Vzájemná citovanost tištěných médií v červnu 2015

MF Dnes a Lidové noviny. To jsou tištěné tituly, na které se během června nejčastěji odkazovalo v českém tisku. Tituly, které v tuzemsku udávaly tón. 

MF Dnes (43 odkazů) by se nestala v červnu nejcitovanější, kdyby nepřišla se svědectvím o šikaně na ministerstvu školství (přiměly odstoupit Marcela Chládka) a s exkluzivním rozhovorem s Vladimírem Růžičkou, jehož pozici hokejové ikony ohrožuje podezření, že bral úplatky.

1_citace_640.png

 

Nejčastěji citované celostátní deníky

2_celostatni_640.png

 

Nejčastěji na Mladou frontu Dnes odkazovaly týdeníky, jmenovitě Týden a Respekt (vždy 8krát). Druhý z nich např. zmínil, že redaktorům MF Dnes se ani po prohledání databáze Newton nepodařilo prokázat, že Andrej Babiš kompromitoval poslance Šincla (ČSSD) veřejně dostupnými informacemi. Další týdeník, Reflex, na MF Dnes ani tak nenavazoval, jako se vůči ní vymezoval. List podle něj (spolu s LN a Českou televizí) vystupuje v kauze Nagyová-Nečasová „jako by byla součástí orgánů činných v trestním řízení“, a to, jak vždy před volbami přichází s přepisy policejních odposlechů, mu připomíná „přírodní zákon“. Zajímala-li se MF Dnes o lidi kolem prezidenta, působilo to naopak inspirativně: Respekt převzal údaj o výši hypotéky prezidentova poradce Martina Nejedlého (17 mil. Kč) a HN ji citovaly v souvislosti se snahou kancléře Vladimíra Mynáře získat bezpečnostní prověrku.

Na Lidové noviny (40 odkazů) odkazovalo nejčastěji Právo (6krát), ve kterém si ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) stěžoval na to, že Babišův list zajímající se o jeho nový byt (koupený od firmy z Panenských ostrovů) proti němu vede zneucťující kampaň. Pozornost vzbudil jejich seznam 29 darů pro Janu Nagyovou (HN, Respekt) a Respekt také po vzoru LN upozornil na studii právníků z Univerzity Karlovy o tom, jak tuzemské úřady převádějí do českého práva směrnice Evropské unie. Samotné LN odkazovaly typicky na Hospodářské noviny, jakož i na Právo, se kterým se zdaleka nejčastěji zajímaly o to, co píšou týdeníky.

Nejčastěji citované týdeníky

3_tydeniky_640.png

 

Z týdeníků se ukázal jako nejvlivnější Respekt (24 odkazů), a to s náskokem před Eurem a Týdnem. Těžil z toho, že si jako první všiml statusu Petra Knötiga o „cikórkách“ (mluvčího Nejvyššího soudu stál místo) a likvidace firmy Lukoil Aviation Czech, jejímž jednatelem je prezidentův poradce Nejedlý. Pozornost budil týdeník i svými jednotlivými texty, např. tím o ohrožené mužské sexualitě, který zmínila redaktorka Deníku v rozhovoru s představitelem Ligy otevřených mužů (3.6.). Bez povšimnutí nezůstala u konkurentů ani Novinářská křepelka pro Tomáše Brolíka z Respektu za reportáže z Ukrajiny (Právo, Deník). Na Euro pozoruhodně často odkazovaly Lidové noviny, za čímž např. stála kontroverze mezi Andrejem Babišem a Františkem Savovem.

Nejčastěji citované regionální tituly

4_regiony_640.png

 

U Deníku (11 odkazů) se HN vrátily k jeho prosincovému rozhovoru s Vratislavem Mynářem (na téma zplodit syna, zasadit strom a … koupit dům) a Týden s povděkem citoval odpověď Andreje Babiše na otázku Deníku, zda mu není divné, že byl na sněmu ANO zvolen absolutním počtem hlasů.

Metodika:
Analýza zkoumala vzájemné odkazování (citovanost a zmínky o tištěném titulu) v rámci těchto médií: MfD, HN, LN, Právo, E15, Týden, Respekt, Reflex, Téma, Ekonom, Instinkt, Euro, Deník, 5+2, Metro. Z analýzy bylo vyloučeno vzájemné odkazování titulů se stejným vlastníkem.
Citace byly vybírány podle klíčových slov jako např.: …jak informovaly Hospodářské noviny… uvedla MfD…..podle LN…..(HN 16.6.2015) apod.
Za zmínky byly považovány výroky typu: „ A poměrně dost médií, včetně populárních deníků Dnes, Blesk či Lidových novin a České televize, neváhá …….“

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

telefon kresba

Jdeme na to!