5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

1 3
I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

Je samozřejmě hned několik způsobů, jakými mohou města pracovat na rozvoji turismu ve své oblasti. My se ale v tomto článku zaměříme na klíčové oblasti komunikace a marketingu, včetně media intelligence, která jenimi neodmyslitelně spjata. Bez kvalitních dat totiž žádná úspěšná kampaň nemůže vzniknout 

1. Identifikujte hlavní trendy a preference návštěvníků

Tak například díky monitoringu médií mohou města a obce sledovat, jaké turistické atrakce a aktivity jsou v médiích nejčastěji zmiňovány. To může pomoci lépe pochopit, co turisté momentálně nejvíce vyhledávají a jaká témata jsou pro ně dlouhodobě atraktivní.  

Navíc je možné sledovat i reakce veřejnosti na tyto atrakce, takže se dá poměrně snadno identifikovat, jaké hlavní trendy v oblasti turismu ve společnosti převládají. Tyto poznatky pak lze využít při budování strategie pro zvýšení návštěvnosti i ve Vašem městě.  

2 3

2. Pozvedněte PR a marketingové kampaně na vyšší úroveň

 Na základě zjištěných dat je možné přistoupit k cíleným mediálním kampaním, které zaujmou potenciální návštěvníky. Lze třeba vyzdvihnout určitý aspekt Vašeho města, který jste dříve nevnímali jako lákadlo, nicméně v datech z monitoringu vidíte, že jej návštěvníci jiných měst hodnotili kladně. Proč toho tedy nevyužít i u Vás?  

Dalším prvkem media intelligence se mohou stát mediální analýzy přinášející přehled o tom, jak je Vaše město vnímáno v médiích. Odrazuje turisty například to, že je u Vás špatně dostupné parkování, ale Vy jste přitom vybudovali nové centrální parkoviště na okraji města? Právě tato informace by měla být jasně komunikována v marketingových kanálech.  

3. Reagujte pohotově na negativní zmínky

Monitoring médií Vám zajistí nejenom důležitá data pro strategické plánování, ale také nástroje pro zachytávání všemožných zmínek o Vašem městě, které se mohou objevit v mediálním prostoru. A to jak pozitivních, tak i těch negativních.  

Kritický příspěvek nespokojeného návštěvníka na sociálních sítích tak můžete řešit prakticky ihned – omluvou či vysvětlením, a zmírnit tak reputační újmu. Často se totiž může jednat o pouhá nedorozumění či o problémy, o kterých už víte a snažíte se je aktivně řešit.  

Například platforma pro správu médií NewtonOne nové generace Vás upozorní na každou zmínku prostřednictvím pravidelného newsmailu, ale také zašle mimořádné upozornění pomocí funkce Alerty v případě nenadálého nárůstu negativních zmínek.  

4. Sledujte konkurenční města a obce

Monitoring médií můžete dále využít pro sledování toho, jaké aktivity a kampaně provádějí konkurenční turistické destinace. Třeba tak narazíte na něco, co Vás dříve nenapadlo, a pomůže Vám to přijít s novými, inovativními způsoby rozvoje turismu ve Vašem městě.  

V NewtonOne nové generace můžete jednoduše založit nová témata pro automatické sledování zmínek o konkurenčních destinacích a nemusíte tak ztrácet čas manuálním vyhledáváním informací a novinek na Googlu.  

5. Měřte efektivitu a úspěšnost kampaní

Není lepšího poučení než z vlastních nezdarů. Mediální analýzy Vám pomohou změřit efektivitu komunikačních kampaní, na kterých jste pracovali. Díky nim se dozvíte, kolik mediálních výstupů a jaké kvality Vaše kampaň vygenerovala. Takto lépe vyhodnotíte, jaká témata a kanály Vám nejlépe fungují a proč. Díky těmto poznatkům budete moci příště přehodnotit svou strategii a dosáhnout ještě lepších výsledků.  

Využití těchto nástrojů může výrazně přispět k efektivnějšímu plánování a realizaci strategií pro rozvoj lokálního turismu, což může dlouhodobě vést k většímu počtu návštěvníků a vyšším příjmům pro města a místní podnikatele.  

Neváhejte nás proto kontaktovat na emailu help@newtonmedia.eu a my Vám navrhneme řešení přímo na míru Vašim aktuálním potřebám.  

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!