rostoucího počtu fanoušků.

Vedle původních stránek přibyly s příchodem mobilní hry také nové stránky Trenéři Pokemonů Cz/Sk a Pokémon GO CZ/SK, na které se téměř okamžitě začaly soustředit diskuze o hře. Nové stránky nasbíraly tisíce fanoušků a okamžitě obsadily desítku nejúspěšnějších příspěvků o Pokémonech na Facebooku za poslední čtvrtletí. Co do počtu fanoušků však stále ještě nepředčily tradiční fanouškovskou stránku Pokémon CZ & SK.

pokemoni (3).pngGraf zachycuje vývoj počtu fanoušků FB stránek zaměřených na Pokémony

Na sítích vede Pikachu

V rámci pokémonské mánie uživatelé na sociálních sítích často zmiňují i jednotlivé chytané postavičky. V počtu zmínek jednoznačně vítězí Pikachu, který je zmiňován třikrát častěji než ostatní Pokémoni. S velkým odstupem ho následuje další z ústředních postav seriálu, Charmander. Na dalších příčkách se umisťují Eevee, Vaporeon, Bulbasaur, Charizard a Squirtle.

pokemoni (1).png

Kdo lovil nejvíce Likes

Pokémoni ovládli i Twitter. Mezi nejúspěšnějšími byly příspěvky @mrhradil a @penetraheart, kteří upozorňovali na to, jak se mobilní hra liší od karet nebo seriálu. Pokémonů se nebojí ani (falešná) česká politická scéna – recesistický účet pod jménem bývalého premiéra Vladimíra Špidly tweetoval o možnosti výběru daní za chycené Pokémony.

tweety-pokemon.png

Social media team

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!