Barcelonské principy 4.0: AMEC představuje revizi zásad měření firemní komunikace a PR

revize_barcelonske_principy_2025
10.–12. června 2025 proběhl ve Vídni summit mezinárodní asociace AMEC a zástupci NEWTON Media byli jako jedni z mála Čechů přímo na místě. V tomto článku vám přinášíme exkluzivní informace o dlouho očekávané revizi Barcelonských principů, která byla během summitu poprvé veřejně představena.

AMEC je největší profesní organizace, která sdružuje agentury a profesionály v oblasti komunikace a PR z celého světa, a NEWTON Media je jejím dlouholetým členem. V roce 2010 přišla s inovativními Barcelonskými principy, které se staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR.  

Tento obor je ale neustále vystaven změnám, které jsou poháněny novými technologiemi, přístupy a produkty. To, co platilo v době zavedení prvních Barcelonských principů, je už do velké míry překonáno. Odpovědí na tento rychlý vývoj se stala čtvrtá revize těchto principů, která byla představena během AMEC Summitu ve Vídni, kterého se za NEWTON Media účastnila CEO Magda Horánska společně s Petrou Novotnou z týmu zahraničního monitoringu. Díky nim máme exkluzivní insight do toho, co na místě zaznělo.  

barc principy
AMEC Barcelona Principles 4.0

Barcelonské principy 4.0: aktualizovaný koncept

Co tedy nejnovější verze Barcelonských principů přináší? Detailně se s ní můžete seznámit v originálním znění Barcelona Principles 4.0 – AMEC | International Association for the Measurement and Evaluation of Communication. My jsme pro vás ale vybrali to nejpodstatnější: 

🔴 PRINCIP 1: Stanovení jasných a měřitelných cílů je rozhodujícím předpokladem efektivního plánování komunikace, jejího měření a hodnocení.  

🟠 PRINCIP 2: Definování a pochopení všech zúčastněných stran jsou nezbytnými kroky k plánování, budování vztahů a vytváření trvalého dopadu.

🟠 PRINCIP 3: Komplexní měření a hodnocení komunikace by mělo být aplikováno na všechny relevantní kanály 

🔵 PRINCIP 4: Efektivní měření a hodnocení komunikace vyžaduje kvalitativní a kvantitativní analýzu. 

🟣 PRINCIP 5: Nevypovídající metriky (např. AVE) by se neměly používat. Místo toho měřte a vyhodnocujte přínos komunikace podle jejího výsledku a dopadu. 

🟣 PRINCIP 6: Měření a hodnocení by se mělo zaměřit nejenom na samotné výstupy komunikace, ale také její výsledky a dopady ve vztahu k organizaci i zainteresovaným stranám. 

PRINCIP 7: Etika, dobrá správa a transparentnost při práci s daty, metodikami a technologiemi budují důvěru a podporují učení. 

Jak jde vidět, revidované Barcelonské principy odrážejí posun, který oblast PR a komunikace zaznamenává v posledních letech,“ říká Magdalena Horánska a dodává: NEWTON Media plně podporuje tyto zásady, a především principy jako etika a transparentnost jsou a vždy byly klíčovým prvkem naší práce.“  

NEWTON Media se plně angažoval i při předchozích revizích Barcelonských principů. Přečíst si o tom můžete v článku Newton Media představuje nové mezinárodní principy měření PR. 

Chcete se o Barcelonských principech dozvědět více, abyste je mohli aplikovat i do vaší práce? NEWTON Media pro vás připravuje webinář s předním odborníkem na toto téma, který vás provede vším podstatným, co čtvrtá verze principů přináší. Sledujte náš blog a sociální sítě pro více informací o termínu. 

Čtěte také

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

telefon kresba

Jdeme na to!