26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

pr_brunch_f2
Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

Umělá inteligence mění pravidla hry i v oblasti public relations. PR už není jen realizátorem komunikačních kampaní, ale stává se partnerem byznysu, který dokáže přispívat k růstu celé organizace. Témata vyplývající z červnové konference PR in Cannes, která byla součástí festivalu kreativního průmyslu Cannes Lions, byla v ČR shrnuta na 26. PR Brunchi, tentokrát pořádaném v PressCentru ČTK.

PR jako strategický partner v éře AI

„Z debaty vyplývalo, že firmy dnes hledají sebevědomé partnery, kteří dokáží vyhodnocovat rizika, nastavovat udržitelnou strategii a zároveň podporovat obchodní cíle firmy. PR se tak posouvá za hranice samotné realizace kampaní a spojuje obchodní logiku, analytiku a kreativní storytelling,“ zhodnotil  Patrik Schober z PRAM Consulting, který obě akce pravidelně pořádá. 

PR brunch Schober
26. PR Brunch zahájil Patrik Schober z PRAM Consulting

Earned media a vznikající koncept GEO

S nástupem generativní AI se zvyšuje význam tzv. earned media – tedy obsahu, který není placenou inzercí, ale vzniká díky aktivitám PR profesionálů a je publikován třetími stranami. Během debaty zazněl i nový termín GEO (Generative Engine Optimization), který může v budoucnu doplnit či nahradit tradiční SEO. Jde o optimalizaci obsahu tak, aby byl dobře čitelný nejen pro lidi, ale i pro algoritmy AI systémů. To otevírá nové příležitosti i menším firmám – kvalitním obsahem mohou konkurovat i globálním hráčům. 

Barcelonské principy 4.0: Jasná pravidla pro měření dopadu

Očekávání vzbudilo vystoupení Richarda Bagnalla z AMEC,  které bylo přepisováno a  překládáno v reálném čase do češtiny prostřednictvím Beey AI. Bagnall v Praze představil novou verzi Barcelonských principů 4.0. Ty pravidelně posouvají měření komunikace od zastaralých metrik k hodnocení skutečného dopadu. Zdůrazňují měřitelnost cílů, kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod, komplexní hodnocení komunikace nebo etiku práce s daty. Díky tomu může PR prokazovat svou hodnotu na úrovni byznysu, nikoli pouze přes počet mediálních výstupů.

bagnall_na prbrunch
Richard Bagnall představuje Barcelonské principy 4.0 v PressCentru ČTK

Český překlad Barcelonských principů 4.0 je k dispozici zde.

PR Brunch debata
Richard Bagnall, Magdalena Horánska a Patrik Schober v panelové diskuzi 26. PR Brunche 4.9.2025

Barcelonské principy jsou dostupné i v českém jazyce díky společnosti NEWTON Media, která poskytuje profesionální monitoring médií a mediální analýzy.  „Mezinárodně uznávané zásady pro měření PR a firemní komunikace sledujeme jako člen asociace pro měření komunikace (AMEC) již od jejich vzniku a jejich aktualizaci pravidelně propisujeme do metrik a indexů, které jsou součástí našich kvalitativních mediálních analýz,“ dodala v panelové diskuzi Magdalena Horánska, CEO NEWTON Media a generální sekretář mezinárodní asociace FIBEP.

Přítomní PR specialisté se shodli, že obor prochází rychlou transformací. Technologie i nové standardy měření mění pravidla hry. NEWTON Media bude i nadále součástí tohoto vývoje – jako strategický partner, člen asociací FIBEP a AMEC a poskytovatel profesionálních mediálních analýz a monitoringu na českém trhu. 

presscentrum_čtk
panelovka

Foto: Pavel Šinagl

Čtěte také

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

telefon kresba

Jdeme na to!