26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

pr_brunch_f2
Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

Umělá inteligence mění pravidla hry i v oblasti public relations. PR už není jen realizátorem komunikačních kampaní, ale stává se partnerem byznysu, který dokáže přispívat k růstu celé organizace. Témata vyplývající z červnové konference PR in Cannes, která byla součástí festivalu kreativního průmyslu Cannes Lions, byla v ČR shrnuta na 26. PR Brunchi, tentokrát pořádaném v PressCentru ČTK.

PR jako strategický partner v éře AI

„Z debaty vyplývalo, že firmy dnes hledají sebevědomé partnery, kteří dokáží vyhodnocovat rizika, nastavovat udržitelnou strategii a zároveň podporovat obchodní cíle firmy. PR se tak posouvá za hranice samotné realizace kampaní a spojuje obchodní logiku, analytiku a kreativní storytelling,“ zhodnotil  Patrik Schober z PRAM Consulting, který obě akce pravidelně pořádá. 

PR brunch Schober
26. PR Brunch zahájil Patrik Schober z PRAM Consulting

Earned media a vznikající koncept GEO

S nástupem generativní AI se zvyšuje význam tzv. earned media – tedy obsahu, který není placenou inzercí, ale vzniká díky aktivitám PR profesionálů a je publikován třetími stranami. Během debaty zazněl i nový termín GEO (Generative Engine Optimization), který může v budoucnu doplnit či nahradit tradiční SEO. Jde o optimalizaci obsahu tak, aby byl dobře čitelný nejen pro lidi, ale i pro algoritmy AI systémů. To otevírá nové příležitosti i menším firmám – kvalitním obsahem mohou konkurovat i globálním hráčům. 

Barcelonské principy 4.0: Jasná pravidla pro měření dopadu

Očekávání vzbudilo vystoupení Richarda Bagnalla z AMEC,  které bylo přepisováno a  překládáno v reálném čase do češtiny prostřednictvím Beey AI. Bagnall v Praze představil novou verzi Barcelonských principů 4.0. Ty pravidelně posouvají měření komunikace od zastaralých metrik k hodnocení skutečného dopadu. Zdůrazňují měřitelnost cílů, kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod, komplexní hodnocení komunikace nebo etiku práce s daty. Díky tomu může PR prokazovat svou hodnotu na úrovni byznysu, nikoli pouze přes počet mediálních výstupů.

bagnall_na prbrunch
Richard Bagnall představuje Barcelonské principy 4.0 v PressCentru ČTK

Český překlad Barcelonských principů 4.0 je k dispozici zde.

PR Brunch debata
Richard Bagnall, Magdalena Horánska a Patrik Schober v panelové diskuzi 26. PR Brunche 4.9.2025

Barcelonské principy jsou dostupné i v českém jazyce díky společnosti NEWTON Media, která poskytuje profesionální monitoring médií a mediální analýzy.  „Mezinárodně uznávané zásady pro měření PR a firemní komunikace sledujeme jako člen asociace pro měření komunikace (AMEC) již od jejich vzniku a jejich aktualizaci pravidelně propisujeme do metrik a indexů, které jsou součástí našich kvalitativních mediálních analýz,“ dodala v panelové diskuzi Magdalena Horánska, CEO NEWTON Media a generální sekretář mezinárodní asociace FIBEP.

Přítomní PR specialisté se shodli, že obor prochází rychlou transformací. Technologie i nové standardy měření mění pravidla hry. NEWTON Media bude i nadále součástí tohoto vývoje – jako strategický partner, člen asociací FIBEP a AMEC a poskytovatel profesionálních mediálních analýz a monitoringu na českém trhu. 

presscentrum_čtk
panelovka

Foto: Pavel Šinagl

Čtěte také

PF2026 CZ
Blog

Přejeme krásné Vánoce

Vánoce jsou ideální chvílí zpomalit a ohlédnout se za uplynulým rokem.
Děkujeme, že jste byli jeho součástí,
a přejeme Vám krásné a klidné svátky.

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

telefon kresba

Jdeme na to!