Měření komunikace už nikdy nebude takové jako bývalo aneb co nás zaujalo na AMEC Summit 2025 ve Vídni

AMEC_summit_2025
Ani letošní AMEC Summit, který probíhal ve Vídni od 10. - 12. června, si NEWTON Media nenechal ujít. Nejenže jsme z informacemi nabitých přednášek získali mnoho cenných podnětů a inspirace, ale naše ředitelka Magdalena Horánska rovněž své know-how předala v rámci panelové diskuze s ostatními CEO.

Jako dlouholetý člen profesní organizace AMEC (International Association for the Measurement and Evaluation of Communication), která sdružuje organizace z celého světa v oblasti měření a hodnocení komunikace, se pravidelně účastníme jejích  konferencí. Díky těmto podnětům máme přímý přístup k nejnovějším trendům, nástrojům a metodologiím v oboru. Tyto poznatky pak aktivně promítáme do našich služeb, abychom klientům poskytovali řešení, která odpovídají světovým standardům a nejvyšší úrovni. 

Letošní ročník AMEC Summitu se zaměřil na otázky reputace, spolehlivosti a výsledků komunikačních aktivit, ale velký prostor jsme věnovali i AI, která už i v PR a komunikaci ovlivňuje mnohé, říká Magdalena Horánska a dodává: Bylo mi ctí o těchto vysoce aktuálních trendech debatovat s jinými řediteli i před zraky publika.“ 

Magdalena Horánska totiž letos vystoupila i v pozici řečníkarámci CEO panelu Leading Through the Chaos — AI, Geopolitics, and the Human Factor

V této živé debatě diskutovala společně s dalšími řediteli jako Bruce Davidson, CEO, Mediality; Steffen Egelund, CEO, Mediatrack Pte; Illia Krustev, CEO, A Data Pro; Tim Marklein, CEO, Big Valley o současných výzvách na poli AI, copyrightu, ale i o inovacích, technologiích a duševním zdraví. Celý program letošního summitu je k dispozici zde: 2025 Programme – AMEC. 

CS mgada 2025

Klíčové poznatky, které zazněly během summitu

Co hlavního zaujalo zástupce NEWTON Media během přednášekdiskuzí? Přinášíme vám několik myšlenek a poznatků:  

💡 Umělá inteligence se čím dál více používá i k měření komunikace. Pomáhá zrychlit a zefektivnit základní procesy jako kategorizace, identifikace mediálních vzorců a trendů, od základu mění proces vyhledávání informací a práce s textem. 

💡 AI ale stále ještě neumí zasadit analyzované informace do správného kontextu. Zde je potřeba přidat i lidský faktor, který dokáže rozpoznat jemné rozdíly v tónu sdělení a vzít v potaz kulturní i politický rozměr.  

💡 AI neumí nahradit proces rozhodování.  

💡 Dnes už existuje i možnost nasimulovat cílové skupiny prostřednictvím AI, což jednoduše pomáhá určit, zda sdělení zasáhne skupinu tak, jak potřebujete.  

💡 Zastaralé metriky jako AVE a analýza založená pouze na kvantitě nemá vypovídací schopnost. 100 impresí neznamená, že 100 lidí bylo ohromeno. Je potřeba vzít v potaz i kvalitativní analýzu a důsledky komunikace.  

💡 Důvěra v média je na historickém minimu. Přitom v dnešním mediálním světě je důvěra tou nejdůležitější měnou.  

💡 Vizuál a design tu není jen od toho, aby vypadal hezky. Má hlavně přesvědčovat.

Update Barcelonských principů 4.0

Důležitou součástí letošního AMEC Summitu bylo i představení revidovaných Barcelonských principů, které se od svého prvního uvedení v roce 2010 staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR. O jejich současném znění se můžete dočíst v jiném článku na našem blogu: Barcelonské principy 4.0.  

NEWTON Media bude pro vás i nadále sbírat zajímavé podněty, inspirativní přístupy a současné best practices. Sledujte náš blog a LinkedIn pro ty nejaktuálnější informace.  

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!