Vzájemná citovanost tištěných médií v červnu 2015

MF Dnes a Lidové noviny. To jsou tištěné tituly, na které se během června nejčastěji odkazovalo v českém tisku. Tituly, které v tuzemsku udávaly tón. 

MF Dnes (43 odkazů) by se nestala v červnu nejcitovanější, kdyby nepřišla se svědectvím o šikaně na ministerstvu školství (přiměly odstoupit Marcela Chládka) a s exkluzivním rozhovorem s Vladimírem Růžičkou, jehož pozici hokejové ikony ohrožuje podezření, že bral úplatky.

1_citace_640.png

 

Nejčastěji citované celostátní deníky

2_celostatni_640.png

 

Nejčastěji na Mladou frontu Dnes odkazovaly týdeníky, jmenovitě Týden a Respekt (vždy 8krát). Druhý z nich např. zmínil, že redaktorům MF Dnes se ani po prohledání databáze Newton nepodařilo prokázat, že Andrej Babiš kompromitoval poslance Šincla (ČSSD) veřejně dostupnými informacemi. Další týdeník, Reflex, na MF Dnes ani tak nenavazoval, jako se vůči ní vymezoval. List podle něj (spolu s LN a Českou televizí) vystupuje v kauze Nagyová-Nečasová „jako by byla součástí orgánů činných v trestním řízení“, a to, jak vždy před volbami přichází s přepisy policejních odposlechů, mu připomíná „přírodní zákon“. Zajímala-li se MF Dnes o lidi kolem prezidenta, působilo to naopak inspirativně: Respekt převzal údaj o výši hypotéky prezidentova poradce Martina Nejedlého (17 mil. Kč) a HN ji citovaly v souvislosti se snahou kancléře Vladimíra Mynáře získat bezpečnostní prověrku.

Na Lidové noviny (40 odkazů) odkazovalo nejčastěji Právo (6krát), ve kterém si ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) stěžoval na to, že Babišův list zajímající se o jeho nový byt (koupený od firmy z Panenských ostrovů) proti němu vede zneucťující kampaň. Pozornost vzbudil jejich seznam 29 darů pro Janu Nagyovou (HN, Respekt) a Respekt také po vzoru LN upozornil na studii právníků z Univerzity Karlovy o tom, jak tuzemské úřady převádějí do českého práva směrnice Evropské unie. Samotné LN odkazovaly typicky na Hospodářské noviny, jakož i na Právo, se kterým se zdaleka nejčastěji zajímaly o to, co píšou týdeníky.

Nejčastěji citované týdeníky

3_tydeniky_640.png

 

Z týdeníků se ukázal jako nejvlivnější Respekt (24 odkazů), a to s náskokem před Eurem a Týdnem. Těžil z toho, že si jako první všiml statusu Petra Knötiga o „cikórkách“ (mluvčího Nejvyššího soudu stál místo) a likvidace firmy Lukoil Aviation Czech, jejímž jednatelem je prezidentův poradce Nejedlý. Pozornost budil týdeník i svými jednotlivými texty, např. tím o ohrožené mužské sexualitě, který zmínila redaktorka Deníku v rozhovoru s představitelem Ligy otevřených mužů (3.6.). Bez povšimnutí nezůstala u konkurentů ani Novinářská křepelka pro Tomáše Brolíka z Respektu za reportáže z Ukrajiny (Právo, Deník). Na Euro pozoruhodně často odkazovaly Lidové noviny, za čímž např. stála kontroverze mezi Andrejem Babišem a Františkem Savovem.

Nejčastěji citované regionální tituly

4_regiony_640.png

 

U Deníku (11 odkazů) se HN vrátily k jeho prosincovému rozhovoru s Vratislavem Mynářem (na téma zplodit syna, zasadit strom a … koupit dům) a Týden s povděkem citoval odpověď Andreje Babiše na otázku Deníku, zda mu není divné, že byl na sněmu ANO zvolen absolutním počtem hlasů.

Metodika:
Analýza zkoumala vzájemné odkazování (citovanost a zmínky o tištěném titulu) v rámci těchto médií: MfD, HN, LN, Právo, E15, Týden, Respekt, Reflex, Téma, Ekonom, Instinkt, Euro, Deník, 5+2, Metro. Z analýzy bylo vyloučeno vzájemné odkazování titulů se stejným vlastníkem.
Citace byly vybírány podle klíčových slov jako např.: …jak informovaly Hospodářské noviny… uvedla MfD…..podle LN…..(HN 16.6.2015) apod.
Za zmínky byly považovány výroky typu: „ A poměrně dost médií, včetně populárních deníků Dnes, Blesk či Lidových novin a České televize, neváhá …….“

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

redesign
Blog

Aplikace NewtonOne NG v novém

Věříme, že každá inovace má smysl jen tehdy, když pomáhá vám – našim uživatelům. A právě proto přicházíme s redesignem aplikace NewtonOne nové generace. Už od úterý 29.4. večer se můžete těšit na mnoho nových funkcí, vylepšené rozhraní a intuitivnější ovládání, které vám usnadní každodenní práci s médiálními daty.

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

telefon kresba

Jdeme na to!