Četkařské zprávy v celostátních denících

ctk 1

Služeb České tiskové kanceláře využívají hlavní celostátní deníky téměř ve 20 % svých příspěvků. Ukázala to analýza provedená společností NEWTON Media na vzorku vybraných celostátních deníků za období od 1.6. do 31.8.2013. Analýza zachytila pouze příspěvky označené jako zdroj ČTK, neporovnávala podobnost textů bez uvedení tohoto zdroje.

Foto: Ilustrační, Zdroj: Profimedia.cz

Vybrané celostátní deníky v uvedeném období uveřejnily téměř 60 tisíc příspěvků. V necelé pětině z nich, přesněji v 18 %, využila tato média v různém rozsahu služeb ČTK, ať již převzetím celé zprávy či její dílčí části. Konkrétně více než deset a půl tisíce příspěvků uvedlo jako zdroj některé z informací ČTK, čili průměrně více než tři a půl tisíce za měsíc a 116 denně.

Nejčastěji využil služeb největší české zpravodajské agentury deník Mladá fronta Dnes, a to ve více než čtyřech tisících příspěvcích. Ovšem v poměru k počtu publikovaných příspěvků s ČTK nejvíce pracoval deník E15 – téměř každá třetí vydaná zpráva tohoto listu našla inspiraci právě u ČTK.

Na druhé straně nejméně využil ČTK deník Sport – pouze v 163 příspěvcích, které tvořily necelých 5 % z  počtu publikovaných zpráv tímto titulem.

Analýza prozradila i skutečnost, že listem, který publikuje nejvíce příspěvků, je Mladá fronta Dnes. Ta uveřejnila téměř 30 tisíc příspěvků, a to včetně regionálních příloh. Druhé Právo nedosáhlo ani na polovinu této hodnoty (vč. příloh). Pro srovnání:  ČTK ve sledovaném období od června do srpna 2013 vydala téměř 46 tisíc zpráv včetně jejich průběžných aktualizací.

Ondřej Polivka
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

redesign
Blog

Aplikace NewtonOne NG v novém

Věříme, že každá inovace má smysl jen tehdy, když pomáhá vám – našim uživatelům. A právě proto přicházíme s redesignem aplikace NewtonOne nové generace. Už od úterý 29.4. večer se můžete těšit na mnoho nových funkcí, vylepšené rozhraní a intuitivnější ovládání, které vám usnadní každodenní práci s médiálními daty.

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

telefon kresba

Jdeme na to!